Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Amazon P120/P130 gezocht
#1
Beste allen,
 
Ik heb voor mijzelf de knoop doorgehakt en mijn v70 classic mag plaats gaan maken voor een Amazon, een model wat ik altijd al erg mooi heb gevonden. Dat hoeft alleen niet van vandaag op morgen, dus rustig rondkijken wat er zoal aangeboden wordt/mogelijk is, vandaar ook hier een topic geopend. Wat zoek ik precies? Daar ben ik ook nog niet helemaal uit, het lig er een beetje aan wat er aan aanbod is en wat de bijbehorende prijzen zijn, hieronder een opsomming van mijn (huidige) gedachtenspinsels :p.
 
Koets:
- De staat: Ik kan zelf niet lassen (althans niet zulk fijn werk) en heb ook geen behoefte aan een project waar ik dat zou moeten laten doen, de basis moet dus wel echt goed zijn. Een oppervlakkig plekje wat door een spuiter weggewerkt kan worden is overkomelijk.
- Kleur: Ik ben geen purist en zou uiteindelijk graag naar een Amazon met classic rally look toe willen werken. Voor nu heb ik het idee dat de kleuren rood, groen en creme wit daar het beste bij passen. Maar dat is, voor nu, geen keiharde must
 
Technisch.
Hier hangt het een beetje af van de vraagprijs. Ik wil de auto namelijk uiteindelijk als 'daily' (naast onze lease auto) gaan gebruiken, echter zijn hier voor mij twee mogelijkheden. Direct inzetbaar (= betrouwbaar, zonder direct grote reparaties nodig, klein werk geen probleem) of eerst zelf technisch opknappen om daarna pas te gaan rijden (dan blijft de v70 voorlopig dus nog). Indien optie twee, technisch zit er werk aan, dan wel met de kanttekening:
- Motorisch: Ik heb twee rechter handen en ben redelijk technisch, echter een revisie uitvoeren daar heb ik de kennis/materialen niet voor. In de basis moet het blok dus goed zijn. Dat gezegd hebbende (denken terwijl ik zit te typen), een blok wissel zie ik wel als mogelijkheid, dus tja...
- De rest: Electra ben ik niet sterk in, maar is volgens mij bij een Amazon basic genoeg om daar een eind mee te kunnen komen. Overige zaken kan ik me zo 123 niet voor de geest halen waarvan ik nu denk dat me dat niet zou lukken.
 
 
Mocht je wat moois hebben of weten te staan, dan hoor ik dat graag.
Overige gedachten/meedenken/hersenspinsels/vragen/etc. zijn uiteraard ook van harte welkom.
 
Alvast veel dank.
Ps. Deze zelfde vraag heb ik op het VolvoKV forum geplaatst
Met vriendelijke groet,

Joris
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 242 gezocht JimmyH 2 1.238 13 March 2024, 11:26
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 242/244 244Drift 8 2.605 12 March 2024, 17:41
Laatste bericht: 244Drift
  Gezocht: ondermat voor een Volvo 244 Kogelman 1 76 10 February 2024, 15:37
Laatste bericht: Kogelman
  gezocht B23ET motor bertvolvo 0 74 23 January 2024, 23:11
Laatste bericht: bertvolvo
  versnellingsbak Volvo Polar EsdeW 3 377 18 October 2023, 21:52
Laatste bericht: polestar-volvo
  dubbele gasrol k-jetronic gezocht ik-rol 0 122 18 October 2023, 14:35
Laatste bericht: ik-rol
  Originele trekhaak Volvo 240 station Richard00 2 167 17 October 2023, 18:18
Laatste bericht: Richard00
  schijnwerper Volvo 244DL Koen Vantomme 8 458 24 September 2023, 09:36
Laatste bericht: Kogelman
  achteras cardan volvo 265 regina 1 363 6 July 2023, 09:49
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe Roter Volvo C70 Volvogirl 1 341 3 July 2023, 22:52
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)