Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als de moer te zwaar draait dan gaat het schoteltje meedraaien zoals bij de vroege 240's waar aan de bovenzijde een platte kop zat.
Maar als je nog steeds een sleutel op de bout kunt zetten na het lassen dan is het uiteraard geen probleem.
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Heb een vroege 240 😅 dus daarom kan er niks opzetten had er wel een moer in kunnen zetten
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 120
Topics: 43
Lid sinds: Feb 2009
De bout krijg ik wel los maar de schotel is vast gelast aan het ophoogblok. Kreeg ook de spanning niet van de veer. Volgende maand kan ik hem op de brug zetten en ga ik de schotel los slijpen.
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
5 May 2016, 22:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 May 2016, 22:25 door Marc1970.)
Een of andere handigerd heeft die dingen daar ook tussen gekregen zonder lasapparaat, dan moet jij ze zonder slijptol er ook weer uitkrijgen. Om de spanning vd veren te halen moet je wel de schokbreker bovenaan losmaken, die is namelijk de begrenzer van de veerweg vd achteras.
Kan gewoon op straat, gebruik zoveel assteunen/houtblokken/straatstenen als je nodig hebt en leg voor de zekerheid ook nog blokken voor/achter de voorwielen (de handrem werkt niet meer als beide achterwielen in de lucht hangen).
Als je de wielen met de bijgeleverde pijpsleutel en bandenwipper vast draait, of met een standaard kruissleutel, zonder je voeten te gebruiken, zitten de moeren ten eerste vast genoeg, en ten tweede kan je ze ook weer los krijgen in geval van lekke band e.d.
Kruislings aandraaien, beetje vet op de moeren waar ze de velg raken en de schroefdraad, komt allemaal niet zo nauw.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969