Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verkleurd achterlichtglas
#1
tis alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geplaatst op dit forum,
maar nu toch weer een vraagje ,
van mijn 264  uit 1974 is van het rechterachterlicht de oranje kleur verdwenen dit is voor de apk opgelost door er een oranje lamp in te zetten. maar qua aangezicht wil ik dit graag weer een beetje rechttrekken met links
heeft iemand tips of ervaring met het bijkleuren van een achterlichtglas.

gr eric
Antwoord
#2
Er zijn spuitbussen in de handel die speciaal zijn om verkleurde kappen te spuiten. Je brengt dit op de binnenkant aan. Ook rood is te verkrijgen.
Antwoord
#3
dat is mooi ik zat al op zoiets te hopen.
ik zal eens gaan shoppen op internet.
bedankt voor het meedenken
Antwoord
#4
Heb ik ook met een 264 achterlicht gedaan. Werkte best goed.
Ik dacht dat ik merk en foto's in mn topic had gezet. Kijken of ik dat nog terug kan vinden.
Antwoord
#5
[Afbeelding: 49686352423_c166a90741_b.jpg]

[Afbeelding: 49687186592_a0826e241a_b.jpg]

[Afbeelding: 49687186632_591a5bbf24_b.jpg]

[Afbeelding: 49686885131_5d1d09476a_b.jpg]

[Afbeelding: 49687186697_453a3c6ae4_b.jpg]

[Afbeelding: 49687186707_b8145a927e_b.jpg]

[Afbeelding: 49686352743_90bca5d49c_b.jpg]

[Afbeelding: 49686885271_dd6f11714c_b.jpg]

[Afbeelding: 49687186877_d19753fcd6_b.jpg]

dun laagje, voor laagje, voor laagje..!!
Antwoord
#6
Ha. Nice.
Precies die had ik ook, van een modelbouwshop.
Antwoord
#7
top mannen hier kan ik wat mee
bedankt voor de tips
Antwoord
#8
Ziet er mooi uit al is er een kritiekpuntje: het afplakken is niet helemaal gelukt op het achteruitrijlicht. Er is ook een vloeibaar masker:

Fluidmask. In de modelbouw gebruiken ze een rubberachtige verf op de plekken waar geen spuitverf mag komen. Na het spuiten is dit rubberlaagje met een mesje te verwijderen.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#9
Ik dacht het ook al te zien, maar was niet zeker of het alleen zo leek op de foto. Niettemin netjes gedaan, het is maar hoe strak het moet zijn. Het is nu dat we het weten en extra kritisch kijken. O pde weg zal het niet echt opvallen denk ik.

Zelf heb ik wel eens dat afplakken welleens gehad. Netjes afgeplakt, maar dat de capillaire werking de verf juist tussen tape en afgeplakte zuigt.
Dus de combi afplaktape-ondersgrond-verf kan mogelijk ook effect hebben. Genoemd materiaal zou dat dus kunnen helpen voorkomen.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord
#10
(25 March 2020, 09:59)BartJu schreef: Ik dacht het ook al te zien, maar was niet zeker of het alleen zo leek op de foto. Niettemin netjes gedaan, het is maar hoe strak het moet zijn. Het is nu dat we het weten en extra kritisch kijken. O pde weg zal het niet echt opvallen denk ik.

Zelf heb ik wel eens dat afplakken welleens gehad. Netjes afgeplakt, maar dat de capillaire werking de verf juist tussen tape en afgeplakte zuigt.
Dus de combi afplaktape-ondersgrond-verf kan mogelijk ook effect hebben. Genoemd materiaal zou dat dus kunnen helpen voorkomen.

Afplakken zonder dat de capillaire werking optreed kan wel hoor, anders zou een professionele spuiter er ook last van hebben. Het is maar net welk afplak tape je gebruikt en hoe zorgvuldig je bent met het aanbrengen en aandrukken. Maar de kwaliteit van de tape is al 90% van de kwaliteit van je spuit werk. Vaak gebruiken wij als doe het zelver de verkeerde of te goedkope tape.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)