13 July 2016, 10:36
Hallo allemaal.
Gisteren de cilinderkop van m'n '76 245 (B21) gewisseld.
Mooie klus. was mijn eerste keer, maar viel niet tegen. staat een mooie beschrijving op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=SRUPgYbk_gE
Ik heb de plek waar klep en klepzittingen tegen elkaar komen iets glad gemaakt met speciale schuurpasta (heb kalm aan gedaan). (ook hier zijn aardige beschrijvingen van op te vinden op youtube)
en uiteraard nieuwe klepseals en nieuwe rubber hoedjes gemonteerd. (kop is ook gevlakt)
Nu mijn vraag: is de klepspeling na het in elkaar zetten van de kop meteen accuraat of moet deze eerst even 'inlopen' ofzo?
had namelijk behoorlijk lage klepspeling gemeten toen in kop weer in elkaar had, terwijl deze binnen de marges was voordat ik het blok uit elkaar haalde. ben nu van de werkplek naar huis gereden (10 km), (liep en start verder prima) en wil binnenkort opnieuw de speling meten.
Als de speling toch nog steeds (veel) te weinig is heb ik gehoord dat ik misschien de klepstelen iets moeten inkorten om de speling acceptabel te krijgen.
moet de boel wel weer los helaas..
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen/ ervaringen.
Gr, Henry
Gisteren de cilinderkop van m'n '76 245 (B21) gewisseld.
Mooie klus. was mijn eerste keer, maar viel niet tegen. staat een mooie beschrijving op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=SRUPgYbk_gE
Ik heb de plek waar klep en klepzittingen tegen elkaar komen iets glad gemaakt met speciale schuurpasta (heb kalm aan gedaan). (ook hier zijn aardige beschrijvingen van op te vinden op youtube)
en uiteraard nieuwe klepseals en nieuwe rubber hoedjes gemonteerd. (kop is ook gevlakt)
Nu mijn vraag: is de klepspeling na het in elkaar zetten van de kop meteen accuraat of moet deze eerst even 'inlopen' ofzo?
had namelijk behoorlijk lage klepspeling gemeten toen in kop weer in elkaar had, terwijl deze binnen de marges was voordat ik het blok uit elkaar haalde. ben nu van de werkplek naar huis gereden (10 km), (liep en start verder prima) en wil binnenkort opnieuw de speling meten.
Als de speling toch nog steeds (veel) te weinig is heb ik gehoord dat ik misschien de klepstelen iets moeten inkorten om de speling acceptabel te krijgen.
moet de boel wel weer los helaas..
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen/ ervaringen.
Gr, Henry
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***