Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hydraulische handrem
#1
Hoi mensen,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het inbouwen van hydraulische handrem in een 240?
Heb je dit al is eerder gedaan zou ik graag horen wat van een je hebt gemonteerd.
En dan lange pook korte pook.
En evt. dingen waar je tegen aan loopt met montage.
Antwoord
#2
Nee niemand dus.
Antwoord
#3
Dit wordt vooral in rallyauto's gedaan. De zoekopdracht hydrolische handrem rallyauto met eventueel nog Volvo erbij zou genoeg moeten geven in Google. Waarom zou je het willen?
Antwoord
#4
Voor drift doeleinden dus niet voor normaal straat gebruik.
Antwoord
#5
Heb er ook al aan gedacht om in te bouwen. Maar ben er nog niet toe gekomen.
Antwoord
#6
Lijkt mij ook wel is wat om een volvo is een keer serieus hard door een bocht te hoeken.
En dan ook meteen met een sper diff alles of niks No Risk No fun gehalte.
Zal wel weer vloeken in de kerk zijn voor de wel bekende origineeeel ridders hier.
Maar heb er schijt aan haha...

Want Richard Rawlings zegt altijd driften met 1 wiel is voor losers.
Antwoord
#7
Met 116pk driften heb je inderdaad een iets van een serieuze handrem nodig. Of dunne bandjes gladwegdek en de juiste schwung. En dan nog zou ik het eerder een gecontroleerde slip dan een drift noemen.
In ieder geval geen powerslide van rokende bandjes, want dat is wat je dan wil als winner.
Antwoord
#8
Ja maar ben van plan om een andere motor te monteren.
Wel gewoon een rode motor nog maar dan met turbo.
Dat is wel het makkelijkst en het goedkoopst.
Dan zou ik rond de 160 - 180 pk moeten uitkomen.
En als je dan ook nog is wat dingen weg laat zoals de zware voorstoelen en achterbank en wat klein spul.
Vloerbekleding.
Ben je ook al weer 100 kg kwijt.
Dat is zeer goedkope tuning wat toch meteen winst oplevert.
Dan moet het toch aardig van de plaats komen.
En kan je toch best nog wel lol hebben met zon oude 240.
Maarja als het echt dwars moet gaan kan je altijd nog een m3 motor scoren of wat anders.
Maar dan praat je ook over heel ander geld dan kom je in de getallen met de 4 nullen uit.
Zon motor kost al snel 4, 5 duizend en dan is het nog maar afwachten of het allemaal nog werkt.
En kom je ook te zitten met veel aanpaswerk.

Wat je zegt klopt je komt eerder in soort van extreme slip dan een hele dikke drift met een standaard motor.
Maar heb in het verleden ook wel is gedrift met een bmw 3serie e36 wel 4 cyl met vastgelast diff.
Met een 100 procent sper heb je niet gek veel vermogen nodig om er een hoop lol van te hebben.
Onder of rond de 200 pk is eerst genoeg.
Antwoord
#9
Deze adapters ken je: http://www.retroturbo.com/?product=volvo...ter-plates ? Daarmee monteer je een tweede set klauwen achter. Dan koop je hier (of op AliExpress) nog een mooie hendel met cilinder: https://www.driftshop.com/pro-handbrake-...nsion.html
Stukje leiding ertussen en glijden maar. Opschieten want zaterdag begint et te dooien ;-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#10
Kende ik niet maar het is een alternatief.
Maar je kan het ook anders doen zodat je geen twee sets klauwen achter nodig hebt.
Heb dat eigenlijk liever.
Als het goed is kun je er een t stuk tussen zetten zodat je je remleiding kan vertakken naar je cilinder voor je handrem.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hydraulische garagekrik archer 2 1.895 14 September 2011, 08:19
Laatste bericht: Dirk342

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)