17 September 2006, 20:03
a.huis schreef:Hier een foto van de rotte bussen van mijn 245
Dan heb ik nog nieuwe !
[img][/img]
Vervangen rubbers bij achteras
|
17 September 2006, 20:03
a.huis schreef:Hier een foto van de rotte bussen van mijn 245 Dan heb ik nog nieuwe !
[img][/img]
17 September 2006, 20:10
Ik moet zeggen dat het ook niet zo prettig rijden is die oude rubbers maar het is nu stukken beter gelukkig.
Vooral spoorvorming is een drama met slechte rubbers, neem de afsluitdijk nou eens wat een stukkie rotweg is de rechterbaan zeg :evil:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
18 September 2006, 08:43
Die zien er inderdaad beroerd uit zeg!
Een testritje bij mij leerde dat ik met het vervangen van de rubbers (behalve totnogtoe de grote) weer een nieuw probleem heb geintroduceerd. Veel gepiep/gekraak, en bij gas los en weer gas geven een klap die uit de aandrijfas lijkt te komen. Ik vermoed dat dit komt omdat ik alles met de hand (dus niet met het juiste moment?) en met de auto rustend op de hydraulische krik onder het differentieel (misschien staat de achteras dan onder een hoek?) heb aangedraaid. Volgende actie is het kopen van een momentsleutel, alles een slagje los en weer op het juiste moment vastzetten. En dat terwijl de auto rust op de wielen en niet op het differentieel. Misschien dat ik de bokjes onder de achteras zet, dan kan ik er beter bij. Een andere oorzaak kan zijn dat terwijl de koets op bokjes stond, de achteras op een gegeven moment nogal dicht bij de grond heeft gehangen, dus dat de hoek tussen de aandrijfas en de koets erg groot is geweest. Misschien dat daardoor het ophangrubber van de aandrijfas, of erger: iets in de koppeling of het differentieel beschadigd kan zijn? Iemand een idee over? Overigens op het gekraak en geklap na, ik merk wel dat het onweer-gerommel-geluid verdwenen is nu de nieuwe rubbers eronder zitten! *edit 20-9-2006: mijn nieuwe vriend de momentsleutel heeft het probleem helemaal opgelost. (En het rijdt heeeerlijk!!!)
Of je gaat met de bus natuurlijk.
6 December 2006, 07:16
Ik ben nu bezig met het vervangen voor en achter. Zonder pers en passende stempels best een klus ! Ik heb reservedelen uit 1991, de pers zegt bij mij dat ik toch tussen de 5 en 10 ton druk moet hebben. Dat doe je dus niet even thuis en dan ben ik alleen nog maar droog aan het oefenen !
Een draaibank of het lenen van passende stempels is belangrijk ! Ik heb ook 2 DVD met montagefilmpjes erbij gekregen, je ziet een monteur het werk uitvoeren maar weet niet helemaal waar de knelpunten liggen. Draagarm VOOR: Idea Rubbers draagarm voor zijn er maar naar 1 kant uit te persen, de grote gaan makkelijk, deze kan je ook met een hamer doen. De kleine niet... Volgens de gebruiksaanwijzing zeggen ze dat je bij de kleine alleen het rubber moet verwijderen. Bij mij klopt dat niet ! De extra bus die achterblijft is 34mm/30 mm en het rubber is 34,5mm. Deze bus moet er toch uit ! Ook ontstond enige verwarring bij de etiketten, de enige draagarmrubbers achter heten ...front... en dus wilde ik deze in de voorste draagarm zetten Sad IPD vervangt de kleinere door rubbers zonder buitenschaal. Dat kan dus met de hand gemonteerd. Ik heb nieuwe schalen voor de grotere erbij en daarin eerst het rubber gezet. Wellicht is het thuis beter eerst de schaal in de 3hoek te persen. Ook dit kan m.i. gewoon in de bankschroef. Gisteren mijn draagarmen voor vervangen door de nieuwe: SUPER , veel meer weg info en veel strakker ! Hoewel ik nu niet meer mijn schokbrekers ga vervangen. Ik vind het voor nu erg goed zo ! 3 uur werk met schoonmaken en bijtippen van aangeroeste oppervlakken. Wordt vervolgd volg deze link voor foto'smet tekst http://www.yome.se/gallery/view_photo.ph...1808_00097
[img][/img]
16 November 2007, 10:11
Mijn eerste grote bus is eruit...mijn ervaring:
Op naar nr 2, wordt vervolgd
[img][/img]
16 November 2007, 13:31
Ik heb zelf dat gereedschap gemaakt.
zie topic: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3646.0. Was met de grote bussen zo klaar. Gereedschap is al toegezegd aan diverse mensen op dit forum. Echter heb ik nog geen tijd gehad om het bij de eerste(Ticcie) langs te brengen, hoop ik dit weekeinde te kunnen doen, kan ik ook zijn turbo project bewonderen.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
28 May 2008, 14:35
Jaco schreef:Ik ga de rubbers van draagarmen, panhardstang en reactiestangen bij de achteras vervangen. Al eens gedacht om PU bussen te gebruiken? Daarbij heb je geen speciaal gereedschap nodig bij de montage, dus dat scheelt weer...
28 May 2008, 14:41
Hijs fijn.
"Dit forum wordt mede mogelijk gemaakt door Tinus Techniek" :-[ :-X :'(
28 May 2008, 20:23
DopdeDouwer schreef:Hijs fijn. Hijs helemaal niet fijn, een verhaal over PU, dat is ook ruimschoots op dit forum te lezen en dan links naar 444 t/m 140 prijzen.....en dat terwijl ik toch duidelijk over een 240 praat en dit forum daarvan ook een spin-off is. Anyway, mijn tips: Let op zowel de binnen als buitenmaten als je spullen koopt voor de special tool. Mijn as zit eronder en heb er erg veel plezier van....en overigens had ik al IPD-PU zoals je kan lezen...
[img][/img]
28 May 2008, 21:25
abbabak schreef:Je hebt helemaal gelijk, was ook sarcastisch bedoeld.DopdeDouwer schreef:Hijs fijn. Het is misschien een leuke speciaal zaak, maar ik vind het jammer dat iemand zich aanmeld op een forum om alleen reclame voor zichzelf te maken. (5-posts) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|