Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ruilen of niet? lpg, laswerk... pff
#1
hallo lui,

Zoals jullie wellicht hebben gezien, bied ik mijn franse 306'je aan in ruil voor een 240.
Inmiddels heb ik een aanbod: een Amerikaanse 245 met b21 en 3,5 ton. Wagen ziet er op de foto's fraai uit, maar d'r zijn 2 dingetjes waardoor ik aan het denken ben geslagen.

1. LPG. d'r zit geen lpg op. Met inbouw had ik al rekening gehouden, maar nu hoorde ik dat dat bij deze motor duurder is. Omdat de B21 een injectiemotor is, kost het naar verluid €900,- meer. Hebben jullie enig idee of dit klopt, en, zo ja, hoe hoog de kosten dan gaan uitvallen? Ik kan prima leven met een simpele installatie (gewoon een cilinder in de kofferbak, geen ringtank of onderbouw).

2. Daarnaast moet er linksonder een stukje worden ingelast, wegens roestvorming. Dat kan ik dus niet zelf. Ik ben niet onhandig, maar van lassen enzo heb ik geen kaas gegeten. Weer dezelfde vraag: iemand een idee wat dat bij benadering kost?

Natuurlijk wil ik best investeren in mijn 240, maar het moet wel een beetje een rendabele ruil zijn, natuurlijk. Alvast bedankt voor het meedenken!

(nb: als dit draadje hier verkeerd staat: sorry...)
Volvo 142 DL 1968&nbsp; Iceblue *verkocht*<br />Volvo S70 2.0 1998 *overleden*<br />Volvo V40 2.0 PhII Europa elegance 2002 *voor de vrouw*<br />Volvo 240 2.3 GLE Estate 1993 *nieuw!*
Antwoord
#2
Amerikanen met roest, brrr. Als ze ergens goed zijn in plamuren is het daar wel. Ws. is dit ene plekje het topje van de ijsberg.

Er zijn zat belastingvrije NL 240's, soms met lpg al ingebouwd. Uit Zweden, ook zat.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
ingvar schreef:2. Daarnaast moet er linksonder een stukje worden ingelast, wegens roestvorming. Dat kan ik dus niet zelf. Ik ben niet onhandig, maar van lassen enzo heb ik geen kaas gegeten. Weer dezelfde vraag: iemand een idee wat dat bij benadering kost?

Reken maar snel op 40 euro per uur ex materiaal als je het uitbesteed aan een beunhaas Sad
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#4
een (mechanische) injectiemotor i.c.m. LPG zoals de B21E is ook niet echt een geweldige combinatie; zie de vele berichten hierover op dit forum. Een carburateur of een modernere electronische injectie gaat beter, tenzij je flink wilt investeren in systemen zoals Bozzma die heeft ontwikkeld. Zie forum !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#5
Gerben schreef:een (mechanische) injectiemotor i.c.m. LPG zoals de B21E is ook niet echt een geweldige combinatie; zie de vele berichten hierover op dit forum. Een carburateur of een modernere electronische injectie gaat beter, tenzij je flink wilt investeren in systemen zoals Bozzma die heeft ontwikkeld. Zie forum !

Moderne injectie heeft vaak LPI, als je dit op de B21e zet geen probleem.
De b21a en E schelen natuurlijk wel 23 PK.
Van de 3 b21/23E's hebben er 2 geen klap verkeerd gegeven. Onderhoud en controle doen veel goed...

Ik heb me een laten ompraten door mijn gasbedrijf, ik had toch LPI moeten nemen...
[img][/img]
Antwoord
#6
bijkomend probleem van de US modellen is de extra electronica, sensoren, katalysator etc om aan de milieu eisen te voldoen daar. Ik zou het niet doen icm lpg.

het kan vast wel, maar voordat je 't goedlopend hebt....

laswerk is niet meer dan normaal bij 240's van voor 1989, daarna wordt het beter.
Antwoord
#7
Nou, dat lassen kan ik wel voor je fixen. Hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten wat mij betreft. Lijkt me wel slim om d.m.v. een magneet de auto op bergen plamuur te controleren, want dat is natuurlijk onbegonnen werk.

Het zou de eerste Amerikaan niet zijn die met potten plamuur en kippengaas aan elkaar hangt.

Stuur me een mailtje als we naar het laswerk moeten kijken.

Groeten

Laurensz
Volvo 242 1977
Volvo 121 1969
Volvo PV544 1965
Antwoord
#8
ikkelaurenszvolvo schreef:Het zou de eerste Amerikaan niet zijn die met potten plamuur en kippengaas aan elkaar hangt.

Er zijn gelukkig uitzonderingen Big Grin Big Grin Big Grin
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
#9
kippengaas en plamuur laat pas na een jaartje los :lol:
Antwoord
#10
Sorry jongelui, voor de late reactie.
Ik heb er inderdaad maar vanaf gezien, de auto zag er op grotere foto's toch een stuk minder potent uit. Bovendien had de eigenaar geen trek meer in een ruil; hij vond diesel te duur. Nou ja...

Inmiddels ben ik wel volvo-rijder: in een 142, wel te verstaan (sorry...) een schitterernde auto.
De Peugeot heb ik inmiddels verkocht aan een stel turken voor €2800,- . Voor 150 euro extra ben ik inmiddels eigenaar van een ijsblauwe (wit, dus) volvo 142-134 uit 1968. 4 versnellingen zonder overdrive. Wel een schitterende auto, in goede staat. Gekocht van een lid van de V44-clubbladredactie kijk hier. Nee, deze auto is het helaas niet...
Wagentje is inmiddels afgevoerd naar Gosliga in Leeuwarden voor een grondige Dinitrolbehandeling, want in de winter moet 'ie gewoon door. Auto is technisch flink onder handen genomen. Carrosserie heeft nog wel wat werk, maar dat mag de pret niet drukken.
Vanwege deze aankoop ben ik hier ook niet zo veel meer geweest. Helaas is er van de 140 echter niet zo'n mooi forum, dus ik kom hier zeker terug! bedankt voor het meedenken, allemaal.
Volvo 142 DL 1968&nbsp; Iceblue *verkocht*<br />Volvo S70 2.0 1998 *overleden*<br />Volvo V40 2.0 PhII Europa elegance 2002 *voor de vrouw*<br />Volvo 240 2.3 GLE Estate 1993 *nieuw!*
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kofferdeksel gaat niet meer open! Duvellover1 1 374 15 August 2023, 23:30
Laatste bericht: Marc1970
  Lage oliedruk, kan dat kwaad of niet? Thijs69 6 1.598 8 November 2022, 22:10
Laatste bericht: Marc1970
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 14.310 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  Loopt niet stationair bij koude start / choke gerbenvdlindeu 5 4.400 9 January 2019, 17:21
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 740 2.3 start soms niet Daniel2000 2 3.254 9 September 2018, 15:19
Laatste bericht: Daniel2000
  laswerk info adressen frans45 4 3.233 26 June 2018, 17:23
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Tankklepje sluit niet volledig (81 244 GL) Yezzz 2 2.862 5 May 2017, 19:09
Laatste bericht: Marc1970
  Naafdoppen - blijven niet zitten ? Jeru 4 4.785 17 October 2015, 20:24
Laatste bericht: jos245
  imageshack werkt niet meer (gratis) edwin 5 5.286 13 February 2015, 23:22
Laatste bericht: edwin
  Hoe en wat voor de drie maanden niet rijden met oldtimer L.Nijhuis 5 7.304 11 November 2014, 22:30
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)