21 July 2017, 08:20
vervangen fuseekogels 144 (1972)
|
21 July 2017, 21:33
@ Jerry Allicht kan je geen halve fuseekogel vervangen. Maar in dit geval is vooral het stofhoesje stuk en daarvoor moet toch het ding los. Ik gok dat de fuseekogel nog goed is dus dan loont het de moeite om te proberen deze heel te houden.
Als het ding weer netjes rechtuit op zijn wielen staat kan je de speling op de fuseekogel meten, de lengte mag maximaal 99,3 mm van top draadeind tot onderkant zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
21 July 2017, 23:01
Sorry, ik heb niet goed op de foto gekeken en dacht dat alleen de fusee nog uit de onderste draagarm moest.
Zo is het wat lastiger om het gietstuk goed te ondersteunen. Ik zou alles weer monteren en de moer van de onderste fusee er niet helemaal op draaien. Als de auto dan op zijn wielen staat drukt de veer er lekker op. Dan een paar klappen met een hamer op de zijkant van het gietstuk waar de konische pen in zit. Ik pak meestal een stuk massief stalen as of zo om op te slaan. Band op 4 bar zetten en een stukje klinkerweg wil ook wel helpen. Succes. Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
25 July 2017, 09:59
Het is nu gelukt met het gebruik van een stuurkogeltrekker/fuseevork, werkte kei goed, weet ik dat ook voor de volgende kant, de bestuurderszijde.
Youtube heeft natuurlijk daar ook adviesfilmpjes voor! Ander vraagje, die stofhoesjes wilde ik gewoon om de hoek in eindhoven bij de automaterialenzaak kopen, weet iemand zo de maten voor boven en onder voor mijn 144 uit '72?
26 July 2017, 18:07
Dan zou ik moeten meten bij jou, ik dacht dat er twee verschillende maten waren dus meten is weten.
De volgende keer dat bij mij de boel los moet haal ik ook een fusee trekker vork dinges gereedschap. Ik krijg het altijd los maar soms moet ik er iets bij zeggen... Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
26 July 2017, 19:16
(26 July 2017, 18:07)Jerry schreef: Dan zou ik moeten meten bij jou, ik dacht dat er twee verschillende maten waren dus meten is weten. Haha, ik heb gelukkig alleen maar gezucht, een keer of 100. Mijn hoesmaten waren aan de bestuurderszijde iig 11-32mm en 12-40mm. Ik vond het meten niet echt handig met de kogels nog in de draagarmen, maarja. Heb vandaag Iig de hoesjes gekocht, volgens de verkoper een vreemde maat. Ik zal zien hoe goed ze passen. Ik kreeg er wel nylon bevestigingsmateriaal bij en niet metalen ringen die erop zaten.
Nog een update:
Net in een uurtje de passagierszijde gedaan. Bovenste kogel kwam meteen met de hamer los en de onderste met drie keer slaan op de fuseevork. That was easy :-) De stiekjes die bij de kapjes zitten zijn enorm makkelijk te bevestigen en met het vet erbij zaten de nieiwe kapjes er zo op. Super bedankt voor de tips! Nu de remleidingen... Nog een update: Net in een uurtje de passagierszijde gedaan. Bovenste kogel kwam meteen met de hamer los en de onderste met drie keer slaan op de fuseevork. That was easy :-) De stiekjes die bij de kapjes zitten zijn enorm makkelijk te bevestigen en met het vet erbij zaten de nieiwe kapjes er zo op. Super bedankt voor de tips! Nu de remleidingen... |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)