13 July 2020, 21:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 July 2020, 21:20 door TeunTimmermans.)
Op 19 juli haal ik mijn B200fF blok en M47 uit de auto. Deze worden vervangen door een B230FT.
Het blok heeft 460.000 gelopen. Natuurlijk niks voor een Volvo. Het blok is afgelopen 2,5 jaar in mijn bezit geweest en is zeer netjes onderhouden. Blok is deze week nog lopend te horen.
Wat krijg je allemaal:
Wat is er top:
Marktplaats link met foto's
Het blok heeft 460.000 gelopen. Natuurlijk niks voor een Volvo. Het blok is afgelopen 2,5 jaar in mijn bezit geweest en is zeer netjes onderhouden. Blok is deze week nog lopend te horen.
Wat krijg je allemaal:
- B200f compleet met aanbouwdelen (dynamo, stuurpomp, startmotor)
- M47 inc schakelstangen
- Luchtleidingen/MAF
- Radiator inc slangen
- Kabelboom (heb ik zelf nodig)
Wat is er top:
- Koelsysteem jaarlijks helemaal gespoeld todat de vloeistof er helder uitkwam.
- Thermostaat is nieuw
- Olie ieder jaar vervangen, Castrol Edge
- Carterventilatie compleet vervangen (zelfs het beruchte rubber pijpje in de carterpan)
- Compressie is goed
- Startmotor en dynamo zijn vorig jaar gereviseerd bij MH automotive in Nijmegen
- Voor zover ik kan zien lekt het blok geen olie. Misschien aan de kant van de bak, dat weet ik op 19 juli
- Nieuwe injectoren
- Nieuwe MAF
- Kop is 2,5 geleden gereviseerd
- De M47 schakelt soms moeilijk terug naar de 2. Dit is wel veel beter geworden toen ik tweemaal de olie gespoeld heb.
- Klein beetje speling op de uitgaande as. Lagers, keerringen en pakkingen heb ik nieuw liggen, krijg je erbij, ben ik nooit aan toe gekomen.
- 1 slang van de stuurpomp zweet een beetje, is geen lekkage te noemen.
- Distributie vervangen
- Nieuwe koppeling
Marktplaats link met foto's