Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo240Estates
#1
Iemand ervaring met deze aanbieder?

http://www.volvo240estates.nl/

Volgens mij zijn de Super Polars redelijk geprijsd?
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#2
(15 May 2019, 13:22)Hanatarash schreef: Iemand ervaring met deze aanbieder?

http://www.volvo240estates.nl/

Volgens mij zijn de Super Polars redelijk geprijsd?

Geen idee volgens mij zijn dealers meestal wat duurder dan de particuliere verkopers. Maar sommigen hebben meer vertrouwen in dealers en betalen dan graag wat meer.
Antwoord
#3
Met een beetje geduld is zo'n Superpolar [wine red] voor € 5.000 ook te koop bij particulieren.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#4
Neem dan iemand mee die er ook kijk op heeft. Als je zelf te enthousiast word relativeert dat de beslissing.
En als je ziet wat voor moois die bangers kunnen vinden voor veel minder geld....
Antwoord
#5
2250Eu  '93 (LPG) kan je eruithalen en RDW herkeur kost niet veel.[Afbeelding: %24_86.JPG]https://link.marktplaats.nl/m1413136527
Antwoord
#6
Goed advies.

Volgens mij staat er op dit forum ook ergens een topic met aankooptips voor de 240.





[Deze auto heeft wel iets meer kilometers.]

http://volvolvo.nl/thread-10369.html?hig...ankooptips
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#7
Ik ben op deze website (Volvo240Estates) gestuit vanwege een zoektocht naar een andere wagen. Het gezin breidt binnenkort uit (eerste kind Big Grin) en m'n vriendin wil net wat meer comfort, dus airco.
Voor mij mag er ook LPG in, want m'n kilometers gaan richting 15k per jaar. Dat is al snel rendabel met de huidige benzineprijzen.

Ik heb nu een mooie 244 uit 1990 (met airco) op het oog. Heel vreemd, die heeft een G2 installatie, maar is blijkbaar als G3 gekeurd. Dat zou eigenlijk toch niet moeten kunnen?
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#8
Volgens mij was G3 meer een administratieve indeling op basis van bouwjaar, typegoedkeuring oid dan iets feitelijks. Scheelt net een beetje, doe er je voordeel mee. Kan je weer luiers van kopen!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
(17 May 2019, 13:13)Marc1970 schreef: Volgens mij was G3 meer een administratieve indeling op basis van bouwjaar, typegoedkeuring oid dan iets feitelijks. Scheelt net een beetje, doe er je voordeel mee. Kan je weer luiers van kopen!

Hij heeft de U9 aanduiding, dus mogelijk ligt het daaraan? Als ik me niet vergis mag je daarmee ook in de Duitse milieuzones.

Het scheelt in elk geval 40€ per maand. Das voor mijn portemonnee meer dan een beetje!
Ik ga zondag kijken. Ben bang om 'm hier nu te delen, want ik aas er wel enigszins op Big Grin
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 
Antwoord
#10
De G3 premie is 318 euro per jaar: https://mathijssenlpg.com/lpg/lpg-merken/g3-2

In het begin van allerlei regelingen is er nog een hoop onduidelijkheid rondom, ik gok dat je sedan zodoende in de G3 is geraakt.

U9 is een niet meer gebruikte Nederlandse aanduiding, nu gaat het om Euro klassen. Allerlei data en eisen lopen door elkaar. Hier kan je je kentekens invoeren, wel zo simpel: https://www.milieusticker.nl/product/mil...duitsland/
Het zou me verbazen als je met een auto uit 1990 (of 240's in het algemeen) nog ergens een Duitse milieuzone binnen mag rijden.

Oh ik keek bij de diesels, voor benzine en LPG is Duitsland nog wat geduldiger: https://www.tuv.nl/nl/keuringen/keuring-...ken-check/
Goed nieuws!

De groene milieusticker wordt afgegeven aan:

Voertuigen met een datum eerste toelating (Bouwjaar) van na 31 december 1992;
Voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasnorm Euro-1 (toegelaten volgens richtlijn 91/441/EEG en/of waar het kentekenbewijs is voorzien van code U9, E2 of K6), Euro-2, Euro-3 of Euro-4;
Voertuigen met hybride motoren.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)