Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remopties..
#1
Ja ik weet het , remmen is voor mietjes..  

..en als er eentje voor je rijdt zul je zelf af en toe ook in de ankers moeten..

..dusss..

Er zijn meerdere opties om een 140 serie betere stoppers te geven, zeker wanneer er onder de kap meer paardjes komen..

Alles is te koop, Wilwoodset voor 1000$ + nog wat.

Ik lees ook over S80R + wat er nog bij komt  (?)

Blijkbaar zijn 240 serie remmen er ook in beter uitvoering, Polar of zo..?!

Het hoeft niet kostbaar te zijn om goed te werken natuurlijk..

En anderzijds, hoe zwaarder uitgevoerd, des te eerder blokkeert de boel, hebbie nog niks..

En wat doe je achter..?!
Antwoord
#2
Ik weet niet precies wat je vraag nu is, en weet te weinig van remmen. Behalve dat ik ze tot de belangrijkste delen van de auto reken.
Heel snel kunnen is stoer, op tijd stil komen essentieel.
Dat is ook de reden dat ik remmelarij tot dusver meestal aan de professional heb overgelaten en er dus (nog) weinig van af weet.



Maar is het niet het grote risico/probleem bij opgefokte brommertjes: wel meer vermogen of snelheid te maken, maar niet genoeg vermogen om weer stil te komen?

Wat ik dus maar wil zeggen: Verstandig dus dat je bij de remmen ook even bij stil staat (pun intended).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord
#3
Er is geen 240 met betere remmen, alleen sommige met ABS. Ze zijn best goed, net als van de 140 eigenlijk. Hoe snel wil je rijden op de openbare weg, mijn idee van meer pk is dat je alleen wat eerder bij de max snelheid (80, 100) bent, dus op zich hoeven de remmen daarvoor niet sterker te zijn.

ALs je op een circuit gaat rijden wordt het een ander verhaal.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Tja, goed kunnen remmen is belangrijker dan vermogen, dus dat komt minstens tegelijkertijd bij ombouw.

En ja, bij mijn weten delen de 100 en 200 dezelfde spulletjes.. (ik las nl ergens iets over betere 200 remmen..)

En anders eerst andere blokken, alhoewel ik op mn gele Green Stuff met geperforeerde schijven heb, vindt ik eea niet echt 'bijten', zeker niet op temperatuur..

misschien ens Red Stuff proberen, of iets van Ferrodo..
Antwoord
#5
Denk dat ik beter kan vragen waar ga je de auto gebruiken op de openbare weg?
Of wil je ermee op het circuit rijden en echt racen wat is je bedoeling?
Op de openbare weg voldoen de standaard remmen toch gewoon.
Als je gewoon goede schijven en blokken hebt niet versleten.
Als je echt agressief op een circuit gaat rijden en echt laat wil remmen voor de bochtjes enz enz.
Dan zou ik kijken naar een setje betere remmen met meer remvermogen.
Maar gewoon voor huis tuin en keuken werk zou ik het lekker laten zoals het is.
Zitten denk ik massieve schijven op misschien kan je er remmen van een latere 240 opzetten die wel geventileerd zijn.
Koelt natuurlijk al wat beter af bij wat meer remmen of sportiever rijgedrag.
Antwoord
#6
De 164 heeft geventileerde ate remmen voor vanaf 1973. Remmen goed en inderdaad minder last van verhitten bij veel remmen in de bergen en dergelijke. Dit is een bolt on setje als je een 144 hebt van na 1970(andere fusees)
Antwoord
#7
(28 April 2020, 07:17)wreccer schreef: De 164 heeft geventileerde ate remmen voor vanaf 1973. Remmen goed en inderdaad minder last van verhitten bij veel remmen in de bergen en dergelijke. Dit is een bolt on setje als je een 144 hebt van na 1970(andere fusees)

die optie ken ik uit een verleden idd, klauwen en schijven met evt. EBC blokjes als extra..  (of Mintex, Ferrodo..)

Iemand die wellicht ervaringe heeft met S80R materiaal..?
Antwoord
#8
Je moet zoeken op s60r materiaal. Dat wordt wel gebruikt voor 240 remmen. Een s80r bestaat niet zover ik weet. Er zijn meerdere leveranciers van al dan niet complete ombouwsets voor een 240. Ik heb geen idee in hoeverre die toepasbaar zijn op een 140. Maar houd rekening met je velgmaat, 15” lukt niet meer en 16” slechts met bepaalde velgen meen ik.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#9
En https://www.classicswede.co.uk/Brakes/ca...66886.aspx
Hier verkopen ze wel adapterplaten om remklauwen van een S60R te kunnen monteren maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Het geheel plaatje zal wel aardig wat kosten.
Ervaring heb ik niet met deze ombouw.
Antwoord
#10
(28 April 2020, 21:34)Volvo 142 B23 schreef: Je moet zoeken op s60r materiaal. Dat wordt wel gebruikt voor 240 remmen. Een s80r bestaat niet zover ik weet. Er zijn meerdere leveranciers van al dan niet complete ombouwsets voor een 240. Ik heb geen idee in hoeverre die toepasbaar zijn op een 140. Maar houd rekening met je velgmaat, 15” lukt niet meer en 16” slechts met bepaalde velgen meen ik.

hè gelukkig, hij staat op 17..  Wink

maar idd, dan ga je meteen weer naar een ander Budget..

(28 April 2020, 22:06)Bostel schreef: En https://www.classicswede.co.uk/Brakes/ca...66886.aspx
Hier verkopen ze wel adapterplaten om remklauwen van een S60R te kunnen monteren maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Het geheel plaatje zal wel aardig wat kosten.
Ervaring heb ik niet met deze ombouw.

..kan op z'n minst ff kijken en vragen stellen..

thanks..
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)