Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swede Mandarin..
#31
(6 February 2019, 17:16)Jambon schreef:
(2 February 2019, 22:28)Bostel schreef: Is een 5 cilinder whiteblock zonder turbo ook niets voor jou?
Soepele motor met toch ook trekkracht onderin, betrouwbaar, rijd ook goed op lpi en echt een mooi geluid.

Thanks..!, maar het wordt een 4-pittert.. Lekker lag wegstoppen..

(3 February 2019, 20:39)ddvries04 schreef: ............. of komt er een BMW 6bak achter.

welke bak is dit en welke 5-bak is overeenkomstig..?  Het laat zich verwacht ik niet zomaar aan elkaar tapen...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#32
de donor T4 is er inmiddels voor een prikkie..  voegt meteen wat extra opties toe aan het rijtje..

-AC, ijs en ijskoud..  Ik heb alle dashboardspulletjes voor de 140/240 ook al even op de plank..
-een hele foute 'multifunctie-meter' voor het dashboard, om op een nette manier in een Polar-cluster te knutselen..
-kruisconrtôle..  doet het nu niet, stengel dood oid..  maar..
-voorlopig een M90 erachter voor iig de maat, tunnel zal verderop een zetje moeten krijgen..  mogelijk een Getrag erachter, maar , hoe eea zich verhoudt..  T4, andere bak, 3,54 diff..

(..conrtôle is fout gespeld ziet ik..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#33
...beetje passen ende meten..

[center][Afbeelding: 40305530573_c2cb283225_b.jpg]CEAX8792 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46355568145_72c8ab4972_b.jpg]FUKW6314 by 63Jambon, on Flickr [/center]

..beetje knippen..

[center][Afbeelding: 46308380335_21503c01ab_b.jpg]IMG_8791 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40305531403_9e74bc446d_b.jpg]IMG_8792 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 32280614737_bec40576de_b.jpg]IMG_8793 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46308379885_dc408a46da_b.jpg]IMG_8794 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40305530293_44ecaeaf7b_b.jpg]IMG_8796 by 63Jambon, on Flickr [/center]

..beetje proppen..

[Afbeelding: 46546797364_784d7b5b3b_b.jpg]IMG_8610 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46308379675_b171ccf93f_b.jpg]IMG_8739 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46308381425_9932a3a801_b.jpg]IMG_8740 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 32280615627_b5c4987f39_b.jpg]IMG_8741 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46308381155_b04cab2091_b.jpg]IMG_8742 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 32280615017_7a60d9c19d_b.jpg]IMG_8747 by 63Jambon, on Flickr

..geleend om te meten, want de 5cil. heeft de aanvoer middenonder ipv tegen het schutbord (nadat het blok noord-zuid is geplaatst..)

[Afbeelding: 33394452898_75de59566d_b.jpg]IMG_9016 by 63Jambon, on Flickr

..en het juiste vloogwiel van een 850R, single mass.

[Afbeelding: 46546845474_d96838736a_b.jpg]IMG_9015 by 63Jambon, on Flickr
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#34
..weer even terug naar het oud ijzer voor de achterkant.. de eerder afgekorte delen van de diff-behuizing zitten middels proplassen aan elkaar, de onderste montagepunten voor de reactiearmen zijn ook 50mm naar binnen geplaatst. Morgen de auto weer in de lucht en passen voor de bevestigingspunten..

[Afbeelding: 33407375358_17f28b6de5_b.jpg]IMG_9114 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 33407375048_6694510f43_b.jpg]IMG_9116 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40318459523_f7ebb64bdb_b.jpg]IMG_9117 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46559849794_f13376e0c3_b.jpg]IMG_9118 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40318459053_215c80f7f7_b.jpg]IMG_9119 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46559849514_dce6f09eee_b.jpg]IMG_9122 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40318458653_c8e3bfd62d_b.jpg]IMG_9123 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 46559849314_cbdd41317a_b.jpg]IMG_9124 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 40318458293_d7ab125d7f_b.jpg]IMG_9125 by 63Jambon, on Flickr
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#35
Lekker bezig! Kan dat allemaal zomaar? Lastechnisch natuurlijk wel, maar komt de hele inveer uitveer geometrie nog wel uit na deze ingreep?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#36
Dat is een hele operatie ....

