Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startprobleem...
#31
Als ik deze zo zie, zit jouw vliegwiel toch gewoon goed?
[Afbeelding: 6f663dd200774aaf55d072861d6d0f69.jpg]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#32
Yup... met zuiger 1 in bdp, klopt.
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord
#33
werkt je ws op een ander trigger wiel dan je vliegwiel?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#34
"in bdp zie je bij mij de dichte gaten door het starter motor gat."

Zoals het hoort. Als de kleppen dan ook kloppen, is het mechanische deel in orde. En het raadsel compleet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#35
Tja, als er brandstof, lucht en ontsteking is moet ie toch een plofje geven. 360 graden verkeerd met je timing maakt niet uit, want wasted spark. 180 graden verkeerd? Dus niet van je nokkenas, maar van je ontsteking. Het fotootje liet zien dat je nokkenas goed zat. Ofwel, cil 1 en 4 op de ontsteking verwisseld met 2 en 3? Dat zou wel de complete afwezigheid van zelfs de minste neiging tot aanslaan verklaren.
En anders kom je toch op 1 van drie boven genoemde items, brandstof, lucht of ontsteking ontbreekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#36
@Marc: kleppen in bdp staan dicht, en cylinder #1 heeft 10 graden voorontsteking met de stroboscoop, dat is toch o.k. lijkt mij.

@Volvo 142 B23: De onsteking en aansluiting daar van staan nog net zo als ik er altijd mee gereden heb (3jaar).
Daar is dus niets aan veranderd, ga nu maar nieuwe eindtrap proberen, ECU omwisselen etc.
Snap er echt niets van, bizar gewoon.
Antwoord
#37
Voor het proberen toch ff de bougiekabels wisselen 1.4 en 2.3?

Of is er niet iemand in de buurt waar je even een gewone ontsteking van kan lenen? 5min werk om in te bouwen.
Antwoord
#38
Tja als je met een stroboscoop op cilinder 1 10gr voor BDP meet zit die ontsteking wel goed. Dan komen we in de onwaarschijnlijkheden, brandstof check, ontsteking check, lucht? Verpompt die motor lucht? Voel je em zuigen op de inlaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#39
(26 January 2019, 09:27)Volvo 142 B23 schreef: Zit er ergens nog een poetslap in je inlaat traject...

Heb er wel een andere nokkenas in gezet, dus geen T meer maar nu een V met veel meer lift en "duration" maar dat mag echt niets uitmaken als de kleppen daarna goed zijn gesteld en dat zijn ze (denk ik). Zou nog weer beter moeten werken dan mijn "Erland Cox" regrind.



"Veel meer lift "

Kan het zijn dat je je kleppen hebt geraakt toen je de kleptiming niet goed had en nu de boel krom is ?
Of heb je nu nog steeds compressie.
Normaal is het een non interference motor , maar met een hogere lift icm verkeerde timing weet ik t niet.
We zijn nu op een punt gekomen dat we alles mogen roepen,toch?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#40
Alles roepen jazeker, dat punt hebben we wel bereikt ja, dit controleren betekend dat de kop er af moet.
Gisteren brandstofrail gelicht en pulserend brandstof zien spuiten, alle 4 de injectoren.
Sjezus het houdt maar niet op zeg.

@Dopski: nou 5 minuten werk...
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)