5 September 2016, 22:01
Hoi even in t kort voorstellen,
ik ben Sijmen, 37 en automonteur. In januari heb ik mijn 245 uit 1981 gekocht. Terplekke gezien dat er wat laswerk aan zat, maar toch maar gekocht, want hij was niet zo duur. Eenmaal op de brug was het toch wel even schrikken. Zowel links als rechts beide vloerplaten weggerot, de linker dorpel was compleet aan vervanging toe en rechts was de binnendorpel aan vervanging toe. Ook de reservewielbak kon wel een nieuw stukje staal gebruiken en de linker wielkastrand achter was ook aardig croky. Al met al aardig wat werk dus.
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met plaatwerk heb ik dit te lang uitgesteld om te zoeken naar een locatie waar ik deze grote klus kon laten uitvoeren zonder dat het een financiele nachtmerrie zou worden. Gelukkig in augustus een goede lasser gevonden, welke op locatie de linker bodemplaat, binnen en buitendorpel voor mij kon vervangen. Helaas na een aantal misgelopen communicatie stoornissen heb ik uiteindelijk besloten om de auto maar zelf te lassen. Ik ben geen onbekende met lassen, maar ben zeker ook geen plaatwerker.
Maar aldoende leert men. en zo ben ik dus begonnen aan de rechterkant, hier een nieuwe bodemplaat ingezet en de binnendorpel vervangen. En afgelopen zaterdag de reservebak gerepareerd. En nadat dit klaar was, ook maar de slijptol in de linkerachterscherm gezet en ik moet zeggen, voor een eerste keer plaatwerk repareren vind ik t wel redelijk geslaagd. Ik vond t een uitdaging, maar wel erg leuk om te doen. De eerste laag staalplamuur zit erop, en zodra ik tijd heb, ga ik weer verder met het afwerken van de gelaste delen.
Goed, foto's lukken na een half uur nog niet, misschien van de week nog maar eens proberen.:verward:
ik ben Sijmen, 37 en automonteur. In januari heb ik mijn 245 uit 1981 gekocht. Terplekke gezien dat er wat laswerk aan zat, maar toch maar gekocht, want hij was niet zo duur. Eenmaal op de brug was het toch wel even schrikken. Zowel links als rechts beide vloerplaten weggerot, de linker dorpel was compleet aan vervanging toe en rechts was de binnendorpel aan vervanging toe. Ook de reservewielbak kon wel een nieuw stukje staal gebruiken en de linker wielkastrand achter was ook aardig croky. Al met al aardig wat werk dus.
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met plaatwerk heb ik dit te lang uitgesteld om te zoeken naar een locatie waar ik deze grote klus kon laten uitvoeren zonder dat het een financiele nachtmerrie zou worden. Gelukkig in augustus een goede lasser gevonden, welke op locatie de linker bodemplaat, binnen en buitendorpel voor mij kon vervangen. Helaas na een aantal misgelopen communicatie stoornissen heb ik uiteindelijk besloten om de auto maar zelf te lassen. Ik ben geen onbekende met lassen, maar ben zeker ook geen plaatwerker.
Maar aldoende leert men. en zo ben ik dus begonnen aan de rechterkant, hier een nieuwe bodemplaat ingezet en de binnendorpel vervangen. En afgelopen zaterdag de reservebak gerepareerd. En nadat dit klaar was, ook maar de slijptol in de linkerachterscherm gezet en ik moet zeggen, voor een eerste keer plaatwerk repareren vind ik t wel redelijk geslaagd. Ik vond t een uitdaging, maar wel erg leuk om te doen. De eerste laag staalplamuur zit erop, en zodra ik tijd heb, ga ik weer verder met het afwerken van de gelaste delen.
Goed, foto's lukken na een half uur nog niet, misschien van de week nog maar eens proberen.:verward: