6 December 2016, 22:44
Ik ga de B19A van mijn 244 uit 1980 vervangen door een B230FT. De benodigdheden (motor, kabelboom etc.) komen uit een 940 uit 1995. Aan het motorblok heb ik nog wat werk, dus ik ben tussendoor ook nog wat andere onmisbare onderdelen aan het verzamelen.
De auto had dus een carburateurmotor met een mechanische brandstofpomp op het motorblok en in de benzinetank alleen een vlotter. Inmiddels voorzien van een tankvlotter met opvoerpomp uit een late 240 met injectie.
Na wat schema's doorgenomen te hebben ontdekte ik dat 240's met injectie 2 brandstofpompen hebben. Zal de motor genoeg brandstof krijgen als ik er een drukpomp van een 240 bij zet? Of ben ik met onderdelen van een 940 af? Heb nog niet echt opgezocht hoe de benzine in een 940 vanuit de tank bij de motor komt. Het enige wat ik bij de 940 gedaan heb is de motor uitgebouwd. De rest moet er nog uit.
Heb al redelijk wat topics doorgebladerd en er komen wel allerlei optie's voorbij, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Heb verder ooit gehoord dat een benzinetank van een auto met carburateur anders is dan van een injectie, klopt dat?
De auto had dus een carburateurmotor met een mechanische brandstofpomp op het motorblok en in de benzinetank alleen een vlotter. Inmiddels voorzien van een tankvlotter met opvoerpomp uit een late 240 met injectie.
Na wat schema's doorgenomen te hebben ontdekte ik dat 240's met injectie 2 brandstofpompen hebben. Zal de motor genoeg brandstof krijgen als ik er een drukpomp van een 240 bij zet? Of ben ik met onderdelen van een 940 af? Heb nog niet echt opgezocht hoe de benzine in een 940 vanuit de tank bij de motor komt. Het enige wat ik bij de 940 gedaan heb is de motor uitgebouwd. De rest moet er nog uit.
Heb al redelijk wat topics doorgebladerd en er komen wel allerlei optie's voorbij, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Heb verder ooit gehoord dat een benzinetank van een auto met carburateur anders is dan van een injectie, klopt dat?