Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulpveren
#1
Weet iemand wat voor effect hulpveren hebben op het uiterlijk van m'n auto (hoogte van "'t kontje")? enuiteraard of het verschil bij zware lading echt duidelijk merkbaar is :?:
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord
#2
Ik heb er hulpveren in laten zetten, heavy's. merk is me even ontschoten
kontje omhoog ong. 5cm. ligt gelijk en mooi met be-lading, zonder lading stuiterend op heuvels dus rustig aan.

zoek (zoekfunctie>hulpveren) ook even bij de buren

http://www.volvo240-260register.nl/forum
uperr
Antwoord
#3
maar het blijft natuurlijk in feite een nood-oplossing: door de montage van hulpveren zorg dat de veer meer opvangt en de schokdemper minder z'n werk kan doen. dat verslechtert het weggedrag wel. maar het is een eenvoudige oplossing om 'm weer recht te krijgen.

bij http://www.estateservices.nl kun je een set schokbrekers met iets verzwaarde veren incl. montage voor rond de 200 euro krijgen (kijk onder winterspecial). dat zou ik dan eerder doen denk ik.
Antwoord
#4
Citaat:een set schokbrekers met iets verzwaarde veren

mischien is dat zo maar iets zwaardere veren zegt ook weer dat het niet genoeg is.

ik ervaar een prima rijgedrag, zeker met zware lading. alleen leeg over die drempeltjes in de wijk tja..........

owen.
uperr
Antwoord
#5
Dus eigenlijk hep ook hier ieder voordeelz'n nadeel en andersom...Ik ervaar in elk geval dat ik zonder hulpveren en met zware lading en gruwelijk slecht weggedrag heb bij hogere snelheden (snelweg) en veiligheid gaat voor. Mijn vriendin rijdt in een 440 met hulpveren en daar merk ik in elk geval niets bijzonders aan qua stuitergedrag bij drempeltjes.
Ik ga t dus maar gewoon doen en dan maar uitproberen
Fashionably late is so half an hour ago
Antwoord
#6
weet iemand of 740 hulpveren passen op een 240??
[Afbeelding: hulpveren4gk.th.jpg]
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#7
ik denk van niet
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
ik rij op gas en door de tank hangt m'n 242 L ook erg achterover.
Zijn er nog andere oplossing dan hulpveren? ik heb ook gehoord over klossen, maar dat is wel weer erg primitief.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Veren of Hulpveren te gebruiken om achterkant omhoog te krijgen 240 KennOne 12 15.331 30 October 2021, 12:51
Laatste bericht: chrisvhout
  Verzwaarde veren of hulpveren 1993 240 polar? KennOne 1 2.803 23 December 2015, 11:22
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)