Mijn B200ET walmt uit de uitlaat. Ook wanneer hij warm is. Geen olieverbruik, geen KVS verbruik. Rijdt 1 op 6 (M46). Lijkt gewoon condens, alleen is de uitlaat ook wat zwart aan de binnenkant. Ik wilde kijken of met het wisselen van de temperatuursensor hier verandering in zou komen.
Om simpel te beginnen heb ik een nieuwe temperatuursensor besteld (zwarte fitting). Ik ontving overigens deze (lichtblauwe fitting).
Nu weet ik uit het verleden dat je niet zomaar temperatuursensoren uit kan wisselen tussen verschillende besturingssystemen (LH2.2 / 2.4 / Motronic), maar voordat ik goed en wel naar die kleur gekeken had de lichtblauwe gemonteerd. Gevolg is raar lopen (hoog stationair).
De oude temperatuursensor (zwart, nummer Bosch 0280130032) probeer ik nu door te meten. De multimeter staat op 20k weerstand en ik meet bij 0 graden 12, 20 graden 3,8, bij 50 graden 1,5 en bij 90 graden 0,75. Wie weet of dit goed is?
Om simpel te beginnen heb ik een nieuwe temperatuursensor besteld (zwarte fitting). Ik ontving overigens deze (lichtblauwe fitting).
Nu weet ik uit het verleden dat je niet zomaar temperatuursensoren uit kan wisselen tussen verschillende besturingssystemen (LH2.2 / 2.4 / Motronic), maar voordat ik goed en wel naar die kleur gekeken had de lichtblauwe gemonteerd. Gevolg is raar lopen (hoog stationair).
De oude temperatuursensor (zwart, nummer Bosch 0280130032) probeer ik nu door te meten. De multimeter staat op 20k weerstand en ik meet bij 0 graden 12, 20 graden 3,8, bij 50 graden 1,5 en bij 90 graden 0,75. Wie weet of dit goed is?