21 July 2016, 13:15
hoi allen
ik ben een trotse bezitter van een gerestaureerde pv 444 E van 1953 ,
graag had ik vernomen of er ergens in een archief beelden terug te vinden zijn hoe
ze in het fabriek B 20 motoren maakte en gegoten werden in de mallen ,
met name het onder blok , reden van men vraag is ,
heb een complete B 20 motor nieuw laten bouwen door een erkend bedrijf ,
maar ik ben ervan overtuigd dat ze het bedrijf een motor hebben geleverd die ooit gebroken en opgelast is geweest ,
heb zelf al redelijk wat B 20 motoren bekeken en nergens zijn er
sporen te vinden van slijptol sporen die vanuit het fabriek zouden zijn toegebracht , niet B 16 , 18 , 20 of grotere motoren ,
elke motor is egaal van vorm zonder slijp sporen ,
hun redenering ( leverancier van de blok ) is als de onder blokken uit de mal komen dat de linkse kant ,
tussen de carter ontluchting en de oliepeilstok ,
altijd moesten bijgeslepen worden om overtollig metaal te verwijderen ?
heb al redelijk wat volvo mensen kunnen aanspreken ( ceo's van musea en volvo penta benelux ) maar niemand kon me hierover uitsluitsel geven ,
maar dit vonden allen eigenlijk vrij bizar ,
dit omdat de onderblokken zo compleet klaar uit de mallen zouden komen zonder dat ze
enige vorm van bewerking nodig hebben ,
er zijn zelfs weinig tot geen archief beelden bestaande ,
de fabriek in zweden bestaat nog waar de blokken gemaakt werden maar heb daar nog geen nieuws van mogen ontvangen ,
hopend langs deze weg enige nuttige informatie te kunnen bekomen ,archief beelden of professionele meningen ,
deze vraag is om mezelf eventueel gemoedsrust te kunnen geven dat dit normaal is of niet ,
foto's bijvoegen lukt me blijkbaar niet :mmph: omdat ze te groot zijn ,
had anders handig geweest of kan ik ze door iemand anders laten plaatsen :confused:
dank u
groeten eddy
ik ben een trotse bezitter van een gerestaureerde pv 444 E van 1953 ,
graag had ik vernomen of er ergens in een archief beelden terug te vinden zijn hoe
ze in het fabriek B 20 motoren maakte en gegoten werden in de mallen ,
met name het onder blok , reden van men vraag is ,
heb een complete B 20 motor nieuw laten bouwen door een erkend bedrijf ,
maar ik ben ervan overtuigd dat ze het bedrijf een motor hebben geleverd die ooit gebroken en opgelast is geweest ,
heb zelf al redelijk wat B 20 motoren bekeken en nergens zijn er
sporen te vinden van slijptol sporen die vanuit het fabriek zouden zijn toegebracht , niet B 16 , 18 , 20 of grotere motoren ,
elke motor is egaal van vorm zonder slijp sporen ,
hun redenering ( leverancier van de blok ) is als de onder blokken uit de mal komen dat de linkse kant ,
tussen de carter ontluchting en de oliepeilstok ,
altijd moesten bijgeslepen worden om overtollig metaal te verwijderen ?
heb al redelijk wat volvo mensen kunnen aanspreken ( ceo's van musea en volvo penta benelux ) maar niemand kon me hierover uitsluitsel geven ,
maar dit vonden allen eigenlijk vrij bizar ,
dit omdat de onderblokken zo compleet klaar uit de mallen zouden komen zonder dat ze
enige vorm van bewerking nodig hebben ,
er zijn zelfs weinig tot geen archief beelden bestaande ,
de fabriek in zweden bestaat nog waar de blokken gemaakt werden maar heb daar nog geen nieuws van mogen ontvangen ,
hopend langs deze weg enige nuttige informatie te kunnen bekomen ,archief beelden of professionele meningen ,
deze vraag is om mezelf eventueel gemoedsrust te kunnen geven dat dit normaal is of niet ,
foto's bijvoegen lukt me blijkbaar niet :mmph: omdat ze te groot zijn ,
had anders handig geweest of kan ik ze door iemand anders laten plaatsen :confused:
dank u
groeten eddy