ET verschilt dus tot 20mm. Nu weet ik ook nooit hoe ik dat moet tellen/snappen/zien. Met spacers kun je maar een kant op corrigeren lijkt me. Maar welke ook alweer? Er zit steeds iets tegen-intuitiefs in die ET waarde, voor mijn gevoel, en dat zorgt dat ik het steeds vergeet....
Maar Google is ook mijn vriend...
Als vuistregel kunt u hanteren: hoe hoger de ET, hoe meer een wiel naar binnen valt; hoe lager de ET, hoe meer een wiel naar buiten steekt. De ET-waarde staat meestal aan de binnenkant van de velg, maar in ieder geval ook altijd in het overzicht van ons assortiment.
[url=https://www.heuver.nl/kennis/truck/et-waarde-is-bepalend-voor-keuze-juiste-wiel][/url]
Het lijkt me dus dat je velgen met ET 45 met spacers op een auto die ET25 nodig heeft kunt plaatsen. (geen garantie!)
O, ik zie dat het vanuit het midden gerekend wordt, dus de velgbreedte is ook een factor om rekening mee te houden!
(zie bv https://autonieuws.nu/et-waarde-velg/
Maar Google is ook mijn vriend...
Als vuistregel kunt u hanteren: hoe hoger de ET, hoe meer een wiel naar binnen valt; hoe lager de ET, hoe meer een wiel naar buiten steekt. De ET-waarde staat meestal aan de binnenkant van de velg, maar in ieder geval ook altijd in het overzicht van ons assortiment.
[url=https://www.heuver.nl/kennis/truck/et-waarde-is-bepalend-voor-keuze-juiste-wiel][/url]
Het lijkt me dus dat je velgen met ET 45 met spacers op een auto die ET25 nodig heeft kunt plaatsen. (geen garantie!)
O, ik zie dat het vanuit het midden gerekend wordt, dus de velgbreedte is ook een factor om rekening mee te houden!
(zie bv https://autonieuws.nu/et-waarde-velg/
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005