Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarde 1976 Volvo 244GL
#1
Beste Volvo-liefhebbers,

Allereerst hoop ik dat ik in het goede subforum post. 

Al enige tijd speel ik met de gedachte mijn Volvo 244GL uit 1976 te verkopen. Ik weet niet zeker of ik dit wel wil; het is mijn eerste auto. Ik woon echter in de binnenstad en kan de auto niet parkeren waardoor hij altijd kilometers verderop op een onguur parkeerplekje staat. Gebruiken doe ik de auto nauwelijks en ik heb gewoon niet meer de tijd om hem in de huidige staat te conserveren; her en der ontstaan natuurlijk plekjes welke mij een doorn in het oog zijn.

Ik heb alleen weinig idee wat mijn auto waard is. Op marktplaats zie ik niet echt iets vergelijkbaars. Zouden jullie als liefhebbers een blik willen werpen en mij vertellen wat een eerlijke prijs voor de auto is?

Algemene Informatie:

Volvo 244 GL uit 1976
Motor & versnellingsbak niet origineel: B230A & AW71 Lockup automaat. Rijdt goed op LPG en benzine en verbruikt geen olie.
Lederen interieur in redelijke staat, wel scheurtjes her en der.
Alles werkt, inclusief cassettespeler & originele Volvo-radio
Volgens mij is de staat best mooi, als ik hem vergelijk met andere oude Volvo's die ik zie althans. Wel begint er her en der wel een plekje te ontstaan.

Foto's:

   
   
   
   
   

Afijn, ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen over een eerlijke prijs, wellicht maakt dat mijn keuze makkelijker.

Alvast bedankt! 

M.v.g.

Ohrtmann
Antwoord
#2
Huuu wat een louche parkeerplaats! Ik zou m vergelijken met Benzen en andere ruime oldtimers geschikt voor dagelijks gebruik, dan kom je al gauw aan 5000-7000 euro. Die achterste wielkasten zijn daar niet best maar dat hebben de Benzen ook en erger, bij alle kriksteunen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
(7 November 2020, 19:50)Marc1970 schreef: Huuu wat een louche parkeerplaats! Ik zou m vergelijken met Benzen en andere ruime oldtimers geschikt voor dagelijks gebruik, dan kom je al gauw aan 5000-7000 euro. Die achterste wielkasten zijn daar niet best maar dat hebben de Benzen ook en erger, bij alle kriksteunen.

Haha, wás dat maar de parkeerplaats, nee, dit was alleen voor de foto.
Antwoord
#4
Denk dat je zelf toch wel een prijs in gedachten hebt of niet?
Zou dat gewoon proberen in eerste instantie.
En dan gewoon afwachten wat van reacties je erop krijgt.
Je kan hem voor prijzen als 7 a 8000 aanbieden.
Maar dan blijft ie denk ik nog heeeeel lang staan in deze staat.
Er is gewoon werk aan als je er over 3 jaar ook nog in wil rijden zeg maar.
Interieur is ook niet echt netjes bekleding niet maar het tapijt is ook nog is kapot.
Dat valt meestal ook niet echt goed bij de kopende partij.
En er zullen vast nog wel wat kleine dingetjes zijn bij welke oude auto niet zullen we maar zeggen.
Maar er zijn wel weinig sedans nog over van de 240 ze worden echt schaars.
Stations zijn er nog in overvloed misschien dat je daardoor wat meer kan vragen want het is wel wat zeldzamer.
Ik denk dat je blij mag zijn als je hem kwijt kan voor een duizend of 3.
Antwoord
#5
UIteraard is er op een auto altijd wat aan te merken.
Er zitten plekjes op.
Motor en blok niet meer origineel (goede upgrade, maar dat zal een koper niet zo snel roepen).
Het is een sedan. (ze zijn zeldzamer, maar is dan bij gevolg de waarde ook hoger, of zijn ze zeldzaam omdat er minder interesse is).
Interieur lijkt ook niet origineel, dat zwart leer met zwarte deurkarten en bruin tapijt.Daarbij is het leer ook over zijn hoogte punt heen.

Ook zijn er plussen:
Zeldzame sedan! (maar ja, die zijn er niet zoveel omdat niemand ze wil)
Zeldzame kleur! Maar dan zul je ook nooit vervangend plaatwerk in kleur vinden dus.
Mooie upgrade van motor en bak (incl overdrive!), maar je dus niet origineel.
Lederen inerieur! (maar wrs dus niet origineel).
Origineel NL auto! (en rijdt dus al 44 jaar door de pekel...)
Oud model: belastingvrij en met de nostaligische ronde lampen! (ouderwetse meuk dus).


