Berichten: 939
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
mado schreef:roest omzetten in metaal, dat klinkt als zelf goud maken, een alchemist in ons midden dus
http://www.google.com/search?hl=en&q=roestomvormer
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
ja, ik geloof daar niet zo in. roest is ijzeroxide. verbonden met zuurstof dus.In mijn beleving is het net zoiets als houtskool omzetten in hout, dat wil gewoon niet echt lekker
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 2.762
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Er word ook geen roest (agressieve oxide) omgezet in metaal, maar in een niet agressieve oxide
Citaat:Gewone roest is een chemische verbinding tussen ijzer (Ferro met de scheikundige aanduiding Fe) en zuurstof (Oxide, O). De 'ordinaire' vorm daarvan heeft de aanduiding Fe2O3. Dit vormt de bekende schilferige rood-bruine roest. Er bestaat echter ook een andere vorm van ijzeroxide, namelijk Fe3O4, ook wel magnetiet genoemd. In principe is dit hetzelfde spul als ijzererts. Deze oxide is zwart van kleur en heeft niet de nare eigenschap dat het poreus is en bladdert. Met behulp van een 'roestomvormer' kunnen we Fe2O3 omzetten in Fe3O4.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
hm,dat klinkt dan wel weer onderbouwd moet ik toegeven.Dat noverox bestaat natuurlijk al heel lang.Ik heb het vroeger in ruime mate toegepast op fiatjes 126 maar werd er toch niet echt blij van.Lag misschien meer aan de Fiatjes dan aan het spul hoor
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 29
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2006
roest omzetten in metaal tja misschien draafde ik iets te ver door het goedje fixeert eigenlijk alleen maar achtergebleven roestresten.
Het rek is geplaatst en zit er mooi stevig en waterdicht op .
De boutjes die in de rawlplugs geschroefd worden zijn 20 mm. lang behalve op de wat dikkere delen van het rek daar bleken ze te kort en heb ik nog langere (25 mm)bij moeten kopen en door mijn handige vader de koppen laten afdraaien..,zodat ze mooi
verzonken in het rek passen.
Harm als je interesse hebt voor een set bevestigingsmateriaal bel me maar. 06 51503610
Groeten
Peter
eel rijden ,soms sleutelen,vooral genieten VOLVO 245<br />Volvo 245 gl 1990,d, blauw,pracht chroom rek op 't dak,corona velgen als nieuw.
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
Hopsakater, zo wil ik het ook!
Ik bel je morgen.
Harm
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
@ Peter54
Hoi Peter,
Mocht je na al die tijd nog 12 rawl nuts over hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Groet, Niek Venneker
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 29
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2006
Hallo Niek ik ga morgen zoeken en laat het je morgen weten.
groeten
Peter
eel rijden ,soms sleutelen,vooral genieten VOLVO 245<br />Volvo 245 gl 1990,d, blauw,pracht chroom rek op 't dak,corona velgen als nieuw.
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Voor mensen die nog rawnuts nodig hebben en ze niet per 50 willen...... In verschillende maten!
Jaak van Wijck in Breda. Zo'n gezellig winkeltje wat alles heeft als je het nergens anders kunt vinden.
Ikzelf ben ook al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor het monteren van een roofrack.
Of is het, het uitstellen van gaten boren in mijn dak....? ;D
Ik weet alleen niet of ik de goede lengte heb van de rawlnut en bijbehorende rvs schroef?
Het is M6 en de schroef is 40mm lang.... Ook de r-nut past niet tussen het dak en metalen plaatje wat daaronder zit. (Natuurlijk moet hij er van boven af in)
Het idee is dus eigenlijk om de r-nut te plaatsen, schroef aandraaien en zodra de r-nut krimpt en de schroef dus tegen het metalen plaatje komt, deze af te slijpen om hem dan weer verder aan te kunnen draaien.
[img width=800 height=600]http://img26.imageshack.us/img26/7748/07102010178.jpg[/img]
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ik ken alleen r-nuts (RennSportNootjes..?) die je met een speciaal gereedschap kunt aantrekken..
Overigens, als ze te lang zijn denk ik dat je dat heel snel oplost door een stukje van de "nut" af te zagen..
is M8 niet logischer??