Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Radiator
#1
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen een radiator van een 240 en 260? De mijne is kapot en eentje van een 260 is lastig te vinden.
Antwoord
#2
Ik heb de mijne, van mijn 264 dus, een paar jaar geleden laten reviseren bij Scandcar. Dan hergebruiken ze het boven en onderstuk en ze solderen er een nieuw koelblok in.
Werkt prima!
Succes!
Antwoord
#3
Dank. Weet je nog wat dat ongeveer heeft gekost?
Antwoord
#4
Ik kan me voorstellen dat 260 meer warmte maakt en dus meer koelcapacietit nodig heeft. Anderzijds is die capaciteit bij de 240 redeijk ruim voorhanden, mogelijk ook voor 260 genoeg.

Betekent alternatief zoals voorgesteld dat er inderdaad verschillen zijn tussen radiateur 240 vs 260? Zo ja, welke? 

(eigenlijk originele vraag dus Cool )
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#5
(25 January 2022, 14:49)hun schreef: Dank. Weet je nog wat dat ongeveer heeft gekost?

Ik dacht zo rond de 350 euro. Maar dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden.
Antwoord
#6
Ze zijn gespiegeld, 10 cm breder en de opening zit aan de zijkant. Twee types: 8601336 (464025) is voor handgeschakeld en 8601712 (464924) voor de automaat, maar daar heb je niks aan want niet meer te koop. Misschien kan je met de afmetingen een ongeveer passende vinden en/of goochelen met slangen, die van de 940 is bijvoorbeeld de goede breedte en iets hoger: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=211006

Renault 25 V6, had dezelfde motor in dezelfde richting staan, maar is ook vrij zeldzaam.

Er zijn allerlei bedrijfjes die nieuwe koelblokken in radiateurs solderen, google s wat rond.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
(26 January 2022, 19:28)Dank. Ik ga eerst nog kijken of ik de gaatjes dicht kan hard solderen. Maar ik denk dat het een andere moet gaan worden. Top dat die van eeen 940 ook past Marc1970 schreef: Ze zijn gespiegeld, 10 cm breder en de opening zit aan de zijkant. Twee types: 8601336 (464025) is voor handgeschakeld en 8601712 (464924) voor de automaat, maar daar heb je niks aan want niet meer te koop. Misschien kan je met de afmetingen een ongeveer passende vinden en/of goochelen met slangen, die van de 940 is bijvoorbeeld de goede breedte en iets hoger: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=211006

Renault 25 V6, had dezelfde motor in dezelfde richting staan, maar is ook vrij zeldzaam.

Er zijn allerlei bedrijfjes die nieuwe koelblokken in radiateurs solderen, google s wat rond.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Radiator + koelvin ZoZo 7 5.942 30 October 2009, 11:59
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)