24 September 2006, 16:10
hallo lui,
Zoals jullie wellicht hebben gezien, bied ik mijn franse 306'je aan in ruil voor een 240.
Inmiddels heb ik een aanbod: een Amerikaanse 245 met b21 en 3,5 ton. Wagen ziet er op de foto's fraai uit, maar d'r zijn 2 dingetjes waardoor ik aan het denken ben geslagen.
1. LPG. d'r zit geen lpg op. Met inbouw had ik al rekening gehouden, maar nu hoorde ik dat dat bij deze motor duurder is. Omdat de B21 een injectiemotor is, kost het naar verluid ââ¬900,- meer. Hebben jullie enig idee of dit klopt, en, zo ja, hoe hoog de kosten dan gaan uitvallen? Ik kan prima leven met een simpele installatie (gewoon een cilinder in de kofferbak, geen ringtank of onderbouw).
2. Daarnaast moet er linksonder een stukje worden ingelast, wegens roestvorming. Dat kan ik dus niet zelf. Ik ben niet onhandig, maar van lassen enzo heb ik geen kaas gegeten. Weer dezelfde vraag: iemand een idee wat dat bij benadering kost?
Natuurlijk wil ik best investeren in mijn 240, maar het moet wel een beetje een rendabele ruil zijn, natuurlijk. Alvast bedankt voor het meedenken!
(nb: als dit draadje hier verkeerd staat: sorry...)
Zoals jullie wellicht hebben gezien, bied ik mijn franse 306'je aan in ruil voor een 240.
Inmiddels heb ik een aanbod: een Amerikaanse 245 met b21 en 3,5 ton. Wagen ziet er op de foto's fraai uit, maar d'r zijn 2 dingetjes waardoor ik aan het denken ben geslagen.
1. LPG. d'r zit geen lpg op. Met inbouw had ik al rekening gehouden, maar nu hoorde ik dat dat bij deze motor duurder is. Omdat de B21 een injectiemotor is, kost het naar verluid ââ¬900,- meer. Hebben jullie enig idee of dit klopt, en, zo ja, hoe hoog de kosten dan gaan uitvallen? Ik kan prima leven met een simpele installatie (gewoon een cilinder in de kofferbak, geen ringtank of onderbouw).
2. Daarnaast moet er linksonder een stukje worden ingelast, wegens roestvorming. Dat kan ik dus niet zelf. Ik ben niet onhandig, maar van lassen enzo heb ik geen kaas gegeten. Weer dezelfde vraag: iemand een idee wat dat bij benadering kost?
Natuurlijk wil ik best investeren in mijn 240, maar het moet wel een beetje een rendabele ruil zijn, natuurlijk. Alvast bedankt voor het meedenken!
(nb: als dit draadje hier verkeerd staat: sorry...)
Volvo 142 DL 1968 Iceblue *verkocht*<br />Volvo S70 2.0 1998 *overleden*<br />Volvo V40 2.0 PhII Europa elegance 2002 *voor de vrouw*<br />Volvo 240 2.3 GLE Estate 1993 *nieuw!*