Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot?
#1
Hoi allen,

Mijn broertjes recente aankoop heeft nog meer eigenaardigheden om het zo maar te noemen. Eerst het probleem met de "volle tank", zie een paar topics terug, en nu de koude start knop die we proberen uit te rafelen.

Betreft dus een Polar uitvoering met LH jetronic.

Nu vermeldde de verkoper dat hij koud soms slecht start. Uiteraard was de motor warm toen we hem ophaalden  Tongue

Er zit een handmatige knop in het interieur waar als je op drukt er extra benzine wordt ingespoten zo lijkt het. Als je deze niet gebruikt dan krijg je hem bijna niet aan de praat.

Nu lijkt het een beetje op een choke achtige constructie (maar in dit geval meer brandstof in plaats van minder lucht). Alleen hoe is dit hele ruk systeem eruit te halen? Ik zal straks foto's maken.

Wat zou er kapot kunnen zijn waardoor ze dit hebben ingebouwd? wij komen er niet achter..

Marc


Bijlagen Afbeeldingen
           
Antwoord
#2
Huuuh wat is dat voor enge hobbybob oplossing? Deze LH verrijkt zelf het mengsel bij koude start, door elke injector wat extra te geven (de iets oudere versie had een aparte koude startinjector daarvoor). Benzine onder hoge druk van de injectorrail aftappen en het mengstuk inblazen lijkt me vragen om moeilijkheden, ooit, en zeker niet de juiste oplossing voor wat voor probleem dan ook.
Ik denk iets met de temperatuurmeting van de motor, de ECU heeft een eigen sensor. Onder het inlaatspruitstuk. Ws. hangt die stekker ook los.

Dat groene draadje wat daar in een klemmetje hangt had mijn B230F ook, zal voorbereiding voor airco zijn of zoiets.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
(29 May 2022, 20:30)Marc1970 schreef: Huuuh wat is dat voor enge hobbybob oplossing? Deze LH verrijkt zelf het mengsel bij koude start, door elke injector wat extra te geven (de iets oudere versie had een aparte koude startinjector daarvoor). Benzine onder hoge druk van de injectorrail aftappen en het mengstuk inblazen lijkt me vragen om moeilijkheden, ooit, en zeker niet de juiste oplossing voor wat voor probleem dan ook.
Ik denk iets met de temperatuurmeting van de motor, de ECU heeft een eigen sensor. Onder het inlaatspruitstuk. Ws. hangt die stekker ook los.

Dat groene draadje wat daar in een klemmetje hangt had mijn B230F ook, zal voorbereiding voor airco zijn of zoiets.

We hebben er nog eens naar gekeken. De temperatuur sensor op het koelwater is nieuw. Dus ze hebben al eens verder gekeken dan hun neus lang is.

Ga er vrijdag even mee langs de specialist kijken of die wat zinnigs kan zeggen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 508 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 305 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 1.886 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 2.373 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 1.904 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 3.497 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 4.126 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Betrouwbaar LPG systeem bouwen (K-Jet) Mattijs36 7 2.433 10 February 2021, 21:33
Laatste bericht: skidje
  Motorproblemen B230F concept75 8 5.505 13 June 2020, 22:26
Laatste bericht: Marc1970
  B230F in plaats van B21E Yezzz 13 7.416 29 May 2020, 08:36
Laatste bericht: Yezzz

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)