19 August 2018, 22:33
Hallo
Ik heb een 245 ('76) en een 244 ('79) met b21a, beide carburateur dus. De 245 loopt al jaren op LPG en bij de 244 ben ik nu LPG aan het inbouw (bijna 40!)
Nu de vraag:
Op de handleiding van de benzine schakelaar staat dat er altijd een benzine retour leiding noodzakelijk is indien sprake is van een mechanische benzinepomp om schade te voorkomen aan de pomp (bij rijden op LPG). Zo wordt altijd benzine rond gepompt. Op zich een logisch verhaal..
Mijn 245 (ooit door erkende LPG boer ingebouwd) heeft dit niet.. is dit wel aan te raden?
volgens het plaatje in de beschrijving zou dit dan een extra benzine slang van de benzine schakelaar (zit al een afgedopte aansluiting voor een retourleiding op) naar de bestaande benzine slang VOOR de benzinepomp op het blok met een T stukje..
wie heeft raad?
Gr Henry
Ik heb een 245 ('76) en een 244 ('79) met b21a, beide carburateur dus. De 245 loopt al jaren op LPG en bij de 244 ben ik nu LPG aan het inbouw (bijna 40!)
Nu de vraag:
Op de handleiding van de benzine schakelaar staat dat er altijd een benzine retour leiding noodzakelijk is indien sprake is van een mechanische benzinepomp om schade te voorkomen aan de pomp (bij rijden op LPG). Zo wordt altijd benzine rond gepompt. Op zich een logisch verhaal..
Mijn 245 (ooit door erkende LPG boer ingebouwd) heeft dit niet.. is dit wel aan te raden?
volgens het plaatje in de beschrijving zou dit dan een extra benzine slang van de benzine schakelaar (zit al een afgedopte aansluiting voor een retourleiding op) naar de bestaande benzine slang VOOR de benzinepomp op het blok met een T stukje..
wie heeft raad?
Gr Henry
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***