Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Groenigheden..
#21
Niet te hard remmen anders ligt het front op straat :biggrin: Geintje!

Doet ie het verder goed? Wat was er uiteindelijk me de kop?
Antwoord
#22
frox schreef:Niet te hard remmen anders ligt het front op straat :biggrin: Geintje!

Doet ie het verder goed? Wat was er uiteindelijk me de kop?
Ben er nog niet helemaal klaar mee, bouwt geen druk op, ga nog een andere pomp proberen, en anders een vriesplug er uit en zien of de buis los zit.. Remmen was ook een gedoe, bleef maar wegzakken, nw HRC er in en da's nu wel op orde. Gewoon de leeftijd.. alles zit er nu nieuw in. Hulpstuurhuisbus was ook 'weg'.. Hopelijk is het stuurhuis zelf wel te doen.. Rechter dorpel blijkt achteraf toch niet zo best, en dat komt alleen maar door het onbeschermd laten na monteren van de LPG-leiding.. dan wordt het een dure installatie achteraf..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#23
Jambon schreef:Ben er nog niet helemaal klaar mee, bouwt geen druk op, ga nog een andere pomp proberen, en anders een vriesplug er uit en zien of de buis los zit.. Remmen was ook een gedoe, bleef maar wegzakken, nw HRC er in en da's nu wel op orde. Gewoon de leeftijd.. alles zit er nu nieuw in. Hulpstuurhuisbus was ook 'weg'.. Hopelijk is het stuurhuis zelf wel te doen.. Rechter dorpel blijkt achteraf toch niet zo best, en dat komt alleen maar door het onbeschermd laten na monteren van de LPG-leiding.. dan wordt het een dure installatie achteraf..
Nou lekker geregeld.. te hard geremd op de oprit, ligt m'n front in de voortuin..:eek:

dus.. radiateur gewisseld, de originele bleek toch verstopt, infrarougemeter bracht uitkomst, alles 98 graden, onderste helft van het ding 31.. nu zit er tijdelijk een 'tropenexemplaar' in, en omdat er nog geen thermostaat in zit moet er zelfs een stuk karton voor.. lijkt wel winter zo..

Van Laurens een toerentellertje ontvangen, plug'n play bij dit dashboard, altijd geinig..

<iframe frameborder="0" allowfullscreen="" class="flickr-embed-frame" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" oallowfullscreen="" msallowfullscreen="" width="1024" height="680" data-natural-width="1024" data-natural-height="680" style="overflow: hidden; padding: 0px; margin: 0px; width: 1024px; height: 680px; max-width: none;" data-loaded="true"></iframe><script async="" src="https://widgets.flickr.com/embedr/embedr-13042391d105417b63030cbdb647a705.js"></script><script async="" src="https://embedr.flickr.com/assets/embedr-loader.js"></script><script async="" src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>


<iframe frameborder="0" allowfullscreen="" class="flickr-embed-frame" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" oallowfullscreen="" msallowfullscreen="" width="1024" height="680" data-natural-width="1024" data-natural-height="680" style="overflow: hidden; padding: 0px; margin: 0px; width: 1024px; height: 680px; max-width: none;" data-loaded="true"></iframe><script async="" src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>


Nu nog een ander uurwerk, hij tikt niet meer..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#24
Het apparaat heeft dus een LPG-torpedo achterin, niet eens de grootste, gaat 55L. in en komt er 380km ver mee. De vorige eigenaar heeft er zwaardere veren onder gezet, en die maken um wat oncomfortabel en onnodig hoog achter, beetje zoals een leeg Japans bestelbusje rijdt. Na elke hobbel geeft de achterkant de voorkant nog een zetje mee omdat de boel geen krimp geeft.. Heb ik dus het idee opgevat om er standaard veren van een 145 / 245 achter te monteren. Zo'n ding heb ik nooit bezeten en heb dus geen idee of die exemplaren net ff sterker zijn dan die van de sedan.. Anyone..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#25
55L is wel lekker veel.
Antwoord
#26
Ik dacht ook dat de estate veren zwaarder zijn dan de sedan.
Mijn veren zijn de verzwaarde, zal de dikte eens opmeten.
Vast wel ergens een tabel van de verschillende veren.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#27
Dopski schreef:55L is wel lekker veel.
serieus..? er is links nog wat plek over voor een pak poetsdoeken, volgens mij heb ik nog langere gezien.. nu is 380 km ook niet verkeerd denk ik, alleen jammer dat ik in geen metertje heb.. en hij loopt alleen op LPG, dus je kunt wel invullen wat er gisteren gebeurde toen ik een kannetje gas wilde gaan halen omdat ik stilstond.. :tongue:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#28
Onder mijn rode 144 zitten 145 veren. Ik heb er en 60 liter gas tank in en de auto is recht en comfortabel. Mijn blauwe GL heeft ophoogblokken en daar word hij zweverig van maar het is te doen.
Antwoord
#29
Ik heb in de 145 een 50 liter tank.
Niet genoeg, met de 80% vulling kom ik 340 km verder.
Meer durf ik niet want ook geen benzine meer.
Ik heb een 90 liter tank klaar liggen voor inbouw.
Dacht dat er in mijn 164 een 70 liter tank achter de rugleuning lag.
Dat past dan ook in de 144
Ff maten opzoeken van lpg tanken.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#30
Heb verzwaarde onder de 245 die zijn 14 mm dik tof 13 mm standaard onder sedan en 245 snel op te meten denk ik zo

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)