Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swede Mandarin..
#61
(14 March 2019, 08:13)Dopski schreef: Je kan kiezen voor een universele sterke pomp in de tank, DW200 bijvoorbeeld. Of als origineel een klein opvoerpompje van een 240 en dan een pomp+filter onder de auto ook van een 240.
De 240 werkt op 3bar (geregeld door drukregelaar).

Omdat ik voornamelijk op lpg rijd heb ik er gewoon een Chinese intank pomp inzitten. Werkt goed voor een b230f.

Mijn 242 wacht  op een B230ft welke Chinese pomp heb jij?
Antwoord
#62
https://www.ebay.com/itm/361428465114?Vi...cvip-panel

Eentje van 33dollar all in, inmiddels nog goedkoper.
Antwoord
#63
Een Chinese brandstofpomp? Niet bang voor spionage dus?
Informatie over tanks kan militair interessant zijn, lijkt me... Wink
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#64
Shocked 
Als ie maar niet uitvalt door US inmenging..

Anywho.. Ik ga pas verder zodra ik een goede, en dito , in verhouding, betaalbare bak heb, anders is passen ende meten zinloos. Een M90 van het juiste type zie ik inmiddels voor 750 voorbij komen. En dan weet je nog niet of ie helemaal frisch is.

Dan kan ik net zo goed voor die centjes een BMW met pasring etc. nemen..

Of , en dat heb ik ondertussen ook bedacht, een deel van de autmaatbak afslijpen, als pasring, en 1 van de M46's proberen. ..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#65
HALLOOOO...    

                            OOO
                                          
                                                 OOO...!!

..ja, hij doet ut nog..

Vandeweek m'n "nieuwe" bak geprobeerd vast te knopen. Op wat kleine aanpassingen en aanvullingen na gaat dat goed zo te zien..  

Malletje voor de toekomstige motorsteunen gemaakt, mogelijkheden zat. Aan de rechterzijde moet ik wel een oplossing verzinnen voor de bevestigingsbeugel van de Dyname en AC-pomp,  alhoewel de laatste sowieso een andere positie moet krijgen want hij past niet tussen blok en "chassis"..

Geen lichtgewicht maar met takelen merk je meteen dat ie een stuk minder weegt. Een eerdere check gaf al aan dat het blok alleen al ruim 35kg minder in de schaal legt..

[Afbeelding: 49208780653_098c8d7e99_k.jpg]

Voldoende boutgaten met lekker veel diepte ook, er moeten welliswaar nog wat openingen en overgangen worden gedicht..

[Afbeelding: 49209265511_b5bca9184b_b.jpg]

Méér dan zat mogelijkheid om een dikke plaat te monteren als basis voor de motorsteunen..

[Afbeelding: 49208780838_9dc27d9409_b.jpg]

Dit is links, de beugel voor de dynamo ende den AC-pomp. Ik denk het onderste deel eraf, dan blijven dezelfde montage punten over als aan de rechterzijde. Wellicht kan ik wat doorborduren op de situatie en de pomp wat hoger plaatschen..


[Afbeelding: 49208780893_58658d3722_b.jpg]

Onderzijde bak, plek voor een veer deugdelijker rubber ipv het bekende M40-41 dropje..

[Afbeelding: 49208781028_8d6795386a_b.jpg]

..sommige gaten moeten deels worden opgeboord zodat de bout erin kan.. het meeste is M8, enkele M10..  Aan de onderzijde zit weinig, ff zien of er genoeg vlees zit om iets te creëeren..

[Afbeelding: 49208781483_8d82b29f15_b.jpg]

..geen idee of daar een luikje of een onderdeel gezeten heeft..

..Koppeling is natuurlijk van oorsprong hydraulisch, misschien is het mogelijk om hem tóch kabelbediend te maken zoals de auto heeft..

[Afbeelding: 49209485267_3b1d2d6559_b.jpg]


..nu alleen ffies wachten op een plekkie, dan kan ik de auto 'haaks' plaatsen en dus ook het blok met bak zo recht mogelijk voordat de boel definitief wordt ontworpen..
Antwoord
#66
Wat voor bak is et dan? Lijkt een m90? Volgens de mythologie schroef je die zo achter je t4, maar blijkbaar toch wat aanpassingen nodig?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#67
(14 December 2019, 00:32)Volvo 142 B23 schreef: Wat voor bak is et dan? Lijkt een m90? Volgens de mythologie schroef je die zo achter je t4, maar blijkbaar toch wat aanpassingen nodig?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is idd een 90, er zijn er twee, en dat maakte de zoektocht naar een betaalbare extra lastig.

Dar komt dan nog een 850 dogdish (..voerbak voor de hond..) vliegwiel bij, juiste koppelingplaat waarvan ik inmiddels vergeten ben welke ook weer, en de kabelbediende koppeling moet hydraulisch worden (in principe..)
Antwoord
#68
Je kan de koppeling alleen van duw naar trek ombouwen als je een andere hevel in het koppelingshuis kan goochelen, met het draaipunt 'achter' het druklager. Dat lijkt me een ramp, en waarschijnlijk ben je eerder klaar als je de auto ombouwt naar hydraulisch.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#69
(15 December 2019, 22:52)Marc1970 schreef: Je kan de koppeling alleen van duw naar trek ombouwen als je een andere hevel in het koppelingshuis kan goochelen, met het draaipunt 'achter' het druklager. Dat lijkt me een ramp, en waarschijnlijk ben je eerder klaar als je de auto ombouwt naar hydraulisch.

daar heb ik wel aan gedacht, moet nog zien of het huis daar plek voor biedt, en dan vooral het 'voetje' ..

Anders zou het materiaal van bv een Ama gebruikt kunnen worden..
Antwoord
#70
Alweer even geleden dat ik hier gekeken heb, maar leuk project Raymond. Binnenkort maar weer eens koffie drinken!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)