Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulp nodig blauwe rook S70
#1
Hallo allemaal ik heb een prachtige Volvo S70 2.5  LPG 1997 met net nog geen half miljoen op de klok. Al 15.000 (bijna) probleemloos me gereden. Maar het probleem is er komt echt veel blauwe rook achter mij aan ( heb echt te doen met de mensen achter mij) iemand enig idee om te te verhelpen of waar dit aan ligt? En nee liever geen motorrevisie. Maar wat dingetjes waar ik eerst na kan kijken?. En het rare is motor gebruikt nagenoeg voor zijn kilometers geen olie heb in 15000km nog niet 2x een liter olie moeten bijvullen buiten een keer verversen om dan. Iemand enig idee???u
Antwoord
#2
Blijft lastig, Volvo's die de motor niet in de lengterichting hebben maar het zal toch motorolie zijn die netjes mee verbrandt. Kan langs de zuigerveren/cilinderwanden, of langs de carterventilatie. Dat laatste is nog te doen gok ik. Verder weet ik niks van de S70.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik heb bij een 850 weleens een injector gehad die bleef spuiten. Dat rookt ook behoorlijk, maar is meer grijs wart ipv blauw.
Je motor zou dan ook iet lekker moeten lopen.

De carterventilatie van de 5cilinders wil ook nog weleens verstopt raken, wat voor overmatig olieverbruik kan zorgen.
Antwoord
#4
Peil je wel is je olie dan?
Of kijk je maar 1 keer in de 2 jaar?
Klepseals van die dingen is ook altijd een zwak punt.
Maar oke je zegt het zelf eigenlijk al 5 ton met lpg ... Dat is niet niks.
Lpg geeft ook extra onderhoud wat vaak in de praktijk ook niet gebeurt.
Word vaak pas wat gedaan als alles al naar de kloten is.
Meeste mensen die met dit soort prijscategorie auto's rijden die tanken en kijken verder helemaal nergens naar 9 van de 10 keer.
Antwoord
#5
(9 April 2021, 01:03)Volvo240 schreef: Peil je wel is je olie dan?
Of kijk je maar 1 keer in de 2 jaar?
Klepseals van die dingen is ook altijd een zwak punt.
Maar oke je zegt het zelf eigenlijk al 5 ton met lpg ... Dat is niet niks.
Lpg geeft ook extra onderhoud wat vaak in de praktijk ook niet gebeurt.
Word vaak pas wat gedaan als alles al naar de kloten is.
Meeste mensen die met dit soort prijscategorie auto's rijden die tanken en kijken verder helemaal nergens naar 9 van de 10 keer.

Inhoudelijk is wet waarschijnlijk wel waar wat je zegt. Maar het doet me toch ook wel denken aan de wegenwachter die me een jaar of wat geleden kwam helpen. Was nog in de oldtimer is 25 jaar tijd.  Die begon bij voorbaat al te roepen dat ie het zat was dat al die mensen maar een goedekope oude auto kochten om m op te rijden zonder er iets aan te doen, en dat hij dan steeds mocht komen opdraven, want als je een oldtimer wilt rijden, dan moet je er wel verstand van hebben en er zelf aan kunnen sleutelen, zo vond hij. 
Ik heb hem er toen op gewezen dat ik de auto al vele jaren had, en dat ik thuis keurig mijn onderhoud deed, en dat ik op een stormachtig dag langs de kant van de weg nou eenmaal niet mijn gereedschap bij me heb. En dat ik geen lid ben om alleen maar zijn salaris te betalen. Kortom, ik vond dat toen een wat overhaaste conclusie voor iemand die net pas ter plekke kwam en toevallig blauwe platen op de auto zag zitten. En inhoudelijk droeg het niet echt bij natuurlijk.

Anyway, ik dwaal af. Ik rij zelf die auto nog steeds dus, op LPG vooral. Ook de XC rijdt op LPG.
En dat brengt me weer iets dichter bij topic: welk extra onderhoud bedoel je bij precies? 
Bedoel je vaker onderhoud omdat zaken harder slijten, of onderhoud aan de zaken die je op enkel benzine niet hoeft te doen (de LPG installatie zelf bv)?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#6
[OffTopic]

Citaat:Maar het doet me toch ook wel denken aan de wegenwachter die me een jaar of wat geleden kwam helpen. Was nog in de oldtimer is 25 jaar tijd.  Die begon bij voorbaat al te roepen dat ie het zat was dat al die mensen maar een goedekope oude auto kochten om m op te rijden zonder er iets aan te doen, en dat hij dan steeds mocht komen opdraven, want als je een oldtimer wilt rijden, dan moet je er wel verstand van hebben en er zelf aan kunnen sleutelen, zo vond hij. 
Ik heb hem er toen op gewezen dat ik de auto al vele jaren had, en dat ik thuis keurig mijn onderhoud deed, en dat ik op een stormachtig dag langs de kant van de weg nou eenmaal niet mijn gereedschap bij me heb. En dat ik geen lid ben om alleen maar zijn salaris te betalen. Kortom, ik vond dat toen een wat overhaaste conclusie voor iemand die net pas ter plekke kwam en toevallig blauwe platen op de auto zag zitten. En inhoudelijk droeg het niet echt bij natuurlijk.
[/OffTopic]

