Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b20 start niet op benzine
#1
Heren,

ik kom er even niet uit.

Al enige tijd heb ik wat problemen gehad met mijn b20.

het begon met slecht starten op gas en benzine.
Hiertoe heb ik alle ontstekings delen vervangen en enkele weken ervoor had ik mijn carburateur flink onderhanden genomen

Op dit moment start de auto prima op gas. Hij mist wel wat vermogen maar dat is afstellen.

het voornaamste probleem is op dit moment dat hij niet loopt op benzine.
als ik mijn hand voor de lucht aanzuigbuis houdt loopt hij slecht.

conclusie is dus dat hij te weinig benzine krijgt?
Ik heb mijn afsluiter en benzine pomp al gecheckt.

Beide werken. Ik twijfel aan mijn benzine pomp echter. er komt benzine uit de slang maar hoeveel is voldoende?

Op dit moment "golft" het er een beetje uit.

heet iemand tips of tricks of misschien woont er iemand de buurt van Breda die er samen met mij een s naar kan kijken?

ik hoor het graagSmile

Dirk
Antwoord
#2
kijk maar eerst naar het membraan met die zuiger in je carb. Daar zal hij valse lucht trekken. Maar op gas moet hij dan eigenlijk ook slechter lopen. Haal dat membraan met zuiger er eens uit en kijk eens naar het verschil in loop van de motor.

Neem aan dat je de sproeiernaald met zitting op de juiste manier onderhanden heb genomen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Van deze carbs verslijt zowel de sproeiernaald als ook de sproeierbuis als deze motoren veel op lpg lopen.
Enige remedie is zowel naald als buis vervangen voor het juiste type en dit weer goed afstellen.
Is hier op het forum wel te vinden hoe dat moet
Antwoord
#4
ALs ie bij 60 km/h 1:10 loopt, levert de pomp dus 6 liter in een uur denk ik. Dat is maar 100 cc per minuut, en om stationair te lopen zal het 50 cc/min zijn, dus 'golven' benzine is al gauw genoeg. Pomp gaat vanzelf meer leveren als de motor meer toeren maakt.

Heb je pakkingen vervangen aan de carburateur? Zitten die met alle openingen aan de goede kant? En het membraan ook (heeft een nokje wat in een uitsparing in de carb valt), de luchtschuif heeft een voor en achterkant, het deksel, enzovoorts.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
ik verdenk idd weer mijn carb. Benzine pomp nog eens getest en dat was ruim voldoende.

Nu eerst vakantie en dan de Stromberg eens helemaal uit elkaar halen en eventueel ook de naald vervangen.
Die heb ik nog nooit vervangen.
Antwoord
#6
http://www.volvoamazonpictures.se/docume...als_en.php alle handboeken om voor alles precies de goede plek te vinden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
top, dankje!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 83 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 1.836 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 415 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 1.533 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 9.775 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 949 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 909 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 1.855 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.076 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.087 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)