17 November 2016, 14:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2016, 14:56 door Ohrtmann.)
jos245 schreef:Er is nog een snellere manier ,zoals Jantje al aangaf, door een schroevedraaier te steken tussen de moer van de dikke draad op de startmotor en het lipje van het startrelais.
Maar dan moet je zorgen niet het startmotorhuis te raken (massa) en je moet ook niet bang zijn van wat vonken.
Ik ben wÃl bang voor vonken, ik heb er zo’n hekel aan als dat gebeurt.
Hoe dan ook, nieuws:
View My Video
Juist, hij doet het weer. Gezien ik geen draad voorhanden had wilde ik eerst maar eens wat schoon gaan maken voordat ik naar college moest. Het viel mij op dat de klem min-pool van de accu wat stukjes had verloren. Verdere inspectie wees uit dat hij helemaal verkruimelt was. Toen ik het geheel met wat kunst en vliegwerk weer goed vastzette deed hij het weer als vanouds. Ergo; ik heb een nieuw klemmetje nodig, en klaar is kees. Fijne auto is het toch.
Hoe dan ook, ik ben toch wel van plan om al die aansluitingen toch goed schoon te maken, nu ik weet wat voor impact het kan hebben als ze slecht contact maken. Wel jammer dat ik nu niet geforceerd ben om er wat meer aan te doen, want ik leer er wel veel van. Aan de andere kant is het natuurlijk mooi dat mijn auto gewoon in orde is.
Dat gezegd hebbende, die uitlaat is echt heel erg lek, en ik zie net dat de achterste demper los zit, daar ga ik in het weekend maar eens naar kijken...
In elk geval jullie allemaal weer heel hartelijk bedankt voor de hulp en nuttige informatie!