Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo142 DL
#1
Beste mede liefhebbers, vandaag zijn er kopers wezen kijken naar de Volvo van mijn schoonvader. Nu blijkt er meer roest (gaten) op verborgen plekken te zijn. Is er op dit forum iemand die handig genoeg is en er wel zin in heeft om deze over te nemen en een tweede leven te geven ? Het gaat om de 142 DL uit 1971 met 398895 km. De roest zit bij de rechter kriksteun en in het binnen spatbord rechtsachter. Ook onder de trekhaak rechts. Groet, Martinus.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#2
Is dat alles? Mijn 144 heeft roest op elke naad en elk plaatdeel, en gaten ook genoeg. Gewoon 100 euro per gat van de prijs afhalen. Zodoende kostte mijn 144 maar 500 euro, het minimum bedrag voor een rijdende belastingvrije auto met APK lijkt mij. Het ligt er aan wat je voor 142 wilt vragen natuurlijk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
(20 June 2020, 15:38)Martinus schreef: Beste mede liefhebbers, vandaag zijn er kopers wezen kijken naar de Volvo van mijn schoonvader. Nu blijkt er meer roest (gaten) op verborgen plekken te zijn. Is er op dit forum iemand die handig genoeg is en er wel zin in heeft om deze over te nemen en een tweede leven te geven ? Het gaat om de 142 DL uit 1971 met 398895 km. De roest zit bij de rechter kriksteun en in het binnen spatbord rechtsachter. Ook onder de trekhaak rechts. Groet, Martinus.

Beste Martinus, roest is als een ijsberg, je ziet slechts ca 10 %.
Groet, Wouter.
Antwoord
#4
Heb je ook foto's van de slechte plekken? Ik neem aan dat het de 142 is die aangeboden wordt op het Volvo klub forum, daar staat dat de apk tot 2022 geldig is. Hebben ze bij de laatste keuring nog advies punten opgegeven?

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#5
Was het maar waar dat 90% uit zicht zat, haha, dan zou mijn auto er stukken beter uit zien.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Hoi mannen, Klopt allemaal, als het goed is komt woensdag een liefhebber die technisch is deze kopen ? Had hem op de VKV gezet toen de plekken nog niet bekend waren. Er waren geen aandachtpunten, behalve een slechte/vuile gloeilamp in de koplamp. De plekken waren ook niet echt zichtbaar of afkeur bij de APK. Foto's plaatsen wil kan ik niet hier.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#7
De 142 is naar tevredenheid verkocht, bedankt, groet Martinus.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#8
ijn voor je dat het gelukt is.
Gaan we hem hier nog terug zien of wordt ie voor onderdelen/bangers?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km (geschorst wegens roest) | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord
#9
De man die hem kocht gaat de auto opknappen en weer doorverkopen, hij krijgt gelukkig een tweede leven.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#10
Mooi! Toch een beter perspectief dan alleen maar donor worden...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km (geschorst wegens roest) | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)