Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Gezocht een goede complete kabelboom voor een 940 Turbo ( B230FK)
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
Terug voor 940 of voor 240?
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Een complete voor een 940 turbo.
Voor mijn zoons 240 waar hij een 940 turbo motor in heeft gelegd.
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
(13 August 2019, 16:42)UPluk schreef: Een complete voor een 940 turbo.
Voor mijn zoons 240 waar hij een 940 turbo motor in heeft gelegd.
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Ik heb er een van een 240 lh 2.4 motor die je hiervoor mits een kleine aanpassing (verlengen lmm) kan voor gebruiken ofwel moet je aan 300€ eentje bij elbert bos kopen die heeft die ook
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
De lh2.4 uit een 240 zul je ook moeten aanpassen volgens mij? De 940 turbo modellen met groene injectoren hebben weerstanden in serie met de injectoren zitten. De weerstand van de injectoren zonder weerstanden is te laag en dan worden de stromen door de ECU te hoog.
Maar het gaat heel veel makkelijker zijn dan een 940 kabelboom uit splitsen. Die exercitie heb ik een keer uitgevoerd om een 940 non-turbo te voorzien van een 940 turbo kabelboom en is een aardig klusje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Dank voor de info. Ik geef het door aan mijn zoon.
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
(14 August 2019, 07:26)Volvo 142 B23 schreef: De lh2.4 uit een 240 zul je ook moeten aanpassen volgens mij? De 940 turbo modellen met groene injectoren hebben weerstanden in serie met de injectoren zitten. De weerstand van de injectoren zonder weerstanden is te laag en dan worden de stromen door de ECU te hoog.
Maar het gaat heel veel makkelijker zijn dan een 940 kabelboom uit splitsen. Die exercitie heb ik een keer uitgevoerd om een 940 non-turbo te voorzien van een 940 turbo kabelboom en is een aardig klusje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kunt de weerstanden ook meenemen als je overbouwt
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Uit de 940 turbo? Of heeft de 240 non-turbo ook de weerstanden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Die moet je er ff aan solderen.
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
16 August 2019, 12:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 August 2019, 12:22 door Naciremus.)
(16 August 2019, 12:17)Drk schreef: Die moet je er ff aan solderen.
Of de prijzige kabelboom van Elbertbos nemen daar kun je gewoon inpluggen
(15 August 2019, 12:57)Volvo 142 B23 schreef: Uit de 940 turbo? Of heeft de 240 non-turbo ook de weerstanden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze uit ne 940 turbo, andere optie is 850 injectoren monteren, dat kan ook.