Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen: Volvo 142 turbo Project
#31
Heb wel eens wat gelezen over nissan micra rembekrachtigers, wellicht stuurt je dit in de juiste richting?
Antwoord
#32
klopt! heb contact gehad met een zweed, die had er ook een van een nissan micra en de hoofdremcilinder van een 940, maar hier op de slopen zijn die allemaal te groot, zal dan wel van het eerste type oid zijn
Antwoord
#33
vandaag een ecu geregeld. auto slaat nu nog niet aan. maar wordt aan gewerkt!
bougie's vonken
benzinepomp pompt
en benzine zit in de tank.

weet iemand hoe ik de injectoren door moet meten met de multimeter? ik dacht met korte een 12v bij elke inlaatslag, maar ik als ik het doormeet lijkt het als het steeds op 12v staat. kwa electronica doe ik mijn best maar ben er nog niet helemaal thuis...
Antwoord
#34
Injectoren werken compleet anders, ten eerste spuiten ze twee maal per omwenteling alle 4 tegelijk, tweede er staat altijd 12V op en worden ze geaard door de ECU. Dat duurt zo kort dat je het niet kan meten met je voltmeter.
Je kan ze horen klikken, en nog beter met een schroevedraaier ertegen en het handvat tegen je oor.

Heb je alle massapunten uit de 940 gekopieerd?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#35
Marc1970, bedankt voor je reactie.
oke, dus het is in ieder geval positief dat ik 12v meet op de injectoren. dat met die schroevendraaier ga ik vandaag nog even proberen, en mochten de injectoren klikken, dan verdenk ik de benzinedruk. als ik de auto op contact zet gaat de pomp pompen, 2 seconden ongeveer. maar ik heb zo'n vermoeden dat deze niet pompt bij het starten.

massapunten zal ik na lopen maar dat zit volgens mij wel goed, want op het lh 2.4 schema die ik had stond ook bij waar de massapunten zich bevonden in de carrosserie of op het blok. en zo heb ik het ook weer aangesloten. maar misschien ben ik er nog een vergeten.
Antwoord
#36
Dan het brandstofrelais nakijken en evt de stekkerkant doorlussen, dat is pin 30 verbinden met pin 87 volgens mij. Dan heb je een altijd-aan situatie gemaakt.
En de BDP sensor nakijken, die zit achter het blok in het kopp.huis. Heb je het vliegwiel losgehad? En teruggezet in de juiste positie?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#37
Marc,
de brandstofpomp kreeg te weinig spanning bij het starten, accu opgeladen en een directe + van de accu naar het ralais ipv een bestaande bij de zekeringkast.
en toen bleef de pomp wel draaien bij het starten.

en toen 2 seconden later sloeg de motor ook meteen aan! ja vliegwiel is losgeweest want moest omgezet worden van de b230fk naar b23et. maar die zit dus ook op de goede plek.

[Afbeelding: 2mq6ofm.jpg]

spruitstuk nog even omgewisseld met een spruitstuk zonder lpi injectorhouders. want deze moeten nog verplaatst worden, een injectoren zit op de plek van het schutbord, en de andere zit waar de verdelerkap is. dus dat gaat niet werken zo op lpi.

[Afbeelding: 16icg7d.jpg]

ook nog een setje velgen gescoord, nouja setje. heb een paar meer... dus wie nog een krom heeft laat het weten.

[Afbeelding: 287qbz6.jpg]
Antwoord
#38
Injector pulsen kun je prima meten met zo'n spanning zoeker met een ledje.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#39
oke, die van mij zat helaas geen ledje op, (budget ding) maar met een schroevendraaier tegen je oor hoor je ze ook duidelijk klikken.
Antwoord
#40
Het is dus toch een nissan micra rembekrachtiger geworden, had het type k10 nissan micra nodig. gevonden in groningen bij een autodemontage bedrijf. stond ook een 740 16v maar gelukkig was die niet voor de sloop.

het is een erg kleine rembekrachtiger waar de hoofdremcilinder van volvo weer op past, hiervoor gebruik ik een van de donor 940 . vannemiddag meteen de steun gemaakt van een oude orginele rembekrachtigersteun. nu alleen nog nieuwe remleiding aanleggen dan zijn de remmen klaar! dan de hydraulische koppeling maken.

[Afbeelding: 33op101.jpg]

[Afbeelding: 258y0yq.jpg]

en hier nog een foto hoe de ecu en ezk er bij liggen, dit moet allemaal nog netjes weggewerkt worden.

[Afbeelding: 2ch9o2h.jpg]

en nog wat random foto's omdat ik de auto buiten had.

[Afbeelding: 20hn6ag.jpg]

[Afbeelding: sg37d5.jpg]

[Afbeelding: 2aes3sx.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 10 135 25 March 2024, 19:59
Laatste bericht: BartJu
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 106 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.153 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 51 8.136 23 February 2024, 17:11
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.231 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.067 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 57.073 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 1.548 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 2.650 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.262 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)