Heb je ook nagedacht over de keuring bij de RDW?
Antwoord
#37
Respect dat je er aan begint! Petje af!
Weinig advies van mijn kant, maar ik lees wel lekker mee Smile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#38
RDW maak ik me niet druk over, het wordt veel degelijker dan wat er standaard onder zit, en daar wordt tot op de dag van vandaag lekker mee gesprongen en gestuiterd. 760 van 1400kg, vs 142 met iets minder dat 1200..

Vanavond de boel in versmalde vorm weer gepast onder de tuut, de voorste bevestigingen vallen nagenoeg centraal onder de balken van de auto (geluk is met de dommen..)  Daar komen een paar stevige montagepunten voor. Zodra die zitten (gewoon door en door geschroefd zoals een trekhaak of schokdemperbevestiging..) en voor deze proto met sleufgaten. Dan wordende definitieve achterste punten bepaald, waarvoor het idee al bestaat..  en dan hangt de boel eronder..

Omdat er aan de oorspronkelijke bevestigingspunten, anders dan het versmallen, niets is veranderd. Beweegt de boel zoals ontworpen voor de 760, met dat verschil dat het wiel nu verticaal blijft ipv alle kanten op zoals een vaste as dat doet. Het wiel aan de andere kant heeft geen flauw idee wat z'n broertje doet..  Met het standaard wiel alle ruimte, wiel zit ook nagenoeg (want de boel staat op een poot..) op de juiste plek en kan nu ook het binnenscherm niet meer halen, wat voorheen op een schuin genomen verkeersdrempel noal eens met het bredere rubber muziek opleverde, en een gepolijst binnenscherm..

De bumpstop krijgt een nieuw plekkie toegewezen, wellicht de schroefveer ook icm de schokdemper, gaandeweg vindt het z'n plek wel..

De beugel voor de Panhardstang moest nu wél het veld ruimen, vanwege de versmalling. Snel er af geslepen, tank ook maar uit de weg om er bij te kunnen (kom je er achter de een '74er al een retourleiding-aansluiting voor een injectie afgedopt heeft zitten, bij mijn weten is er in '74 geen Injectie geweest..  Dus voorbereiding op de 240 met een E..)

[Afbeelding: 47293323291_5e879f87d6_b.jpg]SATI4359 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 47293318401_3cd543b6e9_b.jpg]UMHI0861 by 63Jambon, on Flickr

[Afbeelding: 32351574617_84a4d488d1_b.jpg]TYJA9327 by 63Jambon, on Flickr

Dit is van achteraf gezien, deze bevestigingbus hangt nog een beetje 'ongeveer', verwacht wordt dat we um onder dezelfde hoek gaan zetten als de balk, zodoende kan er een mooie bevestiging gemaakt worden. De bevestigingen v+a vallen om de balk, eea wordt door en door vastgebout met een dikwandige bus er doorheen, gelijkend een trekhaakmontage. Komt ramvast te zitten..

[Afbeelding: 47293318471_46cd7b1167_b.jpg]KWYT0375 by 63Jambon, on Flickr
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#39
Gewoon fantastisch te zien dat je het "Gewoon eff" passend maakt. Geveerd gewicht op de achteras is nagenoeg hetzelfde bij de auto's dus dat is geen probleem. Welke overbrenging heeft de as?
Antwoord
#40
Je zit wel nog met een ingekorte achterste 'track rod' die nu een andere boog beschrijft dan eerst. Het lijkt mij dan ie dan toch het wiel voor of achteruitwaarts gaat duwen/trekken (wie weet krijg je dan wel een meesturende achteras!)
Ben benieuwd, zou je het draaipunt daarvan ook niet 7 cm naar binnen verplaatsen?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)