Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 230K vervangen door B230F
#1
Hoi mensen,

Staat waarschijnlijk al op het forum maar ik kan het niet vinden. Is het lastig een b230K uit een 740 te vervangen door een b230F. Het lijkt er op dat de carbuarteur van mijn b230K vervangen moet worden en als ik op het internet kijk dan zie ik dat een B230F (€350) goedkoper is dan een gereviseerde carburateur (€450). Iemand hier ervaring mee? Of moet ik als ik een motor met 3 maanden garantie (bij BV Auto Rima) koop nog allemaal extra onderdelen kopen?

Dank voor jullie antwoorden
Antwoord
#2
(16 March 2021, 18:39)Rafiq schreef: Hoi mensen,

Staat waarschijnlijk al op het forum maar ik kan het niet vinden. Is het lastig een b230K uit een 740 te vervangen door een b230F. Het lijkt er op dat de carbuarteur van mijn b230K vervangen moet worden en als ik op het internet kijk dan zie ik dat een B230F (€350) goedkoper is dan een gereviseerde carburateur (€450). Iemand hier ervaring mee? Of moet ik als ik een motor met 3 maanden garantie (bij BV Auto Rima) koop nog allemaal extra onderdelen kopen?

Dank voor jullie antwoorden

Huidige motor kan blijven zitten: Alle injectiedelen, sensoren, kabelboom, ECU, brandstofcomputer, inlaatspruitstuk komen erbij en ook een lambda sonde.
Ik zit er ook over te denken dit nog een keer te doen, te meer omdat mijn B230K nog geen 155 dkm gelopen heeft en dan is injectie wel fijner en zuiniger dan een Pierburg carb. 
groet,
Kogelman
245 Polar 1993 B230F benzine M47
Antwoord
#3
Gemiddeld lastig maar geheel afhankelijk van tijd, geld en skills. De 740 is uiteraard met B230F geleverd, en alles past. Maar, de F is een motor met electronische injectie, met allerlei aanhangende sensoren, computers en pompen. Vooral de bedrading tussen al deze dingen geeft een hoop gedoe.

De carburateur op de B230K is prima zelf te reviseren, het is gewoon een ding met heel veel schroefjes piefjes en palletjes, afhankelijk van welke koop je een setje met pakkingen en dan ga je zoeken wat er stuk/versleten/krom is.
Bijvoorbeeld: https://www.carburateurwinkel.nl/content..._Sets.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
De kabelboom van een 740 is een geheel. Dus de auto elektronica en motorkabelboom zijn met elkaar verweven.
Dus je hebt een extra kabelboom nodig van een 240 met lh2.4.
Vergeet ook niet de Brandstofpomp in de tank etc
Antwoord
#5
(17 March 2021, 09:17)Dopski schreef: De kabelboom van een 740 is een geheel. Dus de auto elektronica en motorkabelboom zijn met elkaar verweven.
Dus je hebt een extra kabelboom nodig van een 240 met lh2.4.
Vergeet ook niet de Brandstofpomp in de tank etc

Dank voor je antwoord, als ik de motor vervang, ,moet ik dan ook de brandstofpomp in de tank vervangen? Dat is meij niet geheel duidelijk
Antwoord
#6
Waarschij link heb je geen pomp, of waarschijnlijk geen hogedrukppmp voor een injectiemotor als je nu een carburateurmotor hebt.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motorsteun rechts origineel Volvo, waar te krijgen? TeunTimmermans 0 24 3 August 2021, 10:23
Laatste bericht: TeunTimmermans
  tussendemper vervangen adrianus240 2 181 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk? TenBrick 24 1.405 10 May 2021, 15:05
Laatste bericht: TenBrick
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 800 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 9 1.264 22 April 2021, 08:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo v60 2015 hybride Ferdy_s 1 400 3 April 2021, 17:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 GLE 1993 start niet Lucca076 5 500 17 February 2021, 23:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo V60 2013: Kloppend/bonkend geluid bij koude start Romrom 2 363 14 February 2021, 18:13
Laatste bericht: Romrom
  Volvo 940 B230FB jankend/zeurend geluid Volvo1994 2 377 25 January 2021, 20:05
Laatste bericht: Volvo1994
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 1.245 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)