Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50% kans
#1
Heb nieuwe einddemper gekocht. Heb niet opgelet hoe de oude eraf is gekomen.

Is er een ingang en een uitgang of maakt dat niet uit? Zou het liefst de naad uit het zicht hebben [lpg-onderbouw].
Ik zie dat het ene pijpeinde is ingezaagd en het andere niet.
Wie weet hoe om de demper moet?

Shy
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Haha, geen idee. Maar ik denk dat de uitlaat net als een regenpijp stroomafwaarts over de vorige elkaar geschoven wordt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Dat zou ik ook denken...

En als er maar een flow richting zou zijn bij zo'ndemper, dan zou het er vast nadrukkelijk op staan, vermoed ik.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord
#4
(4 April 2020, 19:32)Nicolaas H schreef: Heb nieuwe einddemper gekocht. Heb niet opgelet hoe de oude eraf is gekomen.

Is er een ingang en een uitgang of maakt dat niet uit? Zou het liefst de naad uit het zicht hebben [lpg-onderbouw].
Ik zie dat het ene pijpeinde is ingezaagd en het andere niet.
Wie weet hoe om de demper moet?

Shy

Het antwoord op je vraag geef je zelf. Het ingezaagde deel is tevens iets wijder gemaakt zodat er een pijp in gestoken kan worden. Je demper past daardoor maar op één manier in het uitlaatsysteem, en daar kom je vanzelf achter.
Hint: het ingezaagde deel zit steeds stroomopwaarts.
1992 240 Polar (P245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#5
OK, mannen jullie hebben mij overtuigd. ; )

Ik vraag me wel af wat een demper doet als je hem omdraait. Misschien wordt het dan wel een eindversterker!!! ; )

Bedankt voor de regenpijpstrategie!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)