Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verschil B200E VS B230F
#1
Ik zag een 240 uit 1988 (MJ 1989) te koop staan met volgens de advertentie een 2.3 l injectiemotor (volgens de RDW site zat er ook een 2.3 liter in). Toen ik de foto's bekeek stond op de sticker vd distributiekap B200E (maar er kan in de loop der jaren een gebruikte distributie kap op gezet zijn met de verkeerde sticker). 
Nu is mijn vraag: wat zijn de uiterlijke verschillen tussen een B200E en een B230F, is dat eenvoudig te zien? Beide zijn injectiemotoren en werden in MY 1989 nog geleverd, hoe weet ik met welke ik te maken heb. Ik heb geen VIN- code vd auto. Hier een foto vh blok.
groet,
Kogelman


Bijlagen Afbeeldingen
           
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#2
Googelend op afbeeldingen van de B200E zie je vooral een afwijkend inlaatspruitstuk t.o.v. jouw foto's. De B2x0E is een K-Jet, de B2x0F een LH-Jetronic.
Bij een K-Jet zit de (mechanische) luchtmassameter onderaan het inlaatspruitstuk, bij een LH-Jetronic zit deze (elektronische) LMM dichter bij het luchtfilter in de kunststof buis verwerkt.
Er kan in de loop van de tijd natuurlijk van alles aan veranderd zijn, maar vanaf jouw kleine foto's zou ik zeggen een B2x0F. Ik zie ook heel duidelijk de injectors zitten, en dat is volgens mij bij een B2x0E, waar ik geen ervaringen mee heb, ook niet het geval.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#3
Aanvullend op wat Grey240Polar aangeeft: op het onderblok staat ook het motortype: B200 of B230. Daar kan je in ieder geval aan zien of het 2 liter of een 2.3 is. In de Volvo 360 is de B200E ook geleverd (ook met die aanduiding), maar dan zat er geen K-jet op maar ook een L of LH jetronic (dat weet ik niet meer precies, ik heb zelf een 360 gehad met zo'n blok). Op de foto's afgaande kon het weleens een van oorsprong 360 blok zijn.
Antwoord
#4
Mysterie ontrafeld: Het hoort een B230F te zijn, ik heb de vincode ontvangen en er staat: 88 in, dat is de B230F. Ik ga ervan uit dat dit zo is gebleven.
Groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 565 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 340 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.048 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 2.460 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 3.553 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 4.240 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 7.072 17 June 2020, 22:18
Laatste bericht: Marc1970
  Motorproblemen B230F concept75 8 5.673 13 June 2020, 22:26
Laatste bericht: Marc1970
  B230F in plaats van B21E Yezzz 13 7.600 29 May 2020, 08:36
Laatste bericht: Yezzz
  Verschil geluid B200/B230 Grey240Polar 2 2.631 16 April 2020, 22:11
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)