Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#11
Inderdaad, helaas kan ik niet zelf lassen.
Staat wel op mijn lijstje nog eens mee te beginnen, toch wel handigSmile
Antwoord
#12
Kleine gaatjes kan je dichtsmeren met siliconenkit, als het maar gasdicht is op het moment van keuring.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Net even gekeken, het beugeltje wat op de demper gelast zat, is eraf.
Die heb ik nog, maar wist niet of het van de auto of demper was.
Demper zelf ziet er goed uit, geen roest.
Mocht de uitlaat nog te dichten zijn (ga ik vandaag bekijken), dan zou deze beugel misschien wel passen om de demper...

https://www.estateservices.nl/uitlaatbeu...lkaar.html
Antwoord
#14
En vooruitlopend op evt vervangen einddemper...
Is dit de goede?:

[Afbeelding: Screenshot-20210906-143938.jpg]

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/e...-2-0-turbo

Ik begreep dat het eindstuk, de kronkel zeg maar, weer op de nieuwe demper gezet kan worden?
Kan ik volstaan met 2 uitlaatklemmen van doorsnede 60mm? 1 voor eindstuk, 1 voor aansluiting op uitlaat?
En een beetje pasta ertussen voor luchtdicht maken.
Antwoord
#15
Ja dat is de einddemper voor denk ik alle 940's. 58-60 mm klemmen. De eindkrul kan je hergebruiken, meest is die nog goed en komt ie er netjes af.

Kopervet smeer ik meest in de aansluitingen, minder kans dat ie vast roest. Luchtdicht lukt toch wel.

En anders alleen een nieuwe klembeugel erom.

Dit klemijzertjes zit als het goed is op een speciale 'dubbelzijdige' bout bij de versnellingsbak, wel een handig dingetje als ie ontbreekt, want het houdt de downpipe mooi vast aan de turbo: https://www.estateservices.nl/uitlaat-en...turbo.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Voor wat betreft dat klemijzertje, vond dat er nog best wat speling op de rest van de uitlaat zat.
Zal eens kijken of ik kan achterhalen of die is gemonteerd...
Overigens viel me op het gebrek aan roest aan de bodemSmile, alleen het differtieel achter is roestig
Antwoord
#17
Als er speling op de uitlaat zit zou ik nog s goed kijken naar alle dempers, waar de buis erin gaat roest het graag en daar gaan ze bijna altijd het eerst kapot.

De buitenkant van het diff is beter roestbruin, dan lekt ie niet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
Ik kwam deze adv tegen, weet alleen niet, en eigenaar ook niet, of het een einddemper is of tussendemper...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd...0-lpt.html
Antwoord
#19
Dat is de einddemper, ovaal. DIe in de midden is rond.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#20
Ah ok, dus die moet ik hebben?
Hij vraagt 40 euro excl. Verzendkosten. Zijn nieuw geloof ik rond de 75 euro

Lijkt of er een extra stuk metaal op zit, wat ik niet bij andere einddempers zie...
En moet dan nog een beugel bestellen voor bevestiging aan carrosserie.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen Latten 4 1.570 1 April 2022, 17:01
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen en jullie mening over mijn aan te schaffen 245 Bacchus 35 15.083 23 December 2021, 18:36
Laatste bericht: Kogelman
  even voorstellen Tjalling 0 1.500 20 May 2018, 11:49
Laatste bericht: Tjalling
  Voorstellen jos380se 0 2.380 1 November 2016, 23:35
Laatste bericht: jos380se
  ff voorstellen shailo 1 2.774 23 July 2015, 22:18
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  FF voorstellen RM 6 4.331 23 September 2010, 07:12
Laatste bericht: RM
  uit Argentinië, even voorstellen, en een vraag pepijnb 8 9.333 16 May 2010, 23:08
Laatste bericht: Marc1970
  Geimporteerde 240 voorstellen 240estate 35 15.440 28 September 2009, 16:32
Laatste bericht: Hejsan!
  Nieuw hier.. effe voorstellen!? Harm 27 11.880 5 June 2009, 23:14
Laatste bericht: Black Moose
  Toch maar eens voorstellen! met vraag over 740 ArjanV 4 3.531 2 March 2009, 10:09
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)