8 April 2022, 23:23
Beste Forumleden,
Helaas moet ik betreuren dat mijn mooie rode geliefde Volvo 240 die ik 2 maanden lang in mijn bezit heb gehad, is overleden. Althans, voor mijn budget is het niet meer te rendabel om de auto te repareren. Enkele dagen geleden wilde de auto niet meer starten. Na een bezoek van de ANWB Wegenwacht zal het gaan om een defect onderdeel van de startmotor. De auto is naar mijn lokale garage gebracht en daar bleek dat dat het (grootste) probleem niet zal zijn. Wat blijkt: De distributieriem is versleten. Daarbij zijn de kleppen kromgetrokken. De kosten zouden rond de 1500 euro uitvallen, aldus de garage. Dit bedrag is voor mij nu (19 jaar, student) simpelweg te hoog. (Ook zwart voor misschien 500 euro minder, gaat me te ver. Er zal met de APK in december ook nog wel wat aan de hand zijn. Dat kan je althans verwachten met zo'n oude auto.)
Het gaat mij heel erg aan het hart om mijn droomauto al na 2 maanden van de hand te moeten doen, maar het lijkt mij de meest verstandige optie. Echter wil ik er graag nog iemand, een andere liefhebber, mee blij maken. Mede doordat de auto enkele weken geleden nog het één en ander aan onderhoud en nieuwe onderdelen heeft gehad. Hieronder zal ik een opsomming maken van de staat waarin de 240 2.0 polar in verkeert.
Exterieur:
Rode lak; Beetje verbleekt, maar op sommige delen van het plaatwerk nog mooi. - Met polijsten zal het mooi te maken zijn, aldus een polijster.
Lak laat verder niet los.
- Onderaan deuren roest, maar nog geen gaten.
- Vooraan motorkap klein plekje roest.
- Dorpels en wielkasten nog in goede staat - geen roest. Evenals dak en achterklep.
- Koplampen netjes.
- Haast nieuwe, met veel profiel winterbanden.
- Trekhaak
Interieur:
Bekleding stoelen en deuren en vloer heel goede staat. Je kan er niet aan afzien dat het 28 jaar oud is. Bij de voetenruimte van de bestuurder zit wat stof los.
De hendel voor het neerklappen van de achterbank is afgebroken. (Was al niet meer aanwezig toen ik hem kocht)
Opties:
- De verwarming doet het. (Zeer goed)
- Radio doet het (met mp3 en cd)
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Stuurbekrachtiging
- ABS
- Airbag in stuur
Spiksplinternieuwe onderdelen:
- Nieuwe olie
- Nieuwe schokdempers achter
- Gerenoveerde draagarmen en veren achter (zie foto's). Ook zwart gespoten tegen roesten.
- 4 nieuwe bougies.
- Oliefilter
- Remklauw LA en RV
- Remslang voor.
- Kentekenhouder
enkel de onderdelen (excl. arbeidsloon) 450 euro.
Losse onderdelen:
- Deursloten incl sleutel. Bij het kopen van de auto bleek de bijbehorende sleutel niet op de sloten te passen. (Zie ander topic van mij)
- Contactslot (is niet aan vervanging toe, maar kreeg ik bij de nieuwe sloten)
Ik wilde deze er nog in maken, maar dat is er niet meer van gekomen.
twv 80 euro.
Voordat de distributieriem ermee ophield:
- Schakelt goed
- Rijdt goed
- Remt goed
Hij reed eigenlijk heerlijk. Er was weinig aan te merken dat hij het ging begeven.
De nippels van de remmen gaan nog open en dicht.
De kilometerteller staat wel stil op ongeveer 480.000.
Ik heb er een onderhoudsboekje bij, die is ingevuld tot 2013.
Stuur gerust een mailtje of een whats-appje naar
mirko.anceaux@gmail.com of 06-16630757
Het maximum aantal foto's dat ik kan bijvoegen is 5. Voor meer foto's contacteer me
Ziet u nog iets in deze schitterende auto? Ik hoor graag van u. Doe gerust uw bod, dan zal ik u benaderen.
Ik hoop dat jullie mij uit te brand kunnen helpen.