Wat ik maar wil zeggen: elk nadeel heb zijn voordeel. En andersom.

Een koper zal de nadelen benoemen. Als verkoper benadruk je liever de voordelen. En liefhebbers zijn liefhebbers, dus mogelijk bevooroordeeld.

Nietemin een nog nette wagen.

Mijn station (die er dus nog in overvloed zijn dus) is ook uit 1976 (maar een maand ouder).
Ook kleur 119.
Ook automaat, ook AW71 (maar zonder lockup).
Ook dezelfde scheur in het bruine tapijt. Wel met de bruine deurkaarten en bruine stoelen (vandaar dat ik deze combinatie wat vreemd vind).
Dus ik vind hem niet verkeerd hoor! Maar ja, wat is ie waard? Dat hangt ook af van hoeveel werk er aankomt om hem de komende jaren op de weg te houden.
En van of je m te koop zet om te verkopen (scherpere prijs, wil er van af...), of dat je de tijd hebt en wacht op een redeljk tot goed bod van iemand die er serieuze plannen voor de toekomst mee heeft.

Ik heb eerder dit jaar mijn daily driver, de roestige 3deurs 340, weggedaan en vervangen door een 5 deurs met minder roest.
Had deze 244 toen voor rond de 3k gestaan, dan was ik hem graag komen bekijken als alternatieve dagelijkse auto.
Daarbij is het hebben van 2 technisch vergelijkbare auto's in zelfde kleur kan op termijn wel handig, je kunt er een hele tijd mee doen, je kunt makkelijker storingen isoleren wegens meer backup en wissel mogelijkheden (voor de zekerheid: dus vooral als diagnose en rijdende voorraad; niet als donor bedoeld hoor, daar zou ik juist weer moeite mee hebben!).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#6
(7 November 2020, 18:21)Ohrtmann schreef: Beste Volvo-liefhebbers,

Allereerst hoop ik dat ik in het goede subforum post. 

Al enige tijd speel ik met de gedachte mijn Volvo 244GL uit 1976 te verkopen. Ik weet niet zeker of ik dit wel wil; het is mijn eerste auto. Ik woon echter in de binnenstad en kan de auto niet parkeren waardoor hij altijd kilometers verderop op een onguur parkeerplekje staat. Gebruiken doe ik de auto nauwelijks en ik heb gewoon niet meer de tijd om hem in de huidige staat te conserveren; her en der ontstaan natuurlijk plekjes welke mij een doorn in het oog zijn.

Je hebt voor je foto's wel een mooie, toepasselijke plek uitgezocht. Waar is dat ergens?

Over de waarde kan ik weinig zeggen, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Nadeeltje van een relatief jonge 245 (ik zei "relatief"!) te hebben en verder niet naar ander spul om te kijken totdat het nodig zou zijn.
Maar als ik op MP kijk, dan vind ik deze en als ik me niet vergis is die elders op dit forum al eens ter sprake gekomen.

Als de gegevens achter je gebruikersnaam een beetje kloppen schat ik in dat je deze auto zo rond je 20e kocht. En als eerste auto kan ik me voorstellen dat je er misschien een beetje moeite mee hebt om er afstand van te nemen, maar nu staat de auto eigenlijk gewoon letterlijk en figuurlijk weg te roesten. Dat is zonde! Tijd om iemand anders er blij mee te maken, zou ik zeggen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#7
Moeilijk om zo een waarde te geven zonder de auto in het echt gezien te hebben. Maar net als iemand al schreef, als je deze auto over 3 jaar nog in goede staat wilt hebben moet er het een en ander gebeuren. Als ik naar de achterkant kijk zie ik onder het linker achterlicht roest blaasjes en onder het rechter een gaatje. Das geen goed teken, er zit vocht tussen het kit dat over de naden gesmeerd is binnen in de kofferbak. Dat repareren is best wel een klus. Ook berucht bij deze modellen is roest onder de rubber rand welke aan de bovenkant van de achterbumper zit. In deze link kun je vanaf bericht 47 zien hoe ik dat bij een 144 gerepareerd heb. https://volvolvo.nl/thread-7849-page-5.html
Heb je haast met eventuele verkoop?
Antwoord
#8
(14 November 2020, 19:51)Grey240Polar schreef:
(7 November 2020, 18:21)Ohrtmann schreef: Beste Volvo-liefhebbers,

Allereerst hoop ik dat ik in het goede subforum post. 

