Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
242DL binnenkort jarig
#21
E.e.a. schijnt ook samen te hangen met de dag van de maand van de (eerste?) tenaamstelling.
Kwestie van spreiden werkdruk bij RDW/fiscus.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#22
Let ook op met de APK.
Als je jarenlang geschorst bent geweest zal die ook verlopen zijn. Ontschorsen = gelijk apk plichtig.
Dat is bij mij de reden om de schorsing weer te verlengen ook al is hij over een paar weken belasting vrij (ik heb ook nog geen brief gehad, vanwege de schorsing).
Antwoord
#23
Goede toevoeging. Idd zorgen dat APK en verzekering geldig zijn voor je schorsing opheft!
Met een geschorst voertuig mag je wel naar de keuring rijden trouwens, mits je kunt aantonen dat je hiervoor afspraak hebt.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#24
Heel stilletjes is hij eergisteren 40 jaar geworden. Nu op naar het voorjaar en gaan met die banaan !
Antwoord
#25
Ik heb ook de brief binnen. dus toch tijdens het geschorst zijn gaat dit door....
inmiddels ook een probleemarme apk gehad(rumoerig voorwielager), dus weer 2 jaar on the road...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#26
Mooi man, alleen een lager.
Moet bij mijn Volvo het vet van de wiellagers verversen. Hij heeft te lang stilgestaan.
Verder wat kleinere dingen doen zoals remolie verversen, binnenkant koplampglazen poetsen en nog wat van die dingen.
Wilde een paar dagen geleden starten, maar kreeg hem niet aan de praat. Duurt nog wel een paar weken eer ik er wat mee aan kan omdat ik op het moment geen ijzeren dingen in mijn handen kan pakken.....

Veel plezier met je 945 ! Heb je een foto van je 262 ?

Groeten Paul
Antwoord
#27
(26 February 2018, 19:30)Paul.M schreef: Mooi man, alleen een lager.
Moet bij mijn Volvo het vet van de wiellagers verversen. Hij heeft te lang stilgestaan.
Verder wat kleinere dingen doen zoals remolie verversen, binnenkant koplampglazen poetsen en nog wat van die dingen.
Wilde een paar dagen geleden starten, maar kreeg hem niet aan de praat. Duurt nog wel een paar weken eer ik er wat mee aan kan omdat ik op het moment geen ijzeren dingen in mijn handen kan pakken.....

Veel plezier met je 945 !  Heb je een foto van je 262 ?

Groeten Paul
zo te horen geen enorme klussen.. komt goed dus....

[Afbeelding: 360.jpg]
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#28
Hij is mooi. Vind dat toch al zo'n gave lijn !

Groeten Paul
Antwoord
#29
Heeft even geduurd, maar nu is het eindelijk zover. De motor loopt nu goed op benzine en gas, nog niet helemaal lekker maar dat zal ongetwijfeld beter worden na een paar mooie ritten. Afgelopen week de remmen onder handen genomen waarvoor bij de achterklauwen toch 8 bar nodig was om hier en daar een zuiger eruit te krijgen. Al met al viel reparatie erg mee. Heb alle rubbertjes vervangen en de remmentest was m.i. ok. Volgende week APK en dan heeft de auto 23 jaar in de garage gestaan.
Ennuh, jaja de timing belt ook vervangen !
Antwoord
#30
Inmiddels staat hij thuis ! Wel wat mazzel gehad met APK want na het afmelden kreeg ik hem niet meer op gang met gas.
Naar huis en de schorsing opgeheven waarna een bezoek aan de gaspomp. 50 liter gas er in gedaan en ja hoor accu te zwak
om te starten. Vriend gebeld en middels jumpstart weer aan de gang. Paar km verderop overgeschakeld op gas en verdorie, geen fut meer en motor slaat af. Kon nog net de middenberm halen..... Weer vriend gebeld en auto naar huis gesleept al waar we op onderzoek uitgingen. 
Toch iets met het gas nog niet goed en om hiermee verdere problemen te voorkomen besloten om vwb het gas de vakman zijn werk te laten doen.
In de auto van ons Miep gestapt en een nieuwe accu gehaald waarna de auto vlotjes op benzinedampen aan gang te krijgen was.
Die dag nog een ritje gemaakt, maar niet op gas.
Jan Segers in Tilburg de boel na laten kijken. Het euvel was verholpen en de motor zoemt nu ook op gas. Starten op gas was nog niet goed en dat bleek een membraam probleem te zijn. Door ouderdom was de kromming van het membraam veranderd en kon het choke-relais geen contact met het 
membraam maken. Jan had daar geen tijd meer voor en ik heb 's avonds hiervoor zelf een busje gemaakt om het relais pinnetje 1,5 mm te verlengen. 
Ja hoor, gas choke werkt weer en starten op gas zonder problemen. 
Resteert nog reparatie van het km telwerk. Geeft wel snelheid aan maar telt geen kms. 
Gelezen dat dit waarschijnlijk te wijten is aan de tandwieltjes in de teller en ik verwacht dit een keertje in de komende weken voor elkaar te knutselen.....
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)