Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe moet ik de voorkant verlagen? (Iemand tips)
Hi, ik heb een volvo 245 uit 81 in hele mooie staat, nauwelijks een vlekje roest en helemaal origineel zeldzaam interieur. Maar ik zit met een ergernis, aan de achterkant heb ik een gastank en spullen etc en ligt al vrij laag en hoeft van mij niet lager, maar de voorkant van de auto is ontzettend hoog en die zou ik graag willen verlagen met de beste prijs/ kwaliteit verhouding. Het maakt me niet uit als de auto wat stugger word, maar ik wil wel comfortabel zijn natuurlijk en hij mag aan de voorkant wel een goede 6 cm naar beneden. Ik heb al 3 cm spacers en nu zitten de 5 spaakse velgen eronder van de v70. ( Ik wil later nog andere velgen halen)

Weet iemand welke veren ik kan kopen of wat ik het beste kan doen? Moet ik gelijk een hele set veren kopen of alleen die van de voorkant en wat zijn goede merken/ wat is wel of niet aan te raden?
Antwoord
Hoi Thijs,

Ik ben een liefhebber van origineel, en als jouw auto zo mooi en origineel is als je beschrijft, zou ik het verlagen aan de voorkant zonde vinden.

Heb je al aan de optie van Heavy Load Blocks aan de achterkant gedacht? Een kunststoffen 'blok' op de achterveren om de auto hoger en stabieler te houden. Mijn auto heeft ook een gastank en ligt met loadlifters goed recht. Ik heb ze gekocht van Andres Jansen / Team Volvogue in Bennekom.

Misschien heb je ook nog iets aan dit draadje. https://volvolvo.nl/thread-15765.html

Succes!
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Antwoord
Google verlagingsveren. Dan kom je sets van Intrax, Lesjofors, Lucacarmods, Europeantuning en wat niet al tegen, allemaal prima (veren maken is niet moeilijk), meest in de 35-40 mm afstand. ANdere schokbrekers zijn dan net wel/net niet nodig, en er beginnen allerlei afstellingen tegen het eind van hun optimale bereik te gaan.

Laat je inspireren door iPD: https://www.ipdusa.com/products/20979/24...der-K20979

Het vervangen van de veren is een gevoelig klusje waar je absoluut niet aan moet beginnen zonder goeie veerspanners. De veerpoten vanaf ca. 1982 zijn dikker en de schokbrekers passen er strakker in, en de fuseekogel is makkelijker, misschien kan je die vinden en op je gemakkie de veerombouw doen.

ALs je nog lager gaat heb je nieuwe schokbrekers nodig, komen je veren los als de auto uitveert, allerlei gedoe met custom stangen en vulbussen, heel veel info staat bij: https://people.physics.anu.edu.au/~amh11...ing_V2.htm

Dat de achterkant zo laag ligt, is ook niet optimaal voor aandrijving, besturing en wegligging, en verlaging door 200 kg achterin te leggen is niet de manier. Leg de achterbank plat en schuif je spullen en reservewiel verder voorin, dat scheelt al.
Maar ik zou beginnen met goedkoopachtig de achterkant 2 cm op te hogen (is veel makkelijker dan de voorkant verlagen), gewoon om de LPG tank te compenseren (hulpveren, rubber blokjes tussen de windingen, dikkere veren van de sloop, ophoogblokken) en dan nog s gaan kijken hoe de voorkant bevalt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
(27 September 2022, 20:28)CK070 schreef: Hoi Thijs,

Ik ben een liefhebber van origineel, en als jouw auto zo mooi en origineel is als je beschrijft, zou ik het verlagen aan de voorkant zonde vinden.

Heb je al aan de optie van Heavy Load Blocks aan de achterkant gedacht? Een kunststoffen 'blok' op de achterveren om de auto hoger en stabieler te houden. Mijn auto heeft ook een gastank en ligt met loadlifters goed recht. Ik heb ze gekocht van Andres Jansen / Team Volvogue in Bennekom.

Misschien heb je ook nog iets aan dit draadje. https://volvolvo.nl/thread-15765.html

Succes!

Ik begrijp dat helemaal en ik ben ook fan van hem origineel houden, maar ik ben ook fan van OEM+ en ik ga voor de handigheid omdat ik er bijna elke dag in rij, verder is de ruimte tussen de band en het spatbord ongeveer 10 cm of zelfs meer! (nog niet goed opgemeten) Maar ik vind dat persoonlijk te hoog en er niet mooi uitzien. Nu ziet het er uit als een monstertruck Smile

(27 September 2022, 21:37)Marc1970 schreef: Google verlagingsveren. Dan kom je sets van Intrax, Lesjofors, Lucacarmods, Europeantuning en wat niet al tegen, allemaal prima (veren maken is niet moeilijk), meest in de 35-40 mm afstand. ANdere schokbrekers zijn dan net wel/net niet nodig, en er beginnen allerlei afstellingen tegen het eind van hun optimale bereik te gaan.

