Misschien heeft er iemand een pulsgenerator toegepast om mijn stationair toerental van de wagen na te bootsen?
Ik heb in mijn oude Volvo 245 uit 1976 een b230f blok ingehangen, ik stoor mij alleen een beetje aan het wisselde toerental van de motor. Vooral in samenwerking met een Vialle AMS gasinstallatie.
Of misschien een volvo liefhebben met behulp van de bijlage mijn kan vertellen welk pulsgevergenerator ik nodig heb.
De Volvo 245 uit 1976 heeft geen pulsgenerator voor de km-teller zoals die in je bijlage beschreven wordt, je hebt een km teller met een kabel vanaf de bak.
Je toerenteller heeft wel een pulsgenerator, dat is als het goed is de min van de bobine. Die gebruiken alle toerentellers, en die werkt altijd.
Volg de draad achterop de toerenteller zover die gaat. Als je toerenteller via allerlei ingewikkelde stekkers, aftakkingen en modules ergens z'n signaal krijgt, zou ik dat loshalen, plakbandje om het stekkertje, en veranderen naar een simpele directe draad van de min (die heet 1 op een Bosch bobine, de ander heet 15) naar de stekker achterop de toerenteller.
ALs je toerental dan nog schommelt, ligt dat aan de motor.
Ik zal mijn vraag iets beter formuleren. Mijn Volvo 245 uit 1976 heeft een B230F injectie blok met boordcomputer uit bouwjaar 1992. De boordcomputer heeft een pulssignaal van de digitale kilometerteller nodig om het stationair 800 omw/ min te draaien of 1200 omw/min bij afremmen op de motor. Want dan krijgt de kilometerteller een signaal indirect van het draaiende gedeelte kilometerteller ( en achteras).
En deze signalen wil ik graag met een pulsgever nabootsen.
Hoe ga je zoiets namaken en wel op het juiste moment, zonder de achteras sensor, speedo en dergelijke. Plak maar wat magneetjes op de aandrijfas met een sensor en ga die via een Arduino constructie afstellen op 6-7V vanaf x rpm.
Geen ervaring mee. Op Turbobricks zijn allerlei handigerds, kijk daar s.
Een andere route is de hele stationair regelklep kortsluiten, dan heb je koud misschien wat gesputter (nauwelijks op gas) en warm een ouderwets met de gasklep in te stellen stationair. De stationair regelklep gaat volgens mij pas echt werken bij automaten met airco en dat soort variaties in vermogensvraag bij stationair.
Een Turbobricks handigerd: http://forums.turbobricks.com/showthread...ght=lh2%2A