Hah! dat was dan waarschijnlijk exact dezelfde wegenwachter die ik mij ook (met heel veel tegenzin) heeft geholpen, met mijn +50jr Amazon.
Vroeg om een sleepie want LPG op en geen benzine-tank...).
Boos dat ie was !
Daarna direct mijn abbo op de WW opgezegd (was al 30jr lid en enige wat ik kreeg was een flutblaadje en korting op lelijke kleding bij de WW-shop, geloof dat ik ze in die 30jr 2x nodig heb gehad, duur geintje).
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#7
Ja w.w. nog nooit lid geweest en ook nooit nodig gehad los het zelf wel op die centen bewaar ik wel voor me eigen.
Maar er zijn tegenwoordig steeds meer monteurs die al bij het zien van een iets oudere auto/oldtimer geen zin meer hebben of alleen de boel maar afkraken...
Nou die pleuris electronica van b.v. een mercedes dat is feest allemaal plastic fantastic en iets met een printje of kabeltje loopt meteen in de honderden euris.
En wonder boven wonder blijven mensen er nog massaal in rijden ook.
Met lpg word de boel een stuk warmer waardoor het materiaal ook meer te lijden heeft dan met benzine.
Met lpg heb je ook meer onderdelen dus ook meer kans dat dingen stuk kunnen gaan of slijten.
Dat zijn ook weer kosten uiteindelijk.
En op lpg rij je wat onzuiniger dan op een liter benzine.
Op veel plaatsen is het ook niet verkrijgbaar is ook zeer onhandig vind ik.
Plus het neemt veel ruimte in je bagageruimte in die niet meer bruikbaar is door de gastank onhandig.
En ja heb zelfs ook wel is lpg gereden hoor voordat daar een discussie over oplaait.
Maarja genoeg hierover denk ik zo.
Antwoord
#8
(9 April 2021, 01:03)Volvo240 schreef: Peil je wel is je olie dan?
Of kijk je maar 1 keer in de 2 jaar?
Klepseals van die dingen is ook altijd een zwak punt.
Maar oke je zegt het zelf eigenlijk al 5 ton met lpg ... Dat is niet niks.
Lpg geeft ook extra onderhoud wat vaak in de praktijk ook niet gebeurt.
Word vaak pas wat gedaan als alles al naar de kloten is.
Meeste mensen die met dit soort prijscategorie auto's rijden die tanken en kijken verder helemaal nergens naar 9 van de 10 keer.

Zeker elke week in het weekend. Ik ben niet de doorsnee persoon die niet eens weet wat zijn lampjes op zen Dashboard betekenen. Ik heb het laatste jaar echt veel (preventie) onderhoud gedaan. Maar echt geen hoog olie verbruik. Laast nog compressie gemeten alle cilinders tussen 8 en 9 bar niet slecht dus. Ook vandaag even uitgelezen 2 codes kunnen die dat veroorzaken dat die zo hard gaat roken??


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord
#9
Ja zo op afstand bepalen wat een auto heeft van 20 plus jaar oud en 5 ton km's das niet haalbaar ...
Kan van alles wezen maar via internet los je zoiets niet op klaar.
Antwoord
#10
(10 April 2021, 00:10)Volvo240 schreef: Ja w.w. nog nooit lid geweest en ook nooit nodig gehad los het zelf wel op die centen bewaar ik wel voor me eigen.
Maar er zijn tegenwoordig steeds meer monteurs die al bij het zien van een iets oudere auto/oldtimer geen zin meer hebben of alleen de boel maar afkraken...
Nou die pleuris electronica van b.v. een mercedes dat is feest allemaal plastic fantastic en iets met een printje of kabeltje loopt meteen in de honderden euris.
En wonder boven wonder blijven mensen er nog massaal in rijden ook.
Met lpg word de boel een stuk warmer waardoor het materiaal ook meer te lijden heeft dan met benzine.
Met lpg heb je ook meer onderdelen dus ook meer kans dat dingen stuk kunnen gaan of slijten.
Dat zijn ook weer kosten uiteindelijk.
En op lpg rij je wat onzuiniger dan op een liter benzine.
Op veel plaatsen is het ook niet verkrijgbaar is ook zeer onhandig vind ik.
Plus het neemt veel ruimte in je bagageruimte in die niet meer bruikbaar is door de gastank onhandig.
En ja heb zelfs ook wel is lpg gereden hoor voordat daar een discussie over oplaait.
Maarja genoeg hierover denk ik zo.
Ja, eigenlijk wel genoeg, maar wil  voor de beeldvorming toch ook nog even vermelden dat ik ook al eens een WWer erbij had die juist heel enthousiast werd: eindelijk weer eens een echte auto met eerlijke techniek. En dat heb ik vaker gehad dan bovenstaande, als ik eerlijk ben.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 261 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
  Zwart rook Coman-030 0 589 3 September 2020, 03:26
Laatste bericht: Coman-030
  Hulp nodig van mede auto liefhebbers vendepants 3 3.492 13 November 2014, 17:48
Laatste bericht: Dopski
  Hulp gezocht ivm ombouw kabelboom b230fk (in 240) 240fun 15 12.036 8 May 2014, 17:01
Laatste bericht: 240fun
  Kent iemand deze? blauwe 265 / 245 1975 bij SJ autos MartjeB 6 3.650 30 July 2012, 17:47
Laatste bericht: boeijke
  Help nodig van een BELG... black245 5 2.141 19 January 2011, 20:32
Laatste bericht: black245
  Advies van Profesionele lasser nodig? Lasklus Nederland 3 1.469 16 August 2010, 14:41
Laatste bericht: Lasklus Nederland
  Ik ga binnenkort een 245 slopen, iemand nog onderdelen nodig? Bassius 40 10.891 5 August 2007, 23:04
Laatste bericht: Bossie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)