Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterveren 240
#1
Mijn 240 hangt aan de achterzijde in onbelaste toestand wat door. Ooit heb ik iets gelezen over verzwaarde achterveren.

Ik zie dat Estate Services ze verkoopt voor € 50,00 per stuk.

Ik heb hierover enkele vragen:

Is dit de oplossing voor het laag hangen van de achterzijde van de auto?
Heeft iemand ervaring met de zwaardere veren?
Komt ie dan weer niet te hoog staan?
Wat is het effect op de rij eigenschappen?
Kan ik beter nieuwe standaard veren kopen?

Tips en suggesties zijn welkom.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#2
Daar is al heel veel over geschreven. Ik zelf ben nog steeds dik tevree met zelfgebakken ophoogblokken. Kosten bijna niks, rijgedrag, laadvermogen als tevoren en identiek, alleen 3 cm hoger.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Dank voor de reacties.

Via pb heb ik inmiddels ook al een aanbieding gehad waarvoor dank. Voordat ik een besluit neem wil ik graag, indien mogelijk, ook nog wat antwoorden hebben op de vragen.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#4
Als je nou eens onder het kopje "Veren, schokdempers enz" kijkt, staan er bij de eerste 20 berichten al 3 vragen over veren aan de achterkant, waarvan deze wel de meest toepasselijke lijkt: http://volvolvo.nl/threads/18517-Welke-V...rijgen-240

Van nieuwe standaard veren hoef je volgens mij niet veel te verwachten die zijn net zo 'soepel' als die er nu onderzitten. Alhoewel er ook mensen zijn die daar weer goede ervaringen mee hebben.
Ik geloof niet dat veren verouderen, ik heb mijn standaard veren na 350 dkm rondhobbelen met een LPG tank nog wel eens gemarteld met 600 kg straatstenen, daar zijn ze na een dagje vermoeid doorzakken en een nacht rust weer helemaal van hersteld.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Heb een setje verzwaard onder mijn 245, is stugger en ja, komt meer omhoog las tevoren, maar doorzakken is grotendeels ook debet aan de schokdempers.. vervang die direct mee.
Heb 6 jaar terug bij mijn auto van toen (145s) ook alles vervangen, wereld van verschil! toen trouwens ook verzwaard achter toegepast.

Andere smaak is nog het toepassen van hulpveren..., of het Monroe oppomp demper systeem Smile
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#6
Marc1970 schreef:Als je nou eens onder het kopje "Veren, schokdempers enz" kijkt, staan er bij de eerste 20 berichten al 3 vragen over veren aan de achterkant, waarvan deze wel de meest toepasselijke lijkt: http://volvolvo.nl/threads/18517-Welke-V...rijgen-240

Van nieuwe standaard veren hoef je volgens mij niet veel te verwachten die zijn net zo 'soepel' als die er nu onderzitten. Alhoewel er ook mensen zijn die daar weer goede ervaringen mee hebben.
Ik geloof niet dat veren verouderen, ik heb mijn standaard veren na 350 dkm rondhobbelen met een LPG tank nog wel eens gemarteld met 600 kg straatstenen, daar zijn ze na een dagje vermoeid doorzakken en een nacht rust weer helemaal van hersteld.

Dank voor het leesvoer!
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#7
Joost Zuidam schreef:Heb een setje verzwaard onder mijn 245, is stugger en ja, komt meer omhoog las tevoren, maar doorzakken is grotendeels ook debet aan de schokdempers.. vervang die direct mee.
Heb 6 jaar terug bij mijn auto van toen (145s) ook alles vervangen, wereld van verschil! toen trouwens ook verzwaard achter toegepast.

Andere smaak is nog het toepassen van hulpveren..., of het Monroe oppomp demper systeem Smile

Goede tip over de schokdempers!

Als ik nu de schokdempers vervang en er nieuwe originele (dus niet verzwaarde) veren onder zet? Dan heeft ie in principe weer de "af fabriek" configuratie en zou het doorzakken ook verholpen moeten zijn, toch?
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#8
Schokdempers vervangen geef een totaal andere auto in mijn optiek.
Ik zou iig kijken naar gas gevulde. Heb destijds bilstein vervangingen dempers gekocht op eBay in Engeland voor een goede prijs. Zal zo even een linkje posten keurig en snel verzonden. Scheelde paar tientjes met de Nederlandse prijs inclusief verzenden vanuit uk

http://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw=&_s...n&_sacat=0

zijn nog goedkoper geworden Smile

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
#9
Standaard oliegevulde schokbrekers breken schok, ze dragen de auto niet. Standaard schokbrekers kan je gewoon indrukken, en wat moeizaam uittrekken, meer doen ze niet.
Als je gasgevulde Bilstein neemt, ga je wel wat zien. Deze duwen in onbelaste toestand een paar kilo. Dat is niet hun doel maar een kleine bijwerking.

Van nieuwe standaard veren verwacht ik echt niet veel verschil, de 240 is gemaakt om met een zacht wiegende kont rond te karren en behoorlijk in te veren bij hobbels en belading. Mensen die zwaardere veren of hulpveren achter monteren merken dat ook meteen, de achterkant stuitert.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Dank voor de link en de ervaringen over standaard veren!

volvo240glt schreef:Hebben 2 maten ophoogblokken

set prijs 30 euro

www.Volvowoudenberg.nl

Wat is jullie ervaring met ophoogblokken?
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)