Al enige tijd speel ik met de gedachte mijn Volvo 244GL uit 1976 te verkopen. Ik weet niet zeker of ik dit wel wil; het is mijn eerste auto. Ik woon echter in de binnenstad en kan de auto niet parkeren waardoor hij altijd kilometers verderop op een onguur parkeerplekje staat. Gebruiken doe ik de auto nauwelijks en ik heb gewoon niet meer de tijd om hem in de huidige staat te conserveren; her en der ontstaan natuurlijk plekjes welke mij een doorn in het oog zijn.

Je hebt voor je foto's wel een mooie, toepasselijke plek uitgezocht. Waar is dat ergens?

Over de waarde kan ik weinig zeggen, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Nadeeltje van een relatief jonge 245 (ik zei "relatief"!) te hebben en verder niet naar ander spul om te kijken totdat het nodig zou zijn.
Maar als ik op MP kijk, dan vind ik deze en als ik me niet vergis is die elders op dit forum al eens ter sprake gekomen.

Als de gegevens achter je gebruikersnaam een beetje kloppen schat ik in dat je deze auto zo rond je 20e kocht. En als eerste auto kan ik me voorstellen dat je er misschien een beetje moeite mee hebt om er afstand van te nemen, maar nu staat de auto eigenlijk gewoon letterlijk en figuurlijk weg te roesten. Dat is zonde! Tijd om iemand anders er blij mee te maken, zou ik zeggen.

Dankjewel, het is een plekje in Utrecht tussen Overvecht en het centrum in. Het klopt; ik heb de auto al lang en het is moeilijk om hem weg te doen.

(15 November 2020, 05:25)Madman schreef: Moeilijk om zo een waarde te geven zonder de auto in het echt gezien te hebben. Maar net als iemand al schreef, als je deze auto over 3 jaar nog in goede staat wilt hebben moet er het een en ander gebeuren. Als ik naar de achterkant kijk zie ik onder het linker achterlicht roest blaasjes en onder het rechter een gaatje. Das geen goed teken, er zit vocht  tussen het kit dat over de naden gesmeerd is binnen in de kofferbak. Dat repareren is best wel een klus. Ook berucht bij deze modellen is roest onder de rubber rand welke aan de bovenkant van de achterbumper zit. In deze link kun je vanaf bericht 47 zien hoe ik dat bij een 144 gerepareerd heb. https://volvolvo.nl/thread-7849-page-5.html
Heb je haast met eventuele verkoop?

Beste Madman,

Begrijpelijk, dank voor de informatie. Nee, ik heb geen haast met de verkoop, ik ben slechts aan het inventariseren.
Antwoord
#9
Je hebt het voordeel dat deze nu belastingvrij is en LPG erin hebt dan heb je wat minder maandelijkse onkosten en wacht en verkoopt net iets gemakkelijker... Maar verder is heel simpel en minder leuk dan we zouden willen... De auto is waard wat de gek er voor geven wil... Smile Wil je het onderste uit de kan dan zul je op die gek moeten wachten.. Al klinkt dit wat oneerbiedig richting de koper... Het is slechts een gezegde zonder bijbedoeling.

Getaxeerd of verzekeringstechnisch kan hij in deze staat wel tussen de 4000 en 8000 geschat worden... Maar dat is verre van de handelswaarde. Ook al heb je taxatierapport, kan beetje helpen, maar veel indruk maken ze niet bij kopers. Officiële dagwaarde is niet meer relevant en niet te bepalen die is dus gewoon 0.

Dus een gegadigde koper die er verstand van heeft zal meer naar de huidige staat kijken, zowel technisch als esthetisch en wat je er in moet steken. En zo'n auto niet in concoursstaat zal altijd flink werk zijn om dat er van te maken... En laten we eerlijk zijn op het einde van de rit leg je met deze hobby alleen maar geld er op toe. Je krijgt er nooit voor terug wat je erin steekt.

Voor de oldtimer liefhebber met een beperkt budget is de tijd erg onzeker en vermoed dat daarmee veel liefhebbers zijn afgehaakt. De liefhebber met ruim budget koopt wel wat anders, die hebben meestal geen zin om veel werk te kopen. Handige jongens, met de kennis en ruimte zijn meestal al voorzien, of kopen dan voor de handel... En die bieden slechts gênant lage bedragen.
Antwoord
#10
Ik zie net dat je er uit bent en een vraagprijs bedacht hebt?

https://link.marktplaats.nl/m1637222449
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 195 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 469 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.547 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.818 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.884 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.806 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.244 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 7.569 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo C70 2.4i na lang stilstaan weer starten favroom 8 3.991 1 September 2020, 22:01
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo S40 MK1 koop advies TheGozd 4 2.801 1 September 2020, 21:55
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)