Laat je inspireren door iPD: https://www.ipdusa.com/products/20979/24...der-K20979

Het vervangen van de veren is een gevoelig klusje waar je absoluut niet aan moet beginnen zonder goeie veerspanners. De veerpoten vanaf ca. 1982 zijn dikker en de schokbrekers passen er strakker in, en de fuseekogel is makkelijker, misschien kan je die vinden en op je gemakkie de veerombouw doen.

ALs je nog lager gaat heb je nieuwe schokbrekers nodig, komen je veren los als de auto uitveert, allerlei gedoe met custom stangen en vulbussen, heel veel info staat bij: https://people.physics.anu.edu.au/~amh11...ing_V2.htm

Dat de achterkant zo laag ligt, is ook niet optimaal voor aandrijving, besturing en wegligging, en verlaging door 200 kg achterin te leggen is niet de manier. Leg de achterbank plat en schuif je spullen en reservewiel verder voorin, dat scheelt al.
Maar ik zou beginnen met goedkoopachtig de achterkant 2 cm op te hogen (is veel makkelijker dan de voorkant verlagen), gewoon om de LPG tank te compenseren (hulpveren, rubber blokjes tussen de windingen, dikkere veren van de sloop, ophoogblokken) en dan nog s gaan kijken hoe de voorkant bevalt.

Ja, ik zit hier inderdaad over na te denken. Al vind ik wel dat de hoogte van de achterkant er goed uitziet zou ik dat niet gelijk willen veranderen. De achterkant is ook niet extreem laag of wat dan ook, dus ik zou niet denken dat dat zoveel stress geeft op de aandrijving etc. Bedankt voor je advies en ik neem het in gedachten. Misschien word het inderdaad een kwestie van ophogen en verlagen tergelijk.
Antwoord
Kijk ook ff naar de bandenmaat. De fabrieksmaat is 185/80r14, een ballonband die de wielkast aardig vult. Alle kleinere maten zien er mini uit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
(28 September 2022, 16:00)Marc1970 schreef: Kijk ook ff naar de bandenmaat. De fabrieksmaat is 185/80r14, een ballonband die de wielkast aardig vult. Alle kleinere maten zien er mini uit.

Ik heb een stuk grotere en bredere wielen van een v70 eronder en ja dat vult wel, maar het lost niet het feit op dat mijn auto aan de voorkant erg hoog staat.
Antwoord
(27 September 2022, 20:28)CK070 schreef: Hoi Thijs,

Succes!

Vanwege comfort zou ik ook achter iets liften. Voor de looks komt de keuze van velg en bandhoogte wel nauwkeurig. Die wielkasten mogen best meer gevuld worden.

Volvogue bestaat vlgs mij niet echt meer. In ieder geval zal Andres helaas niks meer kunnen betekenen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Ik heb mijn 1982 sedan met LPG tank voorzien van verzwaarde achtervering staat keurig recht.
(skandix levert op VIN nummer )
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
Update: Ik heb virgo (turbo) velgen gekocht en laat er nieuwe banden op zetten. ook heb ik voorspoiler gekocht en gister in de juiste kleur gespoten. Ik ga kijken hoe mijn auto eruit ziet met deze velgen/banden en dan verwacht ik dat ik eerst voor verlagings veren ga kopen van 30/35mm en dan de rest aan de achterkant ophogen als het nodig is, want de auto rijd nu nog steeds super lekker. 

Weet iemand een goede prijs kwaliteit veren optie om 30/35 mm te verlagen?
Antwoord
vraag er specifiek bij of de standaard voordempers passen. Ik heb een set veerpoten van kortere dempers moeten voorzien. Bij de standaard dempers zaten de verlagingsveren los in de veerpoot. (Wel handig monteren zonder veerspanner)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 757 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Advies over verlagen en specs velgen 240 moerelonline 2 1.265 6 September 2021, 11:43
Laatste bericht: Yezzz
  244 zoek en aanschaf tips 244w 51 21.450 19 May 2020, 23:57
Laatste bericht: Volvo240
  Lange periode stalling; waar moet men op letten? Aspirant 10 7.732 18 June 2015, 13:37
Laatste bericht: Tank245
  kent iemand deze 242 van marktplaats koen303114 2 2.815 17 December 2014, 10:21
Laatste bericht: koen303114
  kent iemand deze auto koert4 0 1.552 14 July 2013, 11:43
Laatste bericht: koert4
  LPG uitbouwen, wat moet eruit voor de autopapieren? Stevves 16 18.860 19 May 2013, 20:59
Laatste bericht: Dopski
  Kent iemand deze? blauwe 265 / 245 1975 bij SJ autos MartjeB 6 4.238 30 July 2012, 17:47
Laatste bericht: boeijke
  volvo tips/vraag volvoniba 1 1.910 4 May 2012, 11:01
Laatste bericht: BartWillem
  Kent iemand deze Volvo 240 uit 1984? Volvo-Cees. 10 6.788 17 February 2012, 06:19
Laatste bericht: oehoeboeroe

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)