Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurbekrachteging plaatsen
#1
Hoi. een vraag zoals zovelen. 
We zijn een b21 aan hetr voorzien van stuurbekrachteging. Ik heb een complete set gekocht alleen past het niet. Nu ben ik er al achter dat op de b21 een ander steun voor het monteren van de pomp zit. De steun heb ik maar dan staan de poeli's niet in lijn. De steun die meegeleverd is met de set is van een b230 of dergelijk. Hier passen de gaten niet voor montage aan het blok. 
Heeft iemand een idee wat het beste en netst is. 

Alvast bedankt.
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 244, 242 (donor voor 244), 244 (donor voor 244), s60
Antwoord
#2
Je zoekt op het blok wat boutgaten op die in de buurt komen, zaagt en boort een 4 mm dikke staalplaat met gaten op maat, last er moeren achter waar je de pomphouder wilt hebben, en bout de plaat tegen het blok en de pomphouder op de plaat, ongeveer. De V snaar vd pomp kan je in alle lengtes kopen, hoeft niet bizonder strak, en een paar mm scheef geeft ie ook niks om bij mijn 240.

Zoiets maar dan lekker zelf bakken:
https://www.stsmachininginc.com/products...4694848548

Deze is erg fancy met getapte gaten waarmee je van 4 boutgaten er 12 maakt op allerlei afstanden , maar moeren erachter lassen is makkelijk: https://autoparted.com/product/billet-en...ter-motor/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
..en een elektrische..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Ik heb ook een later type bekrachtigd stuurhuis (Het type met het reservoir los van de pomp) in mn 240 met b21a gezet (kwam van later type 240). 
daar paste 2 van de 3 bouten van de steun in t blok. Maar dat was voldoende en werkt perfect, ook de uitlijning vd poellies was prima. zelfs de uitlijning was nog steeds goed..

Daarnaast in mn andere 240 recent nog t andere type stuurhuis (met reservoir achter de pomp) gemonteerd, kwam ook van oud type 240, dus de bouten van de beugel paste precies op de b21a, maar daar ben ik juist wel aan t kloten geweest met de uitlijning van de poellies.. en is nog steeds niet optimaal (reservoir schud nog een beetje met t gas geven) wellicht dat daar de rubber bussen van vervangen moeten worden...
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
#5
Hoi. Bedankt voor de reacties. Heb uiteindelijk de orginele beugel voor de b21 zoals 245gle1981 zegt aangepast. Heb een deel weggezaagt zodat de uitleijning goed is. Als de motor er weer inzit kijken of het werkt. Ik zal het laten weten. De rubbers ga ik wel vervangen om het probleem van het bewegen op te lossen. Werkt het niet dan zal het mark1970 zijn oplossing moeten gaan worden
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 244, 242 (donor voor 244), 244 (donor voor 244), s60
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuurbekrachteging Laurens Zondag 8 2.597 4 November 2013, 20:59
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)