7 April 2018, 13:18
Welke multiriem poelies zijn ervoor een B21 te gebruiken..?
Poelies
|
7 April 2018, 20:46
Ook heel benieuwd
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
7 April 2018, 23:09
https://www.classicswede.co.uk/5_rib_bel...52716.aspx
Deze had ik gevonden voor de b230 , zou ook op de b21 passen toch? Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
8 April 2018, 20:19
(7 April 2018, 23:09)Jerry schreef: https://www.classicswede.co.uk/5_rib_bel...52716.aspx lijkt me wel, geen idee of 900 series andere spulletjes onder de kap hebben gekregen..
8 April 2018, 20:54
Een van de dingen die is veranderd van de B21 naar B230 is de krukas en de opzet van de krukaspoelie (twee delen naar 1 delige trillingsdemper/poelie). Het zou zomaar s kunnen dat die niet uitwisselbaar zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 April 2018, 21:12
En dat zijn ze ook niet.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980 Volvo V70 B5252S M56 6-1997
10 April 2018, 10:27
Kijk maar: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...vsB230.jpg
Op zich is de B21 poelie redelijk flexibel, als je een willekeurige multirib poelie met ongeveer de juiste offset vindt, draai je het midden uit tot de juiste diameter, boor je er zes gaten in en bout je hem op de naaf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 April 2018, 16:15
maar de spiebaan van de BXX is anders dan deze van de BXXX. Mijn ervaring is dus dat die krukaspulley echt van een BXX moet komen om te passen en voor de 3e groef gelieve de instructie van MArc te volgen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch .. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|