Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aarzelend / stotterend optrekken B200F
#1
Bij het intrappen van het gaspedaal, bijvoorbeeld bij wegrijden of doorschakelen, houdt de B200F van mijn 240 heel even in. Erg vervelend bij het optrekken of bijvoorbeeld steken tijdens inparkeren. Ik moet nu eigenlijk een seconde of wat wachten tussen gasgeven en de koppeling laten komen. Verder loopt de motor eigenlijk prima en is het verbruik normaal.

Om dit euvel op te lossen heb ik vervangen: bougies (Bosch W7DC, elektrodeafstand 0.8mm), bougiekabels, rotor, verdeelkap, luchtfilter en de injectoren. Ook zijn de kleppen gesteld, gasklephuis schoongemaakt, massakabels losgehaald en gereinigd, computer uitgelezen; geen codes, en de compressie gemeten (1: 10.5, 2: 11, 3: 11, 4: 11 bar).

Ik ben door mijn ideeen heen, wie biedt? Smile
Volvo 164 '70, handgeschakeld, Benz + LPG
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld
Antwoord
#2
Werkt je stationairklep goed? En staat je gaskleppositie sensor goed?

Zoek even op het forum naar gasklep afstellen.
Antwoord
#3
Teun, bedankt voor de tips! Ik ga beide zaken uitzoeken.
Volvo 164 '70, handgeschakeld, Benz + LPG
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld
Antwoord
#4
Ik heb de TPS (gaskleppositie sensor) gecontroleerd met voelermaatjes en deze klikt netjes bij 0.1 en nog net bij 0.15 mm, en niet meer bij 0.20 of hoger.
De stationairklep gecontroleerd door een van de vacuumslangen te blokkeren en dan zakt het toerental van ongeveer (toerenteller op dash) 800 naar 400. Lijkt dus allemaal wel volgens spec. Bovendien heb ik geen problemen met stationair toerental opgemerkt tot nu toe. Ook met bijvoorbeeld de airco aan blijft de motor netjes lopen.

Ik heb wel 2 andere zaken ontdekt:
- De vacuumslang die van de Fuel Pressure Regulator komt ruikt een beetje naar benzine en dat zou geloof ik op een lekke FPR moeten duiden. Ik heb de motor laten lopen met de slang eraf, beetje gasgeven, maar ik zie er geen benzine uit komen. Vraag is dus of dit ernstig genoeg is om de FPR te vervangen? Ruikt die slang niet sowieso een beetje naar benzine omdat ie op het inlaatspruitstuk zit aangesloten?
- Met een draaiende motor blaast er een beetje lucht uit het gat van de olievuldop, en volgens mij zou hij juist een beetje moeten zuigen. Dat betekent volgens mij dat het carterventilatiesysteem (PCV) verstopt zit. Mijn vraag is nu of dat ook mijn genoemde mankement kan veroorzaken? Het lijkt mij zelf nogal sterk.
Volvo 164 '70, handgeschakeld, Benz + LPG
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 8 142 14 October 2020, 20:44
Laatste bericht: Marc1970
  Olielekkage peilstokhouder B200f. polestar-volvo 5 927 20 May 2019, 10:19
Laatste bericht: polestar-volvo
  B200F Loopt slecht koud. ChielWel 13 2.181 3 January 2019, 21:49
Laatste bericht: Naciremus
  Vervangen van B200F door B230F. polestar-volvo 4 2.054 5 April 2018, 20:38
Laatste bericht: RM
  240 b200f stottert bij vochtig weer brun-c 3 1.744 30 June 2017, 09:35
Laatste bericht: BartJu
  1993 polar B200F valt plotseling uit tisseenschande 0 944 6 May 2017, 22:07
Laatste bericht: tisseenschande
  1993 polar b200f sputtert en slaat af tisseenschande 6 2.263 6 May 2017, 21:54
Laatste bericht: tisseenschande
  Primaire pomp (intankpomp) stuk? (B200F 1992) Grey240Polar 8 4.499 18 March 2017, 13:12
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 245 b200f loopt zeer slecht decl00ne 4 2.967 6 January 2017, 18:55
Laatste bericht: decl00ne
  Motor start koud goed maar sputtert dan even (B200F 1992) Grey240Polar 35 15.446 25 December 2016, 13:37
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)