Na jaren van stilstand ben ik mijn 240 classic weer aan het activeren
inmiddels is heeft ie nieuwe banden, alle vloeistoffen vervangen, nieuwe riemen en nieuwe APK en is dynamo gereviseerd.
de watertemp sensor is kapot en daarom start ie soms slecht maar dat wordt deze week opgelost.
Waar ik meer mee zit is het volgende:
als motor gestart is en stationair loopt: benzine meter en temp meter doen niets (maar zoals gezegd temp sensor niet aangesloten)
als je gas geeft begint accu lampje te branden, bij in-/uitschakelen van overdrive gaat accu lampje uit of minder hard branden.
wat ik hieraan gedaan heb:
- dynamo revisie, laadt 14.5 v
- massa kabel dynamo vervangen (als ik deze niet aansluit blijft accu lampje uit)
- alle andere massa punten (blok, accu ) zijn schoon
- dashboard gecheckt, alles goed aangesloten.
- zekeringen gecheckt
- relais van overdrive werkt goed, schakelt prima aan uit.
Vragen die ik had: dat benzinemeter en temp meter niets doen is dat normaal bij kapotte temp sensor?
deze symptomen komen op mij over als massa probleem. vinden jullie dat ook?
Waar kan ik verder zoeken?
zie foto's voor een dashboard zoals ik erin heb.
Er zit aan de achterkant een voor mij onbekend leiding-iets. kent iemand dit?
1993-Volvo-240-Wagon-Classic-Odometer-Cluster-K-_57-2
inmiddels is heeft ie nieuwe banden, alle vloeistoffen vervangen, nieuwe riemen en nieuwe APK en is dynamo gereviseerd.
de watertemp sensor is kapot en daarom start ie soms slecht maar dat wordt deze week opgelost.
Waar ik meer mee zit is het volgende:
als motor gestart is en stationair loopt: benzine meter en temp meter doen niets (maar zoals gezegd temp sensor niet aangesloten)
als je gas geeft begint accu lampje te branden, bij in-/uitschakelen van overdrive gaat accu lampje uit of minder hard branden.
wat ik hieraan gedaan heb:
- dynamo revisie, laadt 14.5 v
- massa kabel dynamo vervangen (als ik deze niet aansluit blijft accu lampje uit)
- alle andere massa punten (blok, accu ) zijn schoon
- dashboard gecheckt, alles goed aangesloten.
- zekeringen gecheckt
- relais van overdrive werkt goed, schakelt prima aan uit.
Vragen die ik had: dat benzinemeter en temp meter niets doen is dat normaal bij kapotte temp sensor?
deze symptomen komen op mij over als massa probleem. vinden jullie dat ook?
Waar kan ik verder zoeken?
zie foto's voor een dashboard zoals ik erin heb.
Er zit aan de achterkant een voor mij onbekend leiding-iets. kent iemand dit?
1993-Volvo-240-Wagon-Classic-Odometer-Cluster-K-_57-2