Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remverdeler 240
#1
Hallo allemaal,


Na het vervangen van alle 4 de remklauwen bij de 244 '79, krijg ik nu geen remvloeistof meer uit de ontluchtings nippels links voor bij het ontluchten. Rechts voor wel gewoon.
Kan de remverdeler hier de oorzaak van zijn? 
Ik ga sws de remslangen en leidingen nog vervangen omdat ik het liever in 1x goed doe en dan een poosje geen werk meer aan de remmerij heb.
Maar vraag ik me af of de remverdeler wellicht de oorzaak is. De elektrische connectie is afgebroken/zit los. Doet deze meer dan een signaal afgeven naar de tellerbak (brake failure) ?

Nieuw zijn de remverdelers behoorlijk aan de prijs, en bovendien lastig te verkrijgen zover ik heb gezien..

Iemand tips?

Gr Henry
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
#2
Rempedaal half indrukken zodat de leidingen niet leeglopen, klauwen en slangen ontluchten op de werkbank. Achteraf is het leuk wonen.

De remverdeler is in de 240 een verdeelstukje met een in de remdruk 'zwevende' zuiger die zichzelf reset als de druk eraf gaat.

Als je linksvoor uit alle nippels niks krijgt, is er in beide circuits iets mis, of in de remklauw. De scheiding is meer 'boven-onder' dan 'links-rechts'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
https://www.240turbo.com/volvo240bigbrakes.html bovenaan een plaatje van het proces, voor de linkerklauw komen leidingen uit beide kanten vd verdeler. Dus die kan het niet zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Meestal verstopping van slangen als er geen olie komt
Antwoord
#5
Dank voor de reacties!
Helder verhaal. Ik verdenk ook de slangen aan de rechterkant.

Komt het uberhaubt wel eens voor de een remverdeler niet goed functioneert? Ik heb dat nog nooit eerder gehoord...
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
#6
(26 November 2019, 10:02)245GLE1981 schreef: Dank voor de reacties!
Helder verhaal. Ik verdenk ook de slangen aan de rechterkant.

Komt het uberhaubt wel eens voor de een remverdeler niet goed functioneert? Ik heb dat nog nooit eerder gehoord...
Ik las laatst ergens dat dat zelden voorkomt. Verstopte leidingen komen vaak door bijv terugduwen remzuiger voor demontage van een oude klauw.

Of als je E10 tankt in het remolie reservoir.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#7
Ik kwam mijn eigen topic toevallig tegen. Het euvel destijds was inderdaad een verstopte remslang(en). beide vervangen en probleem opgelost.
Van de buitenkant was er echter niks aan de slangen te zien.. dus als je met de remmerij aan de slag gaat, is het (preventief) vervangen van de remslangen geen overbodig luxe!
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)