Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
Vraagje: Is het paravaan plaatwerk van een volvo 262C hetzelfde als van een andere volvo 240 model?
Ik heb al gezocht naar reparatie paravaan plaatwerk bij diverse webshops, maar tot dusver niet gevonden. Dus dan maar misschien uit een andere 240 slijpen? Maar heb geen idee of dit in een 262C past
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Berichten: 494
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
(4 December 2017, 14:36)gydomatra schreef: Vraagje: Is het paravaan plaatwerk van een volvo 262C hetzelfde als van een andere volvo 240 model?
Ik heb al gezocht naar reparatie paravaan plaatwerk bij diverse webshops, maar tot dusver niet gevonden. Dus dan maar misschien uit een andere 240 slijpen? Maar heb geen idee of dit in een 262C past
Tis ook niet te verkrijgen.... Omdat het nooit is gemaakt , dat wordt creatief met plaatwerk. Van geen enkel stuk van het dak is plaatwerk beschikbaar
..
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
dank voor de reacties tot nu toe.
zelf heb ik helaas niet de kennis om een paravaan aan te passen of na te maken.
Heeft iemand dit probleem wel eens aangepakt?
Berichten: 494
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
(6 December 2017, 11:53)gydomatra schreef: dank voor de reacties tot nu toe.
zelf heb ik helaas niet de kennis om een paravaan aan te passen of na te maken.
Heeft iemand dit probleem wel eens aangepakt?
Yep, je komt er niet onderuit, het werd onderhand een plaatwerkcursus, met buigen krimpen en strekken. fouten maken en weer opnieuw beginnen. het allerbelangrijkst is wel dat je de ruit er ongeschonden uithaalt. Een nieuwe vinden dat is helemaal een zoektocht.. Achterruit nog veel voorzichtiger mee zijn...
dit is een gedeelte van de voorzijde.
en achter....
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
Okee, dat ziet er al best ingewikkeld uit qua plaat- en laswerk. Lijkt me dat je wel enige ervaring moet hebben om dit tot een goed einde te brengen. Dat krimpen, strekken en buigen heb ik laatst ook gezien in een nieuwe aflevering van wheeler dealers. De paravaan van een oude Saab 96 was deels weggerot, maar het is allemaal weer in orde gekomen. Leuk om te zien hoe dat gedaan word.
Berichten: 494
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
(7 December 2017, 12:31)gydomatra schreef: Okee, dat ziet er al best ingewikkeld uit qua plaat- en laswerk. Lijkt me dat je wel enige ervaring moet hebben om dit tot een goed einde te brengen. Dat krimpen, strekken en buigen heb ik laatst ook gezien in een nieuwe aflevering van wheeler dealers. De paravaan van een oude Saab 96 was deels weggerot, maar het is allemaal weer in orde gekomen. Leuk om te zien hoe dat gedaan word.
ga je ermee aan de slag?
dit ga je ook tegenkomen vrees ik: het resultaat van slechte afloop van condens aan de binnenzijde en de "italiaanse roestpreventie"'
maar dan wordt het dit:
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
8 December 2017, 12:44
Dat heb je vlot gedaan in 3 foto's...
Het werk achter die foto's zal wel iets meer tijd gekost hebben neem ik aan. Ziet er goed uit. Ergste werk is achter de rug.
Voordat ik aan dit werk ga beginnen , moet ik eerst de auto kopen. En ik weet niet of ik aan zo een avontuur moet beginnen. Lijkt me erg leuk om te doen en de coupe heeft natuurlijk erg mooie lijnen waar je een beetje verliefd op kan worden. Maar..., ik verwacht dat de auto naast het dak nog veel meer (las) werk nodig heeft.
Berichten: 494
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
(8 December 2017, 12:44)gydomatra schreef: Dat heb je vlot gedaan in 3 foto's...
Het werk achter die foto's zal wel iets meer tijd gekost hebben neem ik aan. Ziet er goed uit. Ergste werk is achter de rug.
Voordat ik aan dit werk ga beginnen , moet ik eerst de auto kopen. En ik weet niet of ik aan zo een avontuur moet beginnen. Lijkt me erg leuk om te doen en de coupe heeft natuurlijk erg mooie lijnen waar je een beetje verliefd op kan worden. Maar..., ik verwacht dat de auto naast het dak nog veel meer (las) werk nodig heeft.
het duurde 4 jaar tot 2007 en daarna motorisch van alles gedaan.. ben er ook wel eens een poosje mee opgehouden hoor.
Maar helaas kwam ik allerlei goedbedoelde reparaties tegen en ja, liefde is een raar ding...
nu heb ik er lol van
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 244
Topics: 71
Lid sinds: Oct 2006
ziet er netjes en goed uit. Job well done..