Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
145 verlagen
#1
Hoi jongens,

Ik heb de originele stalen velgen van mijn 140 laten verbreden.

Nu heb ik daar andere banden bij maar het ziet er nogal raar uit op de auto.

lagere brede banden vullen de wielkast niet zo mooi.

Nu mijn vraag.

de auto moet omlaag want hogere brede banden zijn er niet.

de veren afslijpen achter is niet zo spannend.
Voor weet ik niet precies hoe dat zit.
Kan ik die zo afslijpen of met de boel toch echt eerst uit elkaar.

N.B.
Ja ik weet het een verlagings-set zou beter zijnSmile (geld is alleen eventjes op)

en ja, ik doe dit met een iemand die het vaker heeft gedaanSmile

alvast bedankt!
Antwoord
#2
Ik zou de boel netjes uit elkaar halen.
Maar als je echt iets spannends wil doen, dan kan ik je dat wel aanraden.
Antwoord
#3
Wink 
Doe dan wel voor de zekerheid een kogelvrij vest aan .

Er staat een behoorlijke kracht op de veer,  en hoe weet je de veer op  het juiste punt door te slijpen zodat het uiteind  precies tegen de aanslag van de veerschotel ligt?
Antwoord
#4
Achter is juist wel een probleem omdat de veer onder en boven eindigt in een varkensstaartje waarmee hij vast zit. Als je de 240 veerschotel monteert, ben je van de bovenste krul af.
Voor in mindere mate, alhoewel ook die veer eindigt in een platgeslepen deel wat tegen de veerschotels ligt. Ik heb voor de rest nul komma nul ervaring met veren afzagen, dus dat gedeelte is voor je eigen rekening.

Vooraan gebruik je het gewicht vd auto om alles rustig te laten verlopen. In grote lijnen. Haal het wiel eraf, laat de auto met de punt vd wielarm op een breedachtig blok hout zakken. Haal de onderste fuseekogel-moer los, de stabilisatorstang en de schokbreker, blokje blijft onder de wielarm, als je de fuseekogelpen lost (heeft weleens een technisch tikje nodig, of een kogeltrekker) en de auto omhoog krikt, komt de veer vanzelf een keer los te liggen. Is best een heel eind veerweg, remslangen en stuurstang in de gaten houden.

Goede lange garagekrik en goede kriksteunen/punten onder de auto zijn wel een vereiste voor deze grap, en ga er hoedanook nooit onder liggen zonder assteunen oid.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verlagen 142 (wederom.. ) patrick2wd 48 27.040 17 April 2012, 21:07
Laatste bericht: patrick2wd

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)