Groeten,
MirkoAnso
Helaas moet ik betreuren dat mijn mooie rode geliefde Volvo 240 die ik 2 maanden lang in mijn bezit heb gehad, is overleden. Althans, voor mijn budget is het niet meer te rendabel om de auto te repareren. Enkele dagen geleden wilde de auto niet meer starten. Na een bezoek van de ANWB Wegenwacht zal het gaan om een defect onderdeel van de startmotor. De auto is naar mijn lokale garage gebracht en daar bleek dat dat het (grootste) probleem niet zal zijn. Wat blijkt: De distributieriem is versleten. Daarbij zijn de kleppen kromgetrokken. De kosten zouden rond de 1500 euro uitvallen, aldus de garage. Dit bedrag is voor mij nu (19 jaar, student) simpelweg te hoog. (Ook zwart voor misschien 500 euro minder, gaat me te ver. Er zal met de APK in december ook nog wel wat aan de hand zijn. Dat kan je althans verwachten met zo'n oude auto.)
Het gaat mij heel erg aan het hart om mijn droomauto al na 2 maanden van de hand te moeten doen, maar het lijkt mij de meest verstandige optie. Echter wil ik er graag nog iemand, een andere liefhebber, mee blij maken. Mede doordat de auto enkele weken geleden nog het één en ander aan onderhoud en nieuwe onderdelen heeft gehad. Hieronder zal ik een opsomming maken van de staat waarin de 240 2.0 polar in verkeert.
Exterieur:
Rode lak; Beetje verbleekt, maar op sommige delen van het plaatwerk nog mooi. - Met polijsten zal het mooi te maken zijn, aldus een polijster.
Lak laat verder niet los.
- Onderaan deuren roest, maar nog geen gaten.
- Vooraan motorkap klein plekje roest.
- Dorpels en wielkasten nog in goede staat - geen roest. Evenals dak en achterklep.
- Koplampen netjes.
- Haast nieuwe, met veel profiel winterbanden.
- Trekhaak
Interieur:
Bekleding stoelen en deuren en vloer heel goede staat. Je kan er niet aan afzien dat het 28 jaar oud is. Bij de voetenruimte van de bestuurder zit wat stof los.
De hendel voor het neerklappen van de achterbank is afgebroken. (Was al niet meer aanwezig toen ik hem kocht)
Opties:
- De verwarming doet het. (Zeer goed)
- Radio doet het (met mp3 en cd)
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Stuurbekrachtiging
- ABS
- Airbag in stuur
Spiksplinternieuwe onderdelen:
- Nieuwe olie
- Nieuwe schokdempers achter
- Gerenoveerde draagarmen en veren achter (zie foto's). Ook zwart gespoten tegen roesten.
- 4 nieuwe bougies.
- Oliefilter
- Remklauw LA en RV
- Remslang voor.
- Kentekenhouder
enkel de onderdelen (excl. arbeidsloon) 450 euro.
Losse onderdelen:
- Deursloten incl sleutel. Bij het kopen van de auto bleek de bijbehorende sleutel niet op de sloten te passen. (Zie ander topic van mij)
- Contactslot (is niet aan vervanging toe, maar kreeg ik bij de nieuwe sloten)
Ik wilde deze er nog in maken, maar dat is er niet meer van gekomen.
twv 80 euro.
Voordat de distributieriem ermee ophield:
- Schakelt goed
- Rijdt goed
- Remt goed
Hij reed eigenlijk heerlijk. Er was weinig aan te merken dat hij het ging begeven.
De nippels van de remmen gaan nog open en dicht.
De kilometerteller staat wel stil op ongeveer 480.000.
Ik heb er een onderhoudsboekje bij, die is ingevuld tot 2013.
Stuur gerust een mailtje of een whats-appje naar
mirko.anceaux@gmail.com of 06-16630757
Het maximum aantal foto's dat ik kan bijvoegen is 5. Voor meer foto's contacteer me
Ziet u nog iets in deze schitterende auto? Ik hoor graag van u. Doe gerust uw bod, dan zal ik u benaderen.
Ik hoop dat jullie mij uit te brand kunnen helpen.
Groeten,
MirkoAnso
245 polar B200F 1993 | V70 classic 2.4 Europa 170pk 2000