Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Start probleem maar toch ook niet
#1
Wink 
Klein probleempje hoop ik. 

Als ik start loopt hij gelijk zonder moeite. Laat ik de sleutel los zodat hij op stand 2 komt valt hij gelijk uit
Lijkt er op dat de ontsteking dan gelijk geen stroom meer krijgt.
Hij doet dit niet standaard maar soms. 
Gister gebeurde het ook gewoon tijdens het rijden op de snelweg.

244 gl 1981 B230A M41

245 dl 1983 B230F M-47 
Antwoord
#2
De startschakelaar achter het contactslot kan problemen geven. Waar zit ie: http://cleanflametrap.com/ign_sw.html
Schoonmaken: https://www.matthewsvolvosite.com/forums...hp?t=64352
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Kan die startschakelaar er ook afdraaien zonder het hele contact er uit te halen toch?
Als dit het hele probleem is valt het nog wel mee.

244 gl 1981 B230A M41

245 dl 1983 B230F M-47 
Antwoord
#4
Moet lukken. Wel voor de zekerheid de pluspool vd accu halen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Dank. Zal het even proberen van de eerste dagen.

244 gl 1981 B230A M41

245 dl 1983 B230F M-47 
Antwoord
#6
Hier het zelfde probleem was dit bij jou de oplossing?
Antwoord
#7
Losse of gecorrodeerde steker op de weerstand? Bij starten wordt de weerstand overgeslagen en gaat de spanning direct naar de ontsteking. Bij loslaten van de sleutel loopt de spanning via de weerstand naar de ontsteking.
Amazon 1967 B18
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Antwoord
#8
onderutssen in bezit van een andere/ 2e volvo. deze blijft lopen bij het verwijderen contactsleutel. zelfde probleem?

244 gl 1981 B230A M41

245 dl 1983 B230F M-47 
Antwoord
#9
Hallo Lubse, 

als ik je eerste bericht hie rlees, van vorig jaar, dan viel de motor uit als je stopte met starten en soms tijdens rijden.
Nu blijft (van een andere Volvo) de motor doorlopen terwijl je de sleutel al uit contact hebt verwijderd.

Dus het antwoord op je vraag: " Zelfde probleem?" is denk ik "Nee". 
Al is er wel een verband: er gaat in beide gevallen iets mis in de elektra rond contactslot.
De oorzaak zou dus wel in dezelfde hoek kunnen zitten.

Heb je het probleem van vorig jaar nog kunnen oplossen/traceren? Wat was toen de uitkomst?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#10
Vorige probleem heeft zichzelf opgelost. Voordat ik tijd had om ernaar te kijken deedt hij het niet meer.

Heb nu een 245 uit 83 waar ik een b230f in heb gebouwd. Nu blijft deze de ene x lopen als ik het contact uit zet en de andere x gaat hij wel gewoon uit. Zou haast denken dat dit het contact moet zijn die het soms doet en soms niet.

244 gl 1981 B230A M41

245 dl 1983 B230F M-47 
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 3 77 10 September 2021, 16:15
Laatste bericht: Bart240
  Kilometerteller defect maar snelheidsmeter niet. DanielR 23 9.528 10 August 2021, 22:10
Laatste bericht: BartJu
  Probleem met grootlicht 240 1986 TenBrick 9 551 7 July 2021, 06:15
Laatste bericht: Grey240Polar
  contact schakelt niet uit. Lubse 5 770 9 April 2021, 10:00
Laatste bericht: Lubse
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 1.009 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Interval ruitenwisser werkt niet !!OPGELOST!! Boet 11 3.739 27 July 2020, 00:04
Laatste bericht: Boet
  niet meer lopen op LPG---- OPGELOST!!!!! pepijnwk 8 2.265 19 June 2020, 11:31
Laatste bericht: pepijnwk
  Accu past niet bij accubevestiging JDDV 9 2.350 11 November 2019, 20:43
Laatste bericht: Marc1970
  Kachelmotor werkte niet goed Nicolaas H 29 8.852 15 March 2019, 02:18
Laatste bericht: Nicolaas H
  Ruitenwissers werken niet Bart240 4 1.677 1 March 2019, 22:30
Laatste bericht: Nicolaas H

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)