Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppelingspedaal
#1
Wie weet of er een "terugkeerveer" aan de ontkoppelarm van een b230 uit 89 hoort? Bij dit type zit de kabel vast in een groot stuk gietijzer.

Het koppelingspedaal komt wel eens twijfelachtig terug, verder niks vreemds te merken aan het loskomen/opkomen/aangrijpen vd koppeling (is ook vrij nieuw).

Dank u. Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#2
bij mijn 240 zit er geen veer bij de versnellingsbak, gewoon het blok gietijzer, niets meer. Alleen de oudere modellen hadden er een veer zitten.

Anders ff de kabel smeren, clipje bij bedaal los, pinnetje eruit, door schutbord trekken, wat spuitbusvet erin, en terug doen. Heb ik laatst gedaan, wat een verschil!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Staat je koppelingskabel niet op breken? Confusedhock:
Als smeren niet voldoende helpt is de binnenkabel misschien gerafeld.
Antwoord
#4
Gaat alweer goed, was een eenmalig fenomeen. Misschien wennen aan winterschoenen met dikke zolen?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Koppelingskabel 144 (73) laatst vervangen na breuk. Liep weer soepeltjes maar gaat nu (al) weer zwaar en krakend. Wil weer een nieuwe plaatsen maar mis: 1 rubber afdichting vuurmuur 2. terugkeer veer op pedaal. Zijn dit noodzakelijke onderdelen (die kunnen verklaren waarom het niet meer soepel loopt) ? De moer op de vuurmuur zit ook niet lekker, kan je lastig bij...

Ik heb wel een terugtrek veertje op de koppeling. Zit er bij julle een veer op het pedaal?
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  krakend koppelingspedaal Rik Tuin 1 2.174 2 May 2013, 08:04
Laatste bericht: 4